Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Actueel > Nieuws - Voor en door freelancers

Mededelingen

Nieuws - Voor en door freelancers Op het freelancersvlak wil er nog wel eens wat veranderen. Lancelots verzamelt het belangrijkste freelancenieuws. Iedereen in het forum mag zich als nieuwsjager opwerpen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 maart 2007, 16:33
informatievisie's schermafbeelding
informatievisie informatievisie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 maart 2007
Berichten: 2
Standaard Parttime freelancen

Van veel mensen uit mijn netwerk hoor ik dan parttime freelancen als ict-adviseur of projectmanager zeer lastig is. Waarom is dit? Immers als projectmanager of adviseur voor veelal kleinere bedrijven was ik ook parttime voor deze klanten aan het werk.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 maart 2007, 10:43
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Parttime freelancen

Misschien omdat je nu zelf je eigen klanten moet zoeken. Als je in loondienst bent dan doet de werkgever dat.

Heb je mensen uit je netwerk gevraagd, waarom ze dat vinden?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 april 2007, 13:35
Mariëlle Schrijft's schermafbeelding
Mariëlle Schrijft Mariëlle Schrijft is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 216
Standaard Re: Parttime freelancen

Ik denk vooral dat het lastig is omdat je er niet volledig voor kunt gaan, en dat is wel nodig om je eigen praktijk op te bouwen. Het is toch iets anders om zo nu en dan een klusje te doen, dan om echt aan je eigen bedrijf te gaan bouwen.

Ik lees niet waarom je parttimer bent. Werk je ernaast nog in loondienst?
Dan zou ik me kunnen voorstellen dat je werkgever bezwaar gaat hebben als je het werk wat je voor hem doet, ook als zelfstandige gaat beoefenen. Je kan in behoorlijke loyaliteitsconflicten terecht komen.
__________________
Mariëlle schrijft
Passie voor de inhoud
Helderheid in complexiteit
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 april 2007, 18:15
informatievisie's schermafbeelding
informatievisie informatievisie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 maart 2007
Berichten: 2
Standaard Re: Parttime freelancen

In mijn vorige functie werkte ik als projectmanager voor diverse klanten gelijktijdig. Zelden was ik meer als 2 dagen per week aan de slag voor 1 klant.
Ik begrijp dus niet waarom dit niet zou kunnen als free-lancer.
Ook in rapportbouw, advies en opleidingstrajecten kan ik me voorstellen dat part-time of zelfs thuiswerk een voordeel kan zijn met natuurlijk voor de opdrachtgever aantrekkelijke tarieven.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 april 2007, 18:19
Mariëlle Schrijft's schermafbeelding
Mariëlle Schrijft Mariëlle Schrijft is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 216
Standaard Re: Parttime freelancen

Kortom, je bent geen parttimer, maar je wilt meerdere klanten tegelijkertijd bedienen.

Snap dan ook niet waarom dat lastig zou zijn. Is bedrijfseconomisch verstandiger als freelancer. Je kunt plannen, afspraken maken. Ben het helemaal met je eens. Waarom zou het een probleem zijn?
__________________
Mariëlle schrijft
Passie voor de inhoud
Helderheid in complexiteit
Met citaat reageren
  #6  
Oud 4 april 2007, 18:31
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Parttime freelancen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door informatievisie Bekijk bericht
In mijn vorige functie werkte ik als projectmanager voor diverse klanten gelijktijdig. Zelden was ik meer als 2 dagen per week aan de slag voor 1 klant.
Zo heb ik ook jarenlang gewerkt als freelance ict-projectmanager. Dat ging prima en de vrijheid beviel me goed.

Maar ik moest wel alle dagen van de week beschikbaar zijn voor afspraken, overleg etc. Het zou een beetje raar zijn om zo'n verantwoordelijkheid aan te nemen en dan te zeggen "dinsdag, woensdag en donderdag ben ik niet bereikbaar, want dan zit ik op mijn werk"
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
vaste baan en freelancen Lida Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 5 15 oktober 2007 16:42
Freelance-opdrachten naast parttime baan suusje82 Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 1 20 februari 2007 23:54
Twijfels over het freelancen? Son Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 23 31 januari 2007 10:34
Wonen in buitenland en Freelancen in Nederland houwe Al die andere praktische dingen 2 14 maart 2006 20:06
Van parttime freelancer naar echte zzper! mimamaartje Al die andere praktische dingen 3 3 maart 2006 11:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon