Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Archief > Verklaring Arbeidsrelatie (VAR)
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) De Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) is afgeschaft per 1 mei 2016. Dit forum is gesloten en gearchiveerd.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 17 oktober 2009, 15:06
DZTC DZTC is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2009
Berichten: 24
Question Tellen vrijwillige klussen mee voor het aantal opdrachtgevers?

Hallo,

Ik ga me binnenkort officieel inschrijven in de KvK en ga dan een verwoedde poging doen om aan een VAR-WUO te komen aangezien (te)veel van mijn potentiele opdrachtgevers (journalistiek) daar om vragen. Omdat ik zo laat in het jaar begin, zal het urencriterium moeilijk worden.

Daarom in eerste instantie een vraag over het aantal opdrachtgevers.
Ik heb twee min of meer vrijwillige klussen (overige opdrachten laat ik lekker betalen. Ik ben natuurlijk geen charitatieve instelling).
Bij de een krijg ik voornamelijk bedankjes, maar heb ik ook al af en toe een presentje gehad(een boekje, een cd) en voor de andere klus is er wellicht een ruilhandel in de maak (Werk voor werk) omdat er geen budget is. Dit staat nergens op papier, maar mag ik deze vrijwillige klussen wel als opdrachtgevers meetellen? Zo nee, pech. Zo ja, moeten er dan nog wel 'contracten' worden opgesteld als bewijs?
 

Favorieten/bladwijzers

Labels
bartering


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Een aantal klussen per jaar, hoe zit het? mcdronkz Belasting 5 11 oktober 2009 12:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon