Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 mei 2009, 20:33
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Wie wil mijn 1e nieuwsbrief van commentaar voorzien?

Bijgaand tref je mijn eerste nieuwsbrief aan. Ik sta open voor een kritische noot.
Doelgroep van deze nieuwsbrief zijn potentiele opdrachtgevers die het eigenlijk niet zien zitten om geld uit te geven aan een proj.mgr.

Alvast bedankt voor je tijd die je hieraan besteedt.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf Nieuwsbrief 1.1 0.3.pdf‎ (208,9 KB, 39x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 mei 2009, 21:57
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Wie wil mijn 1e nieuwsbrief van commentaar voorzien?

Dit is geen nieuwsbrief, maar een advertorial
Wil je een nieuwsbrief maken, breng dan nieuws of informatie waar je klanten wat aan hebben.
Denk daarbij aan een heel kort stukje van je eigen hand (een 'intro' of editorial, hoekje van de directeur, captains corner) en enkele actuele nieuwsberichten, een zinvol rapport, een aantal nuttige tips of een agenda met voor jouw doelgroep relevante events.

Met de nieuwe wetgeving op het gebied van direct marketing en direct selling mag je dit soort berichten alleen aan bestaande relaties sturen die daarvoor toestemming hebben gegeven (opt in).
Spam wordt strafbaar.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 mei 2009, 08:55
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Wie wil mijn 1e nieuwsbrief van commentaar voorzien?

Ik sluit me helemaal bij erix aan. Een tip om het anders te doen; onze boekhouder stuurt regelmatig een nieuwsbrief uit met nieuwtjes in het vakgebied, ontwikkelingen bij de Belastingdienst, enzovoorts. Dat soort informatie is voer voor een nieuwsbrief. Dat je - als je meer wilt weten of het belang ergens van in ziet - dan contact met de afzender van de nieuwsbrief opneemt zou dan uiteindelijk vanzelfsprekend moeten zijn.

Mocht je deze nieuwsbrief wel willen versturen en inderdaad over een opt-in bestand beschikken, dan zou ik in ieder geval even het stukje 'Bent u er nog....2' verwijderen; vind ik zelf wat minder professioneel staan en een beetje klinken alsof je er half vanuit gaat dat mensen na de eerste paar zinnen al afhaken.

Succes ermee!
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 mei 2009, 10:18
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Wie wil mijn 1e nieuwsbrief van commentaar voorzien?

Sinds 2 dagen actief op dit forum, en heel wat geleerd als newby.
Bedankt voor jullie commentaren!

Ed
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 mei 2009, 12:32
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Wie wil mijn 1e nieuwsbrief van commentaar voorzien?

my2cents: Daarnaast zou ik ook niet de hele tekst in de nieuwsbrief zetten maar alleen een warm-makertje, met een pakkende titel en een goed stukje inleidende tekst. Dan plaats je gewoon een link als: "Lees verder >>" en dan komen ze op een pagina op je website terecht. Zo krijg je ook nog eens meer bezoekers naar je website. En ik weet niet of het de bedoeling is dat je dat pdfje gaat sturen als bijlage of dat je de inhoudt in het mailtje zet, maar ik zou dat laatste doen, bijlages opent bijna niemand. Althans ik niet, alleen als ik de afzender ken.

Succes verder!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 mei 2009, 13:17
Barabassie Barabassie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Berichten: 24
Weblogartikelen: 1
Smile Re: Wie wil mijn 1e nieuwsbrief van commentaar voorzien?

In de pdf heb ik een aantal opmerkingen geplaatst, die aansluiten op de vorige reacties. Succes ermee!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf OpmerkingenNieuwsbriefIPMEA-com-Lancelots.pdf‎ (221,9 KB, 13x gelezen)
__________________
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 mei 2009, 20:16
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Wie wil mijn 1e nieuwsbrief van commentaar voorzien?

Ik ga me nog even bezinnen op het middel om mijn opdrachtgevers te informeren. Bedankt voor jullie commentaren.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 3 juni 2009, 11:48
Bussumse Bussumse is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 8
Standaard Re: Wie wil mijn 1e nieuwsbrief van commentaar voorzien?

Hoi Ed,

Een beetje laat, maar wie weet heb je er nog wat aan: ik zou onderaan een nieuwsbrief niet alleen de website vermelden voor het aanmelden voor de nieuwsbrief maar ook iets zetten over hoe men zich kan AFmelden. Dat voorkomt irritatie onder diegenen die geen interesse hebben.
Verder is het zo dat "projectmanager" aan elkaar geschreven is, maar dat had iemand anders volgens mij ook al opgemerkt.

Succes ermee!
Groet,

Emmalyne Mathon
www.simplysocial.nl
Met citaat reageren
  #9  
Oud 3 juni 2009, 12:42
evertdoorn's schermafbeelding
evertdoorn evertdoorn is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2008
Berichten: 77
Standaard Re: Wie wil mijn 1e nieuwsbrief van commentaar voorzien?

ik sluit me aan wat hierboven wordt gezegd; korte, bondige info met een doorlink is beter.

Vanuit mijn vakgebied kan ik misschien nog de toevoeging maken dat je misschien wat meer beeld kunt toevoegen; enkel tekst (en dan nog vrij veel ook) maakt het geheel er niet aantrekkelijker op om te lezen. Je kunt heel goedkoop online stockbeelden aanschaffen.
__________________
Http://www.evertdoorn.nl - voor professionele fotografie met mensen in de hoofdrol

Bekijk ook eens http://www.evertdoorn.nl/blog, www.weddingvision.nl en www.weddingvision.nl/blog
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie is mijn opdrachtgever Niki Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 18 3 april 2009 18:33
Hulp gevraagd bij het vinden van de nieuwe bureaumanager voor La Red NowHow Marktplaats 0 2 februari 2009 22:38
Zijn dit aanvaardbare voorwaarden? jazzvb Omgaan met opdrachtgevers 6 23 januari 2009 23:03
Hoe kom ik onder de opzegtermijn van mijn baan uit? Niekie Al die andere praktische dingen 19 25 september 2008 23:50
Opdrachtgever wil VAR-wuo en EV, terwijl dienstverband aantoonbaar is. Annet Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 7 6 augustus 2007 18:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon