Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 december 2010, 21:14
jboveree jboveree is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 december 2010
Berichten: 1
Standaard Krantenbezorger moet zelfstandige worden: hoe te factureren?

Beste allemaal,

Mijn neefje heeft altijd bij een krantenbezorger gewerkt in loondienst. Nu is dat niet meer mogelijk maar moet hij als zelfstandige gaan werken.

De loonstroken die hij altijd kreeg bestaan uit verschillende componenten zoals fietsvergoeding, auto vergoeding, vergoedingen bezorger per dag, vergoedingen per bijlages, bonusvergoeding per kwartaal.

Hoe zit het nu met de facturatie richting zijn oude werkgever. Moet je dit allemaal apart specificeren? Zijn oude werkgever factureert nu dus eerst aan hem, en dan moet hij terug factureren. Dit vind ik zowiezo vreemd.

Alvast bedankt voor het antwoorden.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 december 2010, 21:54
Kau Kau is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 oktober 2010
Berichten: 146
Standaard

Hier heb ik nog nooit van gehoord. Hij moet als zelfstandige gaan werken als krantenbezorger? Gaat hij zich echt inschrijven bij KvK dan als ondernemer... ?

En wat factureert z'n werkgever dan aan hem?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 december 2010, 00:01
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

Ik snap hier ook niets van, erg vreemd verhaal. Sinds wanneer moet je zelfstandige worden om een krant te bezorgen?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 december 2010, 21:46
Stuiver Stuiver is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 32
Standaard

ik ken dit alleen bij een bulgaarse krantenbezorger: deze mag niet in loondienst werken in NL, maar wel als zelfstandige.
Die is een krantenbezorger met een KvK nummer. Gooit overigens wel alle kranten-merken in mijn wijk.

gr,
Jarno
__________________
www.bonusplus.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 december 2010, 08:10
Jakob Buis's schermafbeelding
Jakob Buis Jakob Buis is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2008
Berichten: 67
Stuur een bericht via MSN naar Jakob Buis Stuur een bericht via Skype™ naar Jakob Buis
Standaard

Vrijwel alle krantenbezorgers zijn "freelancer", dat was ik ook toen ik 4 jaar geleden begon bij PCM. Scheelt waarschijnlijk een hoop gedoe met heffingen, etc voor ze. Je krijgt een contract om te tekenen, maar ik heb me nooit ingeschreven bij de KVK (als krantenbezorger)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe moet ik dit opgeven voor de omzetbelasting? JespDJ Belasting 3 6 januari 2009 13:18
1 dag/week software-ontwikkelaar: moet ik btw factureren? tafkas1 Belasting 7 6 mei 2008 15:47
Bescherming vrouwelijke zelfstandigen moet worden verbeterd (Kennispunt Rechten, UU) NowHow Nieuws - Voor en door freelancers 0 11 februari 2008 12:18
Hoe moet ik factureren bij 2 verschillende opdrachtgevers? arbi Administratie 4 21 september 2007 15:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon