Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 april 2008, 16:33
Mark Sluymers's schermafbeelding
Mark Sluymers Mark Sluymers is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 51
Standaard Goede drukkerij visitekaartjes?

Ik ben me een beetje aan het oriënteren op drukkerijen voor het maken van mijn visitekaartjes. Het ontwerp is geen probleem: daar ben ik, met een scherpe designersoog van een behulpzame vriend, bedreven genoeg in.

Dus komen online drukkerijen ook in aanmerking. Omdat een online zoekmiddagje een heleboel hits oplevert, ben ik benieuwd naar jullie ervaringen? Kennen jullie goede drukkers in de omgeving van Rotterdam? Of hebben jullie goede ervaringen met een online drukker? Het gaat hierbij om een goede prijs/kwaliteitverhouding. Ik wil uiteraard geen reclame van de desbetreffende drukker op mijn kaartjes.

Ik hoop dat jullie me wat suggesties kunnen geven.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 april 2008, 17:12
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Goede drukkerij visitekaartjes?

Ik kan je wel een goede drukker aanraden, maar helaas niet in Rotterdam. Wel zou ik je (mocht je daar zelf al niet op zijn gekomen) Vistaprint heel sterk AF willen raden. Laten we het erop houden dat de snelheid van het proces de kwaliteit niet ten goede komt.
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 april 2008, 18:15
mimamaartje's schermafbeelding
mimamaartje mimamaartje is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 januari 2006
Berichten: 153
Standaard Re: Goede drukkerij visitekaartjes?

Citaat:
Wel zou ik je Vistaprint heel sterk AF willen raden
Tenzij je gek bent op heel veel spam .

Ik ken geen drukkerijen in de omgeving van Rotterdam en ik heb zelf mijn visitekaartjes laten drukken bij een drukkerij in Amersfoort. Voordeel van een 'echte' drukker (t.o.v. een online) is dat ze makkelijk een proefdruk kunnen maken om te kijken of de kleuren echt naar je zin zijn. Bovendien hebben veel drukkerijen startersaanbiedingen: zoveel visitekaartjes, zoveel briefpapier en enveloppen voor een bepaald bedrag. Wel interessant om naar te kijken.
__________________
Maartje

www.maartjetraint.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 april 2008, 18:45
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Goede drukkerij visitekaartjes?

Eigenlijk zijn mijn ervaringen met drukkers alleen maar goed. Recent heb ik naar tevredenheid drukwerk laten maken bij Drukkerij Damen. Damen heeft o.a. een brochure, briefpapier en enveloppes in de huisstijl van Lancelots gedrukt. Refoli vond ik interessant omdat ze ook kleinere oplages tegen aantrekkelijke prijzen konden maken (met laserprinten i.p.v. offsetdrukken).
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 april 2008, 19:30
Mark Sluymers's schermafbeelding
Mark Sluymers Mark Sluymers is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 51
Standaard Re: Goede drukkerij visitekaartjes?

Hartelijk bedankt voor jullie antwoorden.

Vistaprint vond ik al niet zo koosjer, om me maar even zo uit te drukken. Goed dat ik dat nog even bevestigd krijg.

Dat van de proefdruk is een mooie suggestie. Zo had ik het nog niet bekeken, inderdaad. Kan geen kwaad om sowieso eens rond te kijken inderdaad. Ik zal ook even naar de aangedragen online opties kijken, altijd fijn om te horen dat mensen daar goede ervaringen mee hebben. Nogmaals bedankt.

@ erix en Rene: ik neem aan dat het niet veel scheelt in kwaliteit: digitaal of off-set? Ik weet dat verzamelde visitekaartjes later gedigitaliseerd worden, maar een eerste indruk lijkt me belangrijk...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 april 2008, 22:48
B.Aalbers's schermafbeelding
B.Aalbers B.Aalbers is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 49
Standaard Re: Goede drukkerij visitekaartjes?

Hallo Mark,

Ik heb mijn visitekaartjes laten drukken bij Virtual Printer, die zitten geloof ik in Rotterdam, maar ze bezorgen gewoon gratis. Je kunt bij VP voor verschillende kaartjes kiezen, qua kleuren, UV vlak etc. Afhankelijk daarvan is de prijs, naar mijn mening, erg schappelijk.

Citaat:
Dat van de proefdruk is een mooie suggestie. Zo had ik het nog niet bekeken, inderdaad. Kan geen kwaad om sowieso eens rond te kijken inderdaad. Ik zal ook even naar de aangedragen online opties kijken, altijd fijn om te horen dat mensen daar goede ervaringen mee hebben. Nogmaals bedankt.
Bij VP kun je ook een pakket aanvragen en dan krijg je dus alle informatie op de manier gedrukt zoals het eindproduct ook is, daar heb ik persoonlijk veel aan gehad, toch fijn om het te zien/voelen!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 april 2008, 00:30
Myrax Myrax is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 222
Standaard Re: Goede drukkerij visitekaartjes?

Volgens mij zijn de ervaringen bij Vista erg wisselend (ik heb destijds ook zitten googlen op ervaringen). Ik heb in elk geval de gok gewaagd en ben tevreden. Scheelt ook wel dat ik zelf goed zicht had op de te gebruiken kleuren.
Ik heb wel gehoord dat er 2 versies zijn; eentje met reclame voor Vista en eentje zonder. Ik zou nooit de versie met 'Vista' ofzo iets erop nemen.
__________________
Rixter Algra
Met citaat reageren
  #8  
Oud 11 april 2008, 11:52
erikjan erikjan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2006
Berichten: 6
Standaard Re: Goede drukkerij visitekaartjes?

Beste Mark,
Ik bestel regelmatig mijn drukwerk bij www.drukwerkdeal.nl . Zij zijn erg goedkoop en als je zelf alles kan aanleveren zijn ze, naar mijn mening, spotgoedkoop.
Kwaliteit is echt helemaal top en gratis thuisbezorging in Nederland.
Succes ermee!
Groet,
Erikjan
Met citaat reageren
  #9  
Oud 11 april 2008, 22:58
Ys3 Ys3 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 mei 2007
Berichten: 67
Standaard Re: Goede drukkerij visitekaartjes?

Mij werd Drukkerij De Maasstad in Rotterdam aangeraden door mijn ontwerper. Ik heb er mijn kaartjes, briefpapier en adresstickers laten drukken. En ik was tevreden!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 18 april 2008, 19:57
Mark Sluymers's schermafbeelding
Mark Sluymers Mark Sluymers is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 51
Standaard Re: Goede drukkerij visitekaartjes?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Myrax Bekijk bericht
Ik heb wel gehoord dat er 2 versies zijn; eentje met reclame voor Vista en eentje zonder. Ik zou nooit de versie met 'Vista' ofzo iets erop nemen.
Die met reclame zijn gratis. Het nadeel is dan inderdaad dat je Vista-reclame op je kaartjes krijgt. Leuk om aan familie te geven, maar niet echt professioneel als je serieuze klanten wilt werven, haha!

Ik heb de sites bekeken en het ziet er wel oké uit, bedankt voor de suggesties. Maasstad zal ik ook zeker even bekijken.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
drukwerk, visitekaartje

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Goede en goedkope DTP'er AlexS Al die andere praktische dingen 7 9 augustus 2010 22:19
Elke goede coach heeft een goede coach Petra Megens Marketing en acquisitie 4 31 januari 2008 20:14
Visitekaartjes, welke kwaliteit ramon fincken Al die andere praktische dingen 6 10 december 2007 14:17


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon