Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 mei 2013, 10:12
SarKar SarKar is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2013
Berichten: 5
Standaard Inruilen PC

Hallo,

In 2010 heb ik een PC gekocht welke ik versneld willekeurig heb afgeschreven. Daarnaast heb ik de KIA kunnen hanteren. Nu moest de PC voor reparatie terug en is het niet gelukt op het probleem geheel op te lossen. Nu kan ik voor de PC een mooi bedrag bij inruil krijgen.

Ik weet dat ik de inruilprijs moet optellen bij de omzet en dat de genoten KIA niet verrekend hoeft te worden gezien het bedrag onder de drempel ligt.
Echter heb ik hulp nodig bij het afhandelen van de inruil en aankoop van de nieuwe PC.

Als de inruil op de factuur van de nieuwe PC komt te staan, ziet het er zo uit:

Nieuwe PC € 1500
Inruilwaarde oude PC € 500
Te betalen € 1000

Is dit wel gunstig voor mij daar ik nu maar € 1000 als kosten kan opvoeren en daar bovenop nog eens de € 500 bij mijn omzet moet optellen. Lijkt dubbel op?

Is het juist niet handiger om 2 losse facturen op te laten stellen 1 voor de nieuwe PC en 1 voor de in te ruilen PC? Want dan kan ik de €1500 voor de nieuwe PC volledig benutten?

Moet ik daarnaast voor de in te ruilen PC altijd zelf een factuur opstellen (met BTW)?

Excuses voor de chaotische bewoording. Hoop dat iemand mij in de juiste richting kan wijzen.

Dank!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Laptop inruilen Hapee Administratie 2 4 oktober 2011 12:35
Privéauto inruilen op auto v/d zaak, btw? Markie Al die andere praktische dingen 4 6 juni 2011 18:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon