Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 juli 2007, 13:10
Riël Notermans Riël Notermans is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 21 juni 2007
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar Riël Notermans
Standaard Hoe vind ik een geschikte belastingadviseur?

Ik ben net begonnen met het eigen zaakje en heb een opdracht binnen. Ik wil nu een afspraak maken met een belastingadviseur die mij kan uitleggen hoe ik nu met mijn verdiende geld om moet gaan. Wat krijgt de belasting straks, wat kan ik opmaken, etc etc.

Ik weet alleen niet hoe ik een bureau herken wat bij mij past ?? Ik wil lekker vrijetijds met een man/vrouw om tafel, papieren erbij en de zaakjes op een rijtje zetten. Zoek je een 'eenmansbedrijf-belastingadviseur' of een grote firma? Ik weet helemaal niet waar ik moet beginnen te mailen of bellen.

Omgeving Venlo, als iemand een goede tip heeft !
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 juli 2007, 15:26
Mariëlle Schrijft's schermafbeelding
Mariëlle Schrijft Mariëlle Schrijft is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 216
Standaard Re: Hoe vind ik een geschikte belastingadviseur?

Ha Riël,

Volgens mij heb je al aardig in je hoofd wat je zoekt. Houd daar aan vast. Een goede belastingman is namelijk erg belangrijk, daar moet je op kunnen vertrouwen. En: hij moet alles afweten van de wel en wee´s van freelancen.
De Var-verklaring , hoe het zit met zelfstandigheid: dat zijn steeds belangrijke vragen. Verder heb ik zelf ervaren dat het wel handig is als iemand goed communicatief is, en heldere en duidelijke afspraken maakt. Ik heb een slechte ervaring met een boekhouder die zich slecht aan zijn afspraken hield en daar ook nog eens niet over communiceerde.

Gelukkig heb ik nu een hele goede. Deze stuurt bijvoorbeeld een reminder wanneer het bijna tijd is voor de kwartaalaangifte. Verder voelt het goed, hij weet waar hij het over heeft, en is leuk (ook belangrijk) Hij heeft anders gezegd een goed gevoel voor dienstverlening. Want dat is wat je zoekt, iemand die jouw goede diensten verleend op belastingzaken.

Succes!
__________________
Mariëlle schrijft
Passie voor de inhoud
Helderheid in complexiteit
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 juli 2007, 18:44
smart4u's schermafbeelding
smart4u smart4u is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2007
Berichten: 16
Lightbulb Re: Hoe vind ik een geschikte belastingadviseur?

Het meest belangrijke is dat de te vinden adviseur kennis van zaken heeft en het klikt tussen jullie. Sommige adviseurs zijn steengoed, maar kunnen niet communiceren en sommige adviseurs hebben niet voldoende kennis, maar spreekt wel aan. Een van de kenmerken waarin beide adviseurs zich zullen onderscheiden is waarschijnlijk het tarief.

Mijn advies aan jou is dan ook om eens met een aantal (minimaal 2 voor vergelijkingsdoeleinden) aan tafel te gaan zitten. Vraag hem om de tarieven (schatting van de kosten) en leg deze persoon een acuut probleem voor om zo het kennisniveau te kunnen inschatten. Op deze manier kun je gemakkelijk de kandidaat adviseurs van elkaar onderscheiden.

Daarnaast is het handig om zelf een lijstje op te stellen met dingen die jij belangrijk vindt. Bijvoorbeeld wie gaat de administratie voeren?, kan dit online?, welke begeleiding wil je hebben?, wat voor koffie schenken ze?, enzovoort.

Met deze bevindingen moet het maken van een keuze wel lukken. Succes met kiezen!
__________________
http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 augustus 2007, 10:56
Riël Notermans Riël Notermans is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 21 juni 2007
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar Riël Notermans
Standaard Re: Hoe vind ik een geschikte belastingadviseur?

Morgen een afspraak staan, ik ben benieuwd!

Verheug me er wel op, want dan kan ik zaken op een rijtje gaan zetten. Hoop dat ie bevalt en meteen aan de slag kan ...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Persberichten schrijven in 20 stappen (Boekrecensie/overzicht) Adine Versluis Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 30 juli 2007 16:35
Payrolling-vragen van een leek met vast dienstverband starter Al die andere praktische dingen 9 5 april 2007 08:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon