Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 augustus 2007, 11:41
EricVoigt EricVoigt is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 juni 2006
Berichten: 1
Stuur een bericht via Instant Messenger naar EricVoigt Stuur een bericht via MSN naar EricVoigt Stuur een bericht via Skype™ naar EricVoigt
Standaard Wat voor contract

Als freelancer werk regelmatig als projectmanager voor een bepaalde klant. Deze klant wil nu graag een contract waarin we een aantal zaken voor langere termijn vastleggen. Het moet een soort overkoepelend contract worden dat vooral aangeeft dat we genegen zijn met elkaar te blijven werken. Dus geen vastlegging van uren en tarieven. Heeft iemand ervaring met dergelijke contracten? Of een voorbeeld? Ik hoor het graag!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 augustus 2007, 12:47
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Wat voor contract

Ik heb een aantal opdrachtgevers die zelf een dergelijk contract opgesteld hebben en waar ik samen met hen voor getekend heb. Kan deze klant zelf niet een contract opstellen? Dit lijkt mij handiger wat de klant komt met dit idee. Lees het contract dan wel goed voordat je het tekent, want als er iets in staat over dat je een dergelijke opdracht alleen maar voor hun mag doen en niet voor een ander bedrijf dan heb je als free-lancer een probleem.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 augustus 2007, 14:08
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Wat voor contract

Ik heb met 1 van mijn opdrachtgevers een dergelijk contract gesloten. Hierin is vastgelegd wat de aard van de werkzaamheden is, de voorwaarden waaronder deze worden verricht etc., het meer algemene werk. Daarnaast is opgenomen dat voor iedere opdracht door de opdrachtgever een opdrachtbevestiging wordt afgegeven onder de voorwaarden die in het contract zijn genoemd + de mogelijkheid om deze opdrachten te weigeren of te aanvaarden (kennisgeving binnen 5 werkdagen).
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat kost een boekhouder/accountant? Son Administratie 57 19 december 2016 10:09
Wat is intuïtie (en kan je het trainen?) Annedien Hoen Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 35 21 november 2008 23:08
Dilemma: Wat zou jij doen als... Annedien Hoen Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 14 12 december 2007 20:22
Wat is je markt? Liesbeth (één) Marketing en acquisitie 11 11 juli 2007 20:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon