Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 26 oktober 2007, 13:55
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Snelstart?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arend Bekijk bericht
het eerste jaar doet een accoutant de aangifte voor € 200
Dat vind ik erg goedkoop. Geen addertjes?
__________________
René
Met citaat reageren
  #12  
Oud 30 oktober 2007, 16:24
Het Administratiekantoor's schermafbeelding
Het Administratiekantoor Het Administratiekantoor is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 141
Standaard Re: Snelstart?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arend Bekijk bericht
Mag ik je vragen wat je voor deze diensten aan je boekhouder jaarlijks betaalt, wat is een reeel bedrag?

"Wat geef je voor mijn auto ??"
__________________
--


Peter Brummelkamp
www.het-administratiekantoor.nl
Den Haag
http://delicious.com/PeterBrummelkamp
Met citaat reageren
  #13  
Oud 30 oktober 2007, 20:52
Arend Arend is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 7 oktober 2007
Berichten: 128
Standaard Re: Snelstart?

haha, en als ik zeg 3 jaar oude Renault Clio, in 60.000 km, met onderhoudsboekje, in uitstekende staat, wat geef je dan?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 31 oktober 2007, 11:29
Het Administratiekantoor's schermafbeelding
Het Administratiekantoor Het Administratiekantoor is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 141
Standaard Re: Snelstart?

@ Arend :

Ik geloof dat je 'm hebt...

Zolang we niet weten wat voor soort administratie je hebt, hoe je daar mee omgaat en wat er van ons wordt verwacht, is een prijs moeilijk te geven.

Verkoop je, contant, Rolls-Royces en verkoop je er 4 per jaar, met een omzet van € 1.500.000,= per jaar,
of verkoop je, op rekening, na orderbevestiging, paperclips, PER STUK, met een jaaromzet van € 25.000,= ???

De adminsitratieve lasten van de laatste categorie zullen (relatief, maar ook absoluut) veel hoger uitvallen dan de administratie van die Rollsen.
__________________
--


Peter Brummelkamp
www.het-administratiekantoor.nl
Den Haag
http://delicious.com/PeterBrummelkamp
Met citaat reageren
  #15  
Oud 31 oktober 2007, 14:25
Arend Arend is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 7 oktober 2007
Berichten: 128
Standaard Re: Snelstart?

Ok. Ik zal mijn huiswerk doen.
Ik ga als organisatieadviseur aan de slag. Ik verwacht min. 3-5 opdrachtgevers te hebben per jaar. Het zal niet meer worden dan 10. Dat kan dus 5 (of 10) facturen per jaar betekenen, maar misschien ook 20 deelfacturen. In ieder geval geen druk verkeer, verwacht ik. Qua kosten/uitgaven evenmin. Noodzakelijke/gebruikelijke dingen. Ik wil werken met Snelstart, zelf alles invoeren. Ik wil verstand hebben van mijn administratie. Van een boekhouder/accountant verwacht ik (als ik deze inhuur) dat hij/zij helpt met BTW-aangifte (in beginsel, later is het misschien niet eens nodig) en aangifte inkomstenbelasting. Ik verwacht een kritische meekijken (laat je kansen lopen, maak je fouten, ben je op de hoogte van fiscale ontwikkelingen?) en een goed adviseur: inspringen wanneer dat nodig is, voor de rest: toezicht op afstand.
Kan je op basis van deze gegevens een groffe schatting doen?
Met citaat reageren
  #16  
Oud 27 december 2007, 09:56
Matthe's schermafbeelding
Matthe Matthe is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 december 2007
Berichten: 24
Standaard Re: Snelstart?

Ik ben sinds juli actief als ZZPer en ben een zeer enthousiaste gebruiker van Snelstart (boek 1).
Snelstart komt bij mij zeer betrouwbaar en stabiel over. Ik heb nog geen bugs of andere onvolkomenheden kunnen ontdekken.
Belangrijkste is wel dat het exact voldoet aan mijn vereisten:
- eenvoudig in het gebruik
- eenvoudig een Verlies / Winst rekening + balans uitdraaien
- automatische BTW aangifte
- eenvoudige jaarafsluiting
- lage prijs
- moet aansluiten op mijn basiskennis boekhouden, dus niet verzuipen in te veel mogelijkheden etc..

Ik moet opmerken dat mijn administratie relatief eenvoudig is (1 of 2 facturen per maand). Ik heb bij het opzetten van mijn administratie (o.a. bepaling rekeningstelsel en beoogde journaalposten per verwachte gebeurtenis) eenmalig advies van een boekhouder gevraagd. Op dit moment doe ik alles zelf.
Door zelf met de boekhouding en aangiften bezig te zijn leer je veel over de materie. Uitbesteding komt mogelijk later wel. Ik kan op dat moment echter wel goed met de boekhouder praten en kritisch mijn wensen kenbaar maken.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 30 december 2007, 09:47
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: Snelstart?

Beste Arend,

Ik sluit mij aan bij Rene en Peter, laat je geen rad voor ogen draaien. De mooiste prijs die ik heb gehoord voor het opstellen van een jaarrekening was €80 (all-in). Tegen dit soort ondernemers zeg ik altijd 'succes zoíets moet je dan niet laten lopen' .

De prijs voor administratie en belastingen wordt bepaald door

a. het werk wat je er voor doet
b. je motivatie om iemand van dienst te zijn

punt a. lijkt me simpel, werk * tarief = prijs. Maar punt b. daarin zijn wij boekhouders net mensen. Als ik naar mezelf kijk wil ik iemand gewoon het beste kunnen geven en als ik dan iemand z'n hele administratie laat doen en daar reken ik €200 voor dan reken ik A. of een te laag uurtarief en waarom doe ik dat ? B. de klant interesseert me geen snars ik doe het te quick en te dirty wat jij toch niet merkt of C. jij bent speciaal voor mij en ik schrijf in het begin gewoon af

Kortom hier geloof ik niet in maar het is een mening van een concurrent. In elk geval ik denk dat afhankelijk van automatiseringsgraad en werkwijze de schatting die tijn geeft realistischer is. Maar nogmaals als je scherp bent in het leven je krijgt wat je geeft
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
minipak, snelstart


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon