Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 september 2009, 20:43
Peterk36 Peterk36 is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 2 augustus 2009
Berichten: 38
Stuur een bericht via MSN naar Peterk36
Standaard Acquisitie vs. economische crisis?

Eén van de zaken die van grote invloed zijn op mijn beslissing om al dan niet per januari als zzp-er aan de slag te gaan is uiteraard de vraag in hoeverre ik in staat zal zijn voldoende opdrachten binnen te halen.

Navraag bij een aantal mensen in mijn branche (interim-management en consultancy in de contact center branche) levert een wisselend beeld op. Volgens de een is het een totale malaise in de markt op dit moment, volgens de ander is er ruim voldoende werk.

Wat is jullie ervaring de laatste maanden? Merken jullie al iets van een (voorzichtig) herstel in de markt of is het gewoon nog écht crisis?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 september 2009, 12:28
Remy's schermafbeelding
Remy Remy is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 29 augustus 2007
Berichten: 333
Standaard Re: Acquisitie vs. economische crisis?

Hoi Peter,

Wat we er van vinden wordt al aardig bediscussieerd in deze discussie, misschien dat je er wat aan hebt.

Ik kan voor mezelf zeggen dat ik er geen last van heb qua opdrachten, wel qua betalingsgedrag van klanten.
Maar goed, ik zit in een andere sector, dus ik weet niet of dat ook voor jouw branche ook op gaat.
__________________
Remy Jacobs Freelance Webdesign
www.remyjacobs.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 november 2009, 16:23
DenK Financieel DenK Financieel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 november 2009
Berichten: 31
Standaard Re: Acquisitie vs. economische crisis?

Aangezien de economie krimpt, (minder dan vorige periode, maar nog steeds krimpt) heeft dit gewoon invloed op het aankoopgedrag van bedrijven.
Of elk bedrijf daar last van heeft is per bedrijf verschillend.

Ter voorbeeld: Ik zit in de administratieve/belasting dienstverlening en heb een aantal klanten die zitten in de kledingreparatie. Wat denk je? Zij draaien op volle toeren. Meer omzet, juist in tijden van recessie. Mensen laten hun kleding eerder repareren, dan zij nieuwe gaan kopen.

Ook heb ik een zzp'er in de bouw als klant. Hij stond nu zolang stil, dat hij opdrachten moet aannemen voor een prikkie.

Bovendien is je USP (unique selling point) van belang. Is de prijs, je sterkste punt dan heb je daar in een recessie voordeel bij, omdat in slechte tijden, bedrijven goedkopere alternatieven zal gaan zoeken en gevoelig zijn voor goedkopere prijzen/tarieven.

Groet
__________________
06 - 2462 9585 -- 010 - 753 9864 -- info@denkfinancieel.nl -- http://www.denkfinancieel.nl
DenK Financieel (KvK 24441799) --
Oranjestraat 59 -- 3111 AN Schiedam
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 december 2009, 12:59
niels_scheide niels_scheide is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2008
Berichten: 33
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Acquisitie vs. economische crisis?

Je kan de vraag ook omdraaien:
Is het in deze tijd slim/veilig/handig om in dienst te blijven?
Wat ook jouw baas heeft met de recessie te maken.............

Als je volledig achter je eigen idee, plan, aanpak staat zou ik voor mijzelf beginnen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Meningen over economische crisis gevraagd voor artikel over zzp'ers VanSoest Marktplaats 0 2 februari 2009 12:43
Koude acquisitie: een voorbeeld Agnes Marketing en acquisitie 14 25 januari 2009 19:07
Themamiddag Acquisitie (12 oktober): Welk onderwerp wil jij behandelen? René Marketing en acquisitie 9 8 oktober 2007 17:21
Janny: West Brinck Acquisitie pitch Janny Marktplaats 5 19 november 2006 20:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon