Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 mei 2009, 16:26
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Arbeidsongeschiktheidsverzekering ING

Voor de geïnteresseerden: ik zat net even mijn banksaldo te checken (ING zakelijk, voorheen Postbank) en kwam daarna op de startpagina uit waar je natúúrlijk warm wordt gemaakt voor de overige producten.

Ondanks dat ik er zelf geen behoefte aan heb, besloot ik toch even een kijkje te nemen bij het aanbod voor een AOV.

Ik weet niet hoe de premie zich verhoudt tot anderen, maar ik heb de voorwaarden bekeken en die zijn gewoon goed: een 7-klassen-systeem, uitkering vanaf 25% arbeidsongeschiktheid, gebaseerd op beroepsarbeidsongeschiktheid.

De dekking is wat afwijkend, maar misschien wordt dat wel de nieuwe norm: een basisdekking van 5 jaar lang een hoge uitkering, vervolgens een optionele vervolgdekking ter grootte van de helft van de basisdekking, optioneel een eenmalige uitkering na afloop van de basisdekking (maar of die nou bruto of netto is, dat wordt dan weer níet duidelijk).

Natuurlijk is het een beetje een eenheidsworst. Zo is er niet voor een kortere eigenrisicotermijn dan 90 dagen te kiezen (normaliter ook 14, 30 en eventueel 60), is er geen andere verhouding tussen basis- en vervolgdekking te kiezen dan 100/50 en moet je wel heel duidelijk in een hokje zijn te passen voor wat betreft je werkzaamheden.
Maar ik heb het idee dat de premie die er tegenover staat, dit billijkt.

Het risico wordt ondergebracht bij Movir. Ik weet niet hoe zij zich opstellen in een potentiële uitkeringssituatie, maar dat weet ik eigenlijk maar van één maatschappij.

Afijn, nogmaals: voor de geïnteresseerden.

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 mei 2009, 15:39
JokeHeikensTekst's schermafbeelding
JokeHeikensTekst JokeHeikensTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 juni 2008
Berichten: 118
Standaard Re: Arbeidsongeschiktheidsverzekering ING

Hoi Renée,

Bedankt voor je tip!
Ik wil een Arbeidsongeschiktheidsverzekering afsluiten en ik dacht dat dat goedkoop kon via de PZO, maar helaas... Het ergste is nog dat die lui 'maar' een fee vragen van ruim € 800 excl. btw. En als ik dan zeg dat ik dat belachelijk vind en ik dat niet zomaar kan betalen, bovenop de premie, dan roepen ze dat de rest veel slechtere voorwaarden heeft enz. enz.
Ze zouden hun voorwaarden vergelijken met Ohra (die een een stuk goedkoper is en ook nog veel duidelijker!) en dan zouden ze me dat nog laten weten. Niets meer van gehoord... Gek hè!
Het is toch te belachelijk voor woorden dat ik niet alleen een verzekering afsluit maar dat ik daarbovenop een extra bedrag van ruim € 900 moet betalen, als 'fooi' voor de verzekeringsmaatschappij. Dat dacht ik niet.

Groet,

Joke
__________________
www.jokeheikenstekst.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 mei 2009, 02:12
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Arbeidsongeschiktheidsverzekering ING

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JokeHeikensTekst Bekijk bericht
Het ergste is nog dat die lui 'maar' een fee vragen van ruim € 800 excl. btw.
Tja, dat krijg je met die alom gewenste transparantie in verzekeringenland.

Bij andere tussenpersonen zit zijn of haar vergoeding (want dat is het, geen 'fooi' voor de verzekeringsmaatschappij: die verdient z'n geld nou net aan de premie) in je maandelijkse premie verwerkt. Daar zie je dus niks van terug, maar die is er wel degelijk. Tussenpersonen moeten tenslotte ook hun rekeningen betalen.

Een direct writer zoals OHRA werkt, zoals de naam al zegt, níet met tussenpersonen. Hun kosten zijn daardoor lager. Omdat alles via internet geregeld wordt, zul je nooit of in ieder geval niet makkelijk een maatwerkoplossing kunnen krijgen. Met een goede tussenpersoon is dat wèl mogelijk. Bovendien weet een tp (als het goed is!) welke voorwaarden een maatschappij hanteert en welke dus het beste aansluiten bij jouw wensen. Bij een direct writer zul je zelf de kleine lettertjes moeten lezen èn beoordelen.

Ik heb zelf jarenlang in verzekeringenland rondgewandeld, zou het dus allemaal zelf uit kunnen zoeken, maar heb al mijn verzekeringen via een tp lopen. Overzichtelijk en makkelijk.

Daarbij zeg ik niet dat (alle) direct writers "slecht" zijn, maar voor andere dan simpele producten (auto, AVP, inboedel, dat soort verzekeringen), zou ìk geen zaken met ze doen. Maar da's puur persoonlijk, hè?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JokeHeikensTekst Bekijk bericht
... dan roepen ze dat de rest veel slechtere voorwaarden heeft enz. enz.
Wat een kul-argument! Mindere voorwaarden zouden zichzelf moeten vertalen in de hoogte van de premie, níet in de vergoeding voor de tussenpersoon. Overigens wèl een goede reden om niet met deze tp in zee te gaan.

Groeten, Renée
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
arbeidsongeschiktheidsverzekering, ing


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Openen zakelijke rekening: ING vraagt vof-contract Pellie Al die andere praktische dingen 10 18 februari 2009 11:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon