Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 23 juni 2010, 08:31
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Bankrekening openen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfred Bekijk bericht
Je kunt de regels van de bank voor lief aannemen, je kunt er ook over nadenken en kijken of je er binnen de grenzen van de regelgeving creatief maar eerlijk mee om kunt gaan....eigenlijk net zoiets als belastingen dus
Misschien lees ik er over heen hoor, maar als de bank zegt: wij verkopen A en daar hangen deze voorwaarden aan, dan heb je volgens mij twee mogelijkheden:
1) Je kiest voor A en je houdt je aan de bijbehorende voorwaarden
2) Je kiest niet voor A en hoeft je dus ook niet aan de voorwaarden te houden

Anders hebben die voorwaarden toch helemaal geen zin? Ik ga er even vanuit dat jij ook b.v. Algemene Voorwaarden hebt voor je dienstverlening; is het dan ook de bedoeling dat klanten daar 'creatief' mee omgaan?

Als er nu een ontzettend cryptische omschrijving in die AV stond, dan kun je er misschien nog iets mee doen, maar uit de posts van Agnes begrijp ik dat er letterlijk staat dat je de rekening niet voor je onderneming mag gebruiken. Daar zou ik met de beste wil ter wereld niet 'creatief en eerlijk' omheen kunnen...

Los daarvan heeft edje inderdaad ook een punt: ik zou liever hebben dat mensen geld over moesten maken naar mijn bedrijfsrekening, dan naar een rekening op mijn eigen naam. Zeker als je graag nog wilt groeien. Later omzetten/nieuwe rekening openen kan natuurlijk altijd, maar dat lijkt me erg omslachtig.
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #12  
Oud 23 juni 2010, 10:24
Agnes2 Agnes2 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2010
Berichten: 41
Standaard Re: Bankrekening openen

Adine, ik ben het met je eens. Ik vind ook dat ik me moet houden aan de regels die gesteld worden door een bank. Als ik dat niet wil, moet ik daar niets afnemen.

Het wordt iets ingewikkelder als een medewerker van diezelfde bank vertelt dat het niet zoveel uitmaakt en dat er toch niet wordt gecontroleerd.

Het is inderdaad wel gedoe om er zo mee bezig te zijn. Maar ik begin net en moet m'n eerste opdracht nog binnen krijgen. Vandaar
Met citaat reageren
  #13  
Oud 23 juni 2010, 10:33
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Bankrekening openen

In hoeverre ze voor jou van toepassing zijn, zou je zelf moeten bepalen, maar ik had zelf nog een aantal redenen om direct voor een zakelijke rekening te kiezen:
- Professioneel; als klant kijk je (spreek ik even voor mezelf) toch altijd even op als er geld moet worden overgemaakt naar een privérekening. Je doet steeds zaken met een bedrijf en krijgt dan ineens een factuur met b.v. 'Geld overmaken naar Adine, rekeningnr XXXX', in plaats van de bedrijfsnaam.
- Praktischer: je kunt makkelijker je privé en zakelijke betalingen en ontvangsten uit elkaar houden en ik wilde het rekeningnummer ook op mijn gedrukte briefpapier. Later veranderen (dat doe je vaak toch, in het begin weegt het kostenaspect meestal zwaarder dan wanneer je even bezig bent) zou onnodige kosten met zich mee brengen.
- Redelijk voordelig: bij de Rabo hadden ze toen een actie die redelijk voordelig was.
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #14  
Oud 23 juni 2010, 14:07
Agnes2 Agnes2 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2010
Berichten: 41
Standaard Re: Bankrekening openen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adine Versluis Bekijk bericht
In hoeverre ze voor jou van toepassing zijn, zou je zelf moeten bepalen, maar ik had zelf nog een aantal redenen om direct voor een zakelijke rekening te kiezen:
- Professioneel; als klant kijk je (spreek ik even voor mezelf) toch altijd even op als er geld moet worden overgemaakt naar een privérekening. Je doet steeds zaken met een bedrijf en krijgt dan ineens een factuur met b.v. 'Geld overmaken naar Adine, rekeningnr XXXX', in plaats van de bedrijfsnaam.
- Praktischer: je kunt makkelijker je privé en zakelijke betalingen en ontvangsten uit elkaar houden en ik wilde het rekeningnummer ook op mijn gedrukte briefpapier. Later veranderen (dat doe je vaak toch, in het begin weegt het kostenaspect meestal zwaarder dan wanneer je even bezig bent) zou onnodige kosten met zich mee brengen.
- Redelijk voordelig: bij de Rabo hadden ze toen een actie die redelijk voordelig was.
Dank voor je uitgebreide reactie.
-Met jouw eerste punt ben ik het eens. Ik heb het voordeel dat mijn bedrijf mijn achternaam draagt. Een rekening draagt die naam ook, dus dat komt al erg dicht bij elkaar. Maar het zou net het puntje op de i kunnen zijn.
- Het praktische argument is voor mij ook de reden om een tweede rekening te openen. Die tweede kan, maar hoeft vanwege dit argument geen zakelijke rekening te zijn.
- Da Rabobank heeft in het geheel geen aantrekkelijke actie aangeboden Hoeveel betaal jij per transactie bij de Rabobank?
Met citaat reageren
  #15  
Oud 23 juni 2010, 14:13
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Bankrekening openen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Agnes2 Bekijk bericht
Dank voor je uitgebreide reactie.
-Met jouw eerste punt ben ik het eens. Ik heb het voordeel dat mijn bedrijf mijn achternaam draagt. Een rekening draagt die naam ook, dus dat komt al erg dicht bij elkaar. Maar het zou net het puntje op de i kunnen zijn.
- Het praktische argument is voor mij ook de reden om een tweede rekening te openen. Die tweede kan, maar hoeft vanwege dit argument geen zakelijke rekening te zijn.
- Da Rabobank heeft in het geheel geen aantrekkelijke actie aangeboden Hoeveel betaal jij per transactie bij de Rabobank?
Wat ik op dit moment betaal, weet ik niet uit mijn hoofd. In de maand of in het kwartaal betaal ik best veel, maar als je eenmaal ergens zit, ga je niet zo makkelijk weg.

Toen ik echter begon, kreeg ik de aanbieding van volgens mij €30 of €25 per jaar. Toen kreeg ik wel een afrekening met bedrag per transactie, maar daar werd altijd een korting afgehaald, zodat ik op die 25-30 euro uit kwam.

Dit was wel zo rond eind 2006, dus echt wel even geleden.
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #16  
Oud 23 juni 2010, 14:29
edje edje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2010
Berichten: 11
Standaard Re: Bankrekening openen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Agnes2 Bekijk bericht
- Da Rabobank heeft in het geheel geen aantrekkelijke actie aangeboden Hoeveel betaal jij per transactie bij de Rabobank?
Volgens mij rekent de Rabobank hetzelfde voor al haar klanten, de tarieven staan gewoon op de website:

Rabo OndernemersPakket met rc, pinpas en internetbankieren; voor starters de eerste 2 jaar 3 euro per maand, zonder transactiekosten en nog wat andere voordelen. Daarna wordt het 8,50 in de maand, een overzicht van de tarieven voor betalingsverkeer vind je hier: http://www.rabobank.nl/images/tariev...ocationbar=yes

Zo gek zijn die tarieven niet in vergelijk met andere banken (even los van de 'starterskortingen' hier en daar)...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
zakelijke bankrekening

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Moet ik een zakelijke bankrekening openen? bassmastersteve Al die andere praktische dingen 4 24 juni 2011 17:24
Ondernemer zonder bankrekening, alles contant? kylian Administratie 7 15 september 2009 18:45
Openen zakelijke rekening: ING vraagt vof-contract Pellie Al die andere praktische dingen 10 18 februari 2009 12:38
Ziektekostenverzekering: betalen van privé of zakelijke bankrekening? JespDJ Administratie 2 6 januari 2009 14:16
Administratie en zakelijke bankrekening? jesse Belasting 15 19 juli 2008 12:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon