Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #11  
Oud 18 april 2006, 12:48
Jaap's schermafbeelding
Jaap Jaap is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 maart 2006
Berichten: 22
Standaard Re: Elkaar adviseren over marketing en promo-uitingen

Hoi Isabelle,

Zoals beloofd hierbij mijn reactie op je site, www.helderenwijzer.nl. Ik had eigenlijk het advies van Annedien niet moeten lezen, maar ja, toch al gedaan .
Mijn verbeterpunten voor je site:
  • Verwijder de frames. De site is nu opgebouwd met frames. Frames weghalen heeft de volgende voordelen:
    • betere vindbaarheid in zoekmachines;
    • volledige opbouw van de webpagina (nu kan een enkel frame getoond worden);
    • betere mogelijkheid tot het bookmarken;
    • betere printmogelijkheid.
  • Neem “Mogelijkheden” gewoon op in de site (geen pop-up gebruiken). Met deze pop-up verlies je de consistentie van je site.
  • Zorg voor een consistent menu. Plaats de knop Helder & Wijzer altijd bovenaan (bij Nijgh gaat deze naar onder)
  • Gebruik een relatieve fontgrootte. Dit zorgt voor een betere leesbaarheid.
  • Gebruik bij voorkeur geen interne links (links die verwijzen naar tekst op dezelfde pagina). Deze blijken voor bezoekers vaak verwarrend.
  • De scanbaarheid van de teksten is te verbeteren door de teksten meer in krantenstijl op te nemen. Dat betekent: eerst heading (titel en chapeau), lead en dan de body.
  • Zorg voor een goede foutafhandelingspagina. Bij een foutief webadres krijgt de bezoeker nu de website van de provider te zien.
  • Verbeteren van de vindbaarheid: naast het verwijderen van de frames is het zinvol om te zorgen voor meer verwijzingen naar de site. Neem bijvoorbeeld het webadres op in je handtekening op forums.
  • Het adres rechtsboven is moeilijk leesbaar omdat de tekst wegvloeit in de paarse achtergrondkleur. Waarschijnlijk is dit al goed als de tekst vet is.
Tot zover mijn opmerkingen in het kort. Volledige rapportage is - na toestemming van Isabelle - bij mij verkrijgbaar. Je ziet dat mijn insteek anders is dan van Annedien, mijns inziens vullen ze elkaar goed aan. Ik hoop dat je bovenstaande opmerkingen kunt gebruiken in de restyling van je site. En ik hoop uiteraard dat andere forumbezoekers iets hebben aan onze excercitie.
__________________
Jaap van de Putte,
www.2useit.nl -- we make IT usable
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon