Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 april 2008, 12:39
jeroen94704 jeroen94704 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 2
Standaard Uurtarief voor klus als stagebegeleider anders dan mijn normale uurtarief?

Dit blijf ik het moeilijkste van alles vinden:

Ik ben gevraagd door een niet-ICT bedrijf om als externe begeleider een ICT-stage te begeleiden. Nou zit ik te dubben over het uurtarief. Een normaal uurtarief zou voor mij minstens 60 euro zijn, maar eerder rond de 75 euro. Dit is echter in mijn rol als Software Designer.

In dit geval ben ik niet inhoudelijk verantwoordelijk, en gaat het alleen maar om het beantwoorden van wat vragen en het beoordelen van een eindrapport. In hoeverre heeft dit invloed op mijn uurtarief?

Alvast bedankt.

Jeroen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 april 2008, 13:59
Arina's schermafbeelding
Arina Arina is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 december 2007
Berichten: 48
Standaard Re: Uurtarief voor klus als stagebegeleider anders dan mijn normale uurtarief?

Ik ben een heel fris groentje, maar zie het zo. Je hebt een basis uurtarief (in jou geval het minimum van 60 euro) en vervolgens verhoog je het uurtarief op basis van een aantal criteria. Bijvoorbeeld als een groot deel van de verantwoordelijkheden bij jou liggen, vraag je een hoger uurtarief.

De begeleiding van een ICT-student kan door toekomstige opdrachtgevers gezien worden als een bewijs van je kennis en kunde. Het niet ICT-bedrijf heeft jou hiervoor gevraag om jou ervaring in het vakgebied. Heeft deze klus voor jou een hoge toegevoegde waarde, dan zou je een iets lager uurtarief kunnen aanbieden (je wil het immers erg graag). Aan de andere kant vind ik het begeleiden van een student ook een grote verantwoordelijkheid.

Als het bedrijf bekend is met jou uurtarief voor Software Design zou ik er niet te veel onder gaan zitten. Maar wel iets, om een onderscheid aan te brengen tussen een grote technologische uitdaging en het beschikbaar stellen van jou kennis en kunde. Dit klusje klinkt als een leuke afwisseling in je werk.

Groetjes, Arina
__________________
Arina Evenementenorganisatie
evenementen@arinabakker.nl
www.arinabakker.nl


Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 april 2008, 14:08
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Uurtarief voor klus als stagebegeleider anders dan mijn normale uurtarief?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen94704 Bekijk bericht
[ .. ]

In dit geval ben ik niet inhoudelijk verantwoordelijk, en gaat het alleen maar om het beantwoorden van wat vragen en het beoordelen van een eindrapport. In hoeverre heeft dit invloed op mijn uurtarief? [ .. ]
goeie...

als voorbeeld, als ik zelf een junior scripter begeleid, dus in feite ook vragen beantwoord, stukjes code naloop en opstuur, blijft mijn uurtarief hetzelfde.
Nu ben ik in de meeste gevallen wel zelf verantwoordelijk voor het eindresultaat ..
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 april 2008, 09:59
jeroen94704 jeroen94704 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 2
Standaard Re: Uurtarief voor klus als stagebegeleider anders dan mijn normale uurtarief?

Bedankt voor de reacties. Uiteindelijk heb ik een iets lager tarief gevraagd dan normaal (50 ipv 60). De eerste reactie was niet hoopgevend, maar goed, we zullen zien.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
uurtarief

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opdrachtgever wil VAR-wuo en EV, terwijl dienstverband aantoonbaar is. Annet Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 7 6 augustus 2007 18:36
Marketing is meer dan alleen adverteren rgelderen Marktplaats 2 25 juni 2007 16:58
Uitkering en zelfstandig ondernemen Anoniem Al die andere praktische dingen 11 22 februari 2007 11:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon