Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 mei 2008, 23:14
Markie Markie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Berichten: 160
Post Netwerk groeit vanzelf

Hoi mensen,

Ik werk sinds 1 maart voor mezelf. Werk sinds die tijd hoofdzakelijk bij 1 bedrijf. Via de bedrijfsleider van dit bedrijf ben ik weer in contact gekomen met een ander bedrijf, waar ik in principe ook veel voor kan werken. Vandaag weer een gesprek gehad met de bedrijfsleider van mijn 'vast' bedrijf en daar is weer een nieuwe klant uitgekomen.
In de tussentijd heb ik zelf ook nog een klant gevonden. Heb nu in totaal al voor 4 klanten gewerkt dus vind zelf dat het wel lekker gaat. Hopen dat het zo door blijft gaan. De ene klant is een hele grote. Is een Japans bedrijf met een aantal vestigingen in Nederland. Ik ben de eerste zzp er die daar werkt voor hun in mijn vakgebied (lasser) dus dat is ook wel een beetje uniek vind ik zelf.

Vond dit wel een paar leuke feiten om hier te melden. Sommige mensen moeten veel tijd en moeite besteden om een netwerk op te bouwen. In principe ben ik een beetje een uitzondering hier, gezien mijn vakgebied. Netwerken in deze branche gaat blijkbaar heel anders dan bij de meeste mensen hier.
Het is meer een soort van mond op mond reclame en goede referenties die klanten afgeven. Daar moet ik het denk ik toch van hebben.
Aan referenties van klanten heb je meer dan aan reclame die je voor jezelf maakt denk ik.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 mei 2008, 23:29
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Netwerk groeit vanzelf

Gefeliciteerd!

Mond-tot-mond-reclame werkt altijd het beste, in iedere branche. Overigens ook de andere kant op, maar laten we vooral positief blijven.

Ik heb geleerd dat een goeie lasser net zoiets is als een goeie stukadoor: schaars! Da's dus mooi meegenomen. En blijkbaar heb je bij je grootste opdrachtgever goed werk afgeleverd, want anders had 'ie je nooit in contact gebracht met een ander bedrijf. Je hebt het dus helemaal aan jezelf en de kwaliteit van je werk te danken: extra gefeliciteerd!!

Groetjes, Renée
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 mei 2008, 00:33
Markie Markie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Berichten: 160
Standaard Re: Netwerk groeit vanzelf

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyonesse Bekijk bericht
Gefeliciteerd!

Mond-tot-mond-reclame werkt altijd het beste, in iedere branche. Overigens ook de andere kant op, maar laten we vooral positief blijven.

Ik heb geleerd dat een goeie lasser net zoiets is als een goeie stukadoor: schaars! Da's dus mooi meegenomen. En blijkbaar heb je bij je grootste opdrachtgever goed werk afgeleverd, want anders had 'ie je nooit in contact gebracht met een ander bedrijf. Je hebt het dus helemaal aan jezelf en de kwaliteit van je werk te danken: extra gefeliciteerd!!

Groetjes, Renée
Ja inderdaad! Dankje!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 mei 2008, 10:44
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Netwerk groeit vanzelf

Goed bezig Markie!

Een netwerk groeit ook vanzelf, maar ligt er ook wel aan hoe je zelf in elkaar zit. Immers werkt de mond op mond reclame niet als je slecht werk afleverd.

En kan je nagaan, als je ook nog eens actief zou netwerken hoe veel meer je zou kunnen aangrijpen

Succes met de zaken Markie
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Dillema: opdracht via bemiddeling of eigen netwerk NoX Marketing en acquisitie 5 5 januari 2008 18:56
Samenwerking en uitbreiding netwerk gezocht! Rosier Marktplaats 4 18 januari 2007 00:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon