Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 juli 2011, 18:37
thomas1983 thomas1983 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 december 2010
Berichten: 11
Standaard boekhouder in omgeving rotterdam

Ik ben dit jaar begonnen als zzp-er. Ben freelance journalist en tekstschrijver. Heb een handjevol opdrachtgevers, sommige vrijgesteld van BTW, sommige met BTW. Tot op heden gaat alles prima. Ik stuur m'n factuurtjes, houd alles overzichtelijk bij, bewaar m'n bonnetjes, verwerk m'n uren in een overzicht, enz. Er zijn alleen sommige zaken waar ik nog wel eens vraagtekens bij zet en ik maak me vooral zorgen over het einde van het jaar. Opgave inkomstenbelasting, mogelijke aftrekposten, enz. Dus vandaar dat ik me nu een beetje ben gaan oriënteren op een boekhouder. Wie biedt zich aan of heeft een goede tip?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 juli 2011, 08:21
deGrootVergouwe deGrootVergouwe is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 juli 2011
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas1983 Bekijk bericht
Ik ben dit jaar begonnen als zzp-er. Ben freelance journalist en tekstschrijver. Heb een handjevol opdrachtgevers, sommige vrijgesteld van BTW, sommige met BTW. Tot op heden gaat alles prima. Ik stuur m'n factuurtjes, houd alles overzichtelijk bij, bewaar m'n bonnetjes, verwerk m'n uren in een overzicht, enz. Er zijn alleen sommige zaken waar ik nog wel eens vraagtekens bij zet en ik maak me vooral zorgen over het einde van het jaar. Opgave inkomstenbelasting, mogelijke aftrekposten, enz. Dus vandaar dat ik me nu een beetje ben gaan oriënteren op een boekhouder. Wie biedt zich aan of heeft een goede tip?
Beste Thomas,
Allereerst proficiat met de start als zzp-er!
Als je op zoek bent naar een boekhouder is het voor jezelf handig even op een rijtje te zetten wat je allemaal van de boekhouder wilt.
Gaat het alleen om advies of wil je daarnaast ook de boekhouding uitbesteden?

Ik wil je graag helpen, stuur maar even een reactie, dan neem ik contact met je op.

Met vriendelijke groet,
Clara de Groot
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 juli 2011, 10:20
thomas1983 thomas1983 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 december 2010
Berichten: 11
Standaard

Hoi Clara, bedankt voor je reactie. Het gaat vooral om wat hulp en advies bij de aangifte van de omzetbelasting en de inkomstenbelasting. In principe wil ik m'n administratie gewoon zoveel mogelijk in eigen hand houden. Gaat me ook prima af. Maar doe ik het allemaal correct? Welke aftrekposten zie ik over het hoofd? Dat soort vragen heb ik.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 juli 2011, 10:46
deGrootVergouwe deGrootVergouwe is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 juli 2011
Berichten: 2
Standaard

Hoi Thomas.

Als het je goed af gaat om je administratie bij te houden en je wilt het zelf doen dan zou ik dat ook zeker doen.
Hoe verwerk je de administratie? In excel of een boekhoudpakket?

Je zou er voor kunnen kiezen om je administratie een keer te laten controleren en met feedback retour te krijgen. Dan weet je waar je aan toe bent en wat er eventueel aangepast/verbeterd kan worden.

Als je administratie goed in elkaar zit is de omzetbelasting er meestal relatief makkelijk uit te halen. Als je de administratie na laat kijken weet je ook gelijk of je goed zit met je omzetbelasting.

Tot slot de inkomstenbelasting. Belangrijk daarvoor is allereerst of je een winstaangifte moet doen of de inkomsten onder het kopje "overige inkomsten" in je aangifte inkomstenbelasting moet vermelden.
Haal je het urencriterium? Dan moet je een winstaangifte doen. Hierbij moet je de balans en winst- en verliesrekening in de aangifte opnemen en worden de ondernemersaftrekposten meegenomen.

Als je interesse hebt wil ik best een keer je administratie controleren en er tips over geven. Over de prijs worden we het wel eens.

Stuur maar een pm als je interesse hebt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Welke werkzaamheden uit handen geven aan boekhouder? reCode Administratie 2 6 februari 2011 13:58
Gezocht webdesigner en tekstschrijver omgeving Rotterdam Joasbuijs Marktplaats 10 3 oktober 2010 11:30
Kosten boekhouder mverheij Administratie 5 9 november 2008 12:16
Freelancer gezocht (opdracht) Bureauredacteur (omgeving Rotterdam) erix Marktplaats 0 23 april 2008 23:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon