Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 januari 2006, 19:26
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Question Briefpapier zelf 'drukken' met kleurenprinter?

Beste freelancers,

Mijn briefpapier is bijna op en ik vind het eigenlijk een beetje ouderwets om een enorme stapel te laten drukken. Ik zou denken dat je het tegenwoordig zelf prima kunt printen met een kleurenprinter. Een laserprinter natuurlijk, want die inkjetdingen vlekken en staan minder professioneel, vind ik.

Het huidige design van mijn briefpapier loopt tot aan de rand. Nou dacht ik, geen punt, ik zoek gewoon een printer die tot de rand kan printen. Krijg ik tot mijn verbazing van mijn favoriete printermerk (HP) als antwoord dat ik dan een inkjet moet kiezen, omdat de laserprinters dat niet kunnen.

Is dat bij alle merken zo? Hoe doen jullie dat? Heeft iemand misschien ervaring met bepaalde kleurenprinters waarmee je prima zwarte tekst met een kleurenlogo op gewoon blanco papier kunt printen? Waarbij dat logo dicht tegen de rand staat, of zelfs een element bevat dat tot aan de rand loopt.

Of moet ik toch maar een nieuw design laten maken dat afstand tot de rand houdt?
__________________
René
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 maart 2006, 22:06
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen
Standaard Re: Briefpapier zelf 'drukken' met kleurenprinter?

Drukwerk blijft wel een erg professionele uitstraling hebben, maar je kan ook prima voor de dag komen met een exemplaar uit de printer.
Aflopend printen (dat is wat jij bedoelt) blijft lastig. Je zou kunnen kijken naar je huidige ontwerp en of het nog voldoet/volstaat of dat het misschien een leuk moment is om je identiteit aan een grondige doorsmeerbeurt te onderwerpen!
__________________
Alchemizer
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 maart 2006, 00:36
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Briefpapier zelf 'drukken' met kleurenprinter?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Annedien Hoen
Drukwerk blijft wel een erg professionele uitstraling hebben, maar je kan ook prima voor de dag komen met een exemplaar uit de printer.
Je gaat me toch niet vertellen dat de doorsnee waarnemer het verschil kan zien tussen offsetdrukwerk en laserprintwerk?

Citaat:
Aflopend printen (dat is wat jij bedoelt)
Que? Wat is "aflopend printen"?

Citaat:
Je zou kunnen kijken naar je huidige ontwerp en of het nog voldoet/volstaat of dat het misschien een leuk moment is om je identiteit aan een grondige doorsmeerbeurt te onderwerpen!
Dat laatste is het plan.
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 maart 2006, 00:45
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen
Standaard Re: Briefpapier zelf 'drukken' met kleurenprinter?

De kans is niet ondenkbeeldig dat men toch 'waarneemt' dat iets niet gedrukt maar geprint is, niet in de laatste plaats omdat mensen zelf ook printers hebben en weten wat de kwaliteit daarvan is.
Vooral als je met wat mooier papier en een goed ontwerp werkt kan je een hoogwaardige(r) kwaliteit bereiken dan met een laserprinter.
Of het echt bewust gezien wordt als "laserprinter" weet ik zo niet, ik ben zelf beroepsgedeformeerd ;-) Ik zie het verschil *altijd*.

Aflopend drukken houdt in dat je tot aan de rand beeld (afbeelding/kleur) hebt. In het drukprocedé houdt dit in dat er een beetje extra afgebeeld wordt en het papier vervolgens wordt afgesneden omdat het niet te doen is om precies op de rand te drukken, je hebt altijd wat marge/verschuiving. Als ontwerper moet ik b.v. altijd 1mm aflopend aanleveren.

Ik gebruik zelf altijd de volgende 4 punten bij het nadenken over identity (en het resultaat is uitgangspunt voor de communicatie):

IDENTITEIT kan voor een bedrijf 4 dingen weergeven:

  • Wie je bent
  • Wat je doet
  • Hoe je het doet
  • Waar je heen wil
Succes :-)
__________________
Alchemizer
Met citaat reageren
  #5  
Oud 3 maart 2006, 02:39
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Briefpapier zelf 'drukken' met kleurenprinter?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Annedien Hoen
Ik zie het verschil *altijd*.
Ik zal jou niets sturen

Citaat:
Aflopend drukken houdt in dat je tot aan de rand beeld (afbeelding/kleur) hebt. In het drukprocedé houdt dit in dat er een beetje extra afgebeeld wordt en het papier vervolgens wordt afgesneden
Aha, is dat de truc? Als technicus begrijp ik nu gelijk hoe het werkt, en wat het verschil is tussen snijden van voorgedrukt papier en beprinten van voorgesneden papier

IDENTITEIT kan voor een bedrijf 4 dingen weergeven:
  • Wie je bent
  • Wat je doet
  • Hoe je het doet
  • Waar je heen wil
Is dat zo? Misschien heb ik de laatste dagen teveel gemeenteraadsverkiezingsdebatten gezien, maar wat is er mis met:
  • Voor wie je het doet
  • Waarom je het doet
  • Welk resultaat het oplevert
  • Welk doel ermee bereikt wordt
Om over na te denken
__________________
René
Met citaat reageren
  #6  
Oud 3 maart 2006, 10:43
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen
Standaard Re: Briefpapier zelf 'drukken' met kleurenprinter?

Met de vragen die jij geformuleerd hebt is niks mis, maar dat zijn voor een bedrijf eerder marketingvragen dan identiteitsvragen en ze zijn eigenlijk achter elkaar gerangschikt. Marketing komt na identiteit, de opeenvolging is dus in feite:

Strategie > identiteit > branding > marketing > verkoop

De meeste freelancers zijn overigens zelf hun "identiteit", en dat vind ik niet per definitie een goeie zaak- misschien dat freelancers ook niet meteen denken aan identiteit (identity) als iets dat ook voor hen is weggelegd, maar ik geloof wel dat je een bedrijfsidentiteit (danwel die van je persoonlijke merk - en zie waar dat in de keten past!) zo helder en doordacht mogelijk kan maken zodat je in je profilering en communicatie en dus ook verkoop (acquisitie) een voorsprong hebt op mensen die daar minder bewust mee bezig zijn. Het wordt door de aard van de vragen geassocieerd met "navelstaren" en gezien als weinig zakelijk, terwijl het een fundament is voor je verdere bedrijfsvoering. (Een onduidelijke of onbewust tot stand gekomen identiteit is ook een identiteit!)

Maar misschien leent dit onderwerp zich wel voor een aparte thread
__________________
Alchemizer

Laatst gewijzigd door René; 20 mei 2006 om 19:33
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 maart 2006, 23:11
JP (één)'s schermafbeelding
JP (één) JP (één) is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Berichten: 44
Standaard Re: Briefpapier zelf 'drukken' met kleurenprinter?

Eens met Annedien. Drukwerk oogt vele malen professioneler. En het zijn toch ook niet echt de kosten?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 maart 2006, 15:12
olaf olaf is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2006
Berichten: 46
Standaard Re: Briefpapier zelf 'drukken' met kleurenprinter?

Eens met Annedien en JP.

Heb je al een uitgerekend hoeveel mooi drukwerk kan maken voor alle uren gepruts die je er al aan hebt besteed? en aan gaat besteden

Met een printer ben je er niet, je moet er ook echt mooi papier in stoppen, anders is het nog niks.

Volgens mij moet je je briefpapier opnieuw laten ontwerpen voor om er zeker van te zijn dat het goed overkomt bij thuisdrukken. Bijvoorbeeld het vermijden van grote kleurvlakken omdat het papier dan gaat bobbelen, of hoe je dat ook noemt.
__________________
Olaf van der Linden
Met citaat reageren
  #9  
Oud 13 maart 2006, 16:29
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Briefpapier zelf 'drukken' met kleurenprinter?

Dank voor alle adviezen.

Ik had zojuist het briefingsgesprek met de vormgeefster die de huisstijl gaat ontwerpen. Ze wees me op digitaal drukken. Dat is in feite een superieure laserprinter bij de drukkerij, als ik het goed begrijp. Zo kun je snel en goedkoop kleine hoeveelheden full-color laten drukken.

Dat is denk ik een mooie oplossing. Dat heb je toch nodig, omdat je met een huis-tuin-en-keukenlaserprinter alleen gewone A4'tjes kunt beprinten. geen visitekaartjes, vensterenveloppen en dat soort dingen.

En ik zal t.z.t. toch eens dat PDFje met het briefpapier op mijn eigen kleurenlaserprinter printen om het verschil te aanschouwen
__________________
René
Met citaat reageren
  #10  
Oud 28 maart 2006, 23:25
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Briefpapier zelf 'drukken' met kleurenprinter?

Digitaal printen?
Eigenlijk moet je investeren in goed drukwerk. Ik laat mijn facturen nu nog gewoon uit de inkjet komen. Ziet er redelijk uit op hoogste kwaliteit, maar professioneel is het niet. Eigenlijk ben ik toe aan een goede laserprinter, wellicht is dat ook goedkoper? Heeft iemand een tip?

Weet iemand nog een goede vormgever (die voordelig is)??

BTW is het niet handig om ook een lijstje met leveranciers (advies, drukwerk, belastingaangifte) + tarieven + ervaringen aan te leggen op deze site?

Meestal moet je je hele netwerk door om een goede leverancier te vinden en vaak zijn ze dan zo voordelig dat ze nooit tijd hebben :-)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
drukwerk

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon