Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > ICT

Mededelingen

ICT PC of Mac, Office en andere software, internet- en telefoonabonnement, website en zoekmachineoptimalisatie... gelukkig zijn er ook ict-freelancers die te hulp schieten.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 juni 2012, 20:08
pp44 pp44 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2011
Berichten: 40
Standaard Boekhoudprogramma op Windows op Mac (Bootcamp), geen goed idee

[Mod edit: afgesplitst van discussie Boekhoudprogramma voor Mac]

Heb met precies het zelfde probleem gezeten.

Het is niet de vraag of maar wanneer windows weer problemen gaat geven.

Dan moet dus je iMac in zijn geheel weg.

De beste oplossing is mi gewoon alleen je boekhoudding/pakket op je windows laptop al dan niet een 2ehands en blijven zaken gescheiden met alle voordelen van dien.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OS4U Bekijk bericht
Beste Handyman,

Fijn dat je nog even een reactie geeft op een oude tread, ik weet dat ze namelijk toch nog vaak worden gelezen. Ik zal een even een snelle update geven van mijn uiteindelijke beslissing:
Ik werk nu met Snelstart Classic via bootcamp op mijn mac. Jammer dat ik er dus toch Windows op heb moeten zetten, maar aangezien mijn accountant er ook mee werkt was het uiteindelijk toch de beste keuze. En ik moet zeggen dat ik na twee jaar ook nog steeds heel tevreden ben.

Goede prijs/kwaliteit verhouding en uit te breiden naar gelang je organisatie.

Groet
Anke
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 juni 2012, 10:38
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

Waarom moet je iMac dan weg? Dual boot of bootcamp kan toch gewoon? Voor mijn part virtualbox.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 juni 2012, 19:21
pp44 pp44 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2011
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
Waarom moet je iMac dan weg? Dual boot of bootcamp kan toch gewoon? Voor mijn part virtualbox.
Als je problemen krijgt met het windows gedeelte die op je mac geinstaleerd is dan zal je toch heel die iMac moeten inleveren bij de dealer als je wilt dat die het oplost. Of ga je alleen het windows deel van je mac schijf inleveren ...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 juni 2012, 21:15
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

Ik denk dat je heel erg doorschiet. Bovendien moet je gewoon backups maken, ongeacht welk besturings-systeem je hebt. Virtualbox kun je ook snapshotten
Met citaat reageren
  #5  
Oud 5 juni 2012, 17:09
pp44 pp44 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2011
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
Ik denk dat je heel erg doorschiet. Bovendien moet je gewoon backups maken, ongeacht welk besturings-systeem je hebt. Virtualbox kun je ook snapshotten
Leg mij nu eens uit als je windows deel op je mac problemen geeft waarbij je naar de reparateur moet hoe je dan in hemelsnaam je mac met windows bij je dealer aflevert ter reparatie en tegelijkertijd met diezelfde mac bij je thuis op de tafel kan blijven communiceren ....
Met citaat reageren
  #6  
Oud 5 juni 2012, 17:48
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

Ik snap niet waar die dealer of monteur nu voor nodig is.

Stel .. je gebruikt virtualbox .. en je maakt regelmatig een snapshot van je windows installatie .. en ook een backup van je hardeschijf .. ( stel he want backuppen doet natuurlijk niemand ) ..

dan ga je toch gewoon terug naar een oudere snapshot die gewoon werkte?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 6 juni 2012, 00:11
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pp44 Bekijk bericht
Als je problemen krijgt met het windows gedeelte die op je mac geinstaleerd is dan zal je toch heel die iMac moeten inleveren bij de dealer als je wilt dat die het oplost. Of ga je alleen het windows deel van je mac schijf inleveren ...
Nou, pp44 volgens mij is jou Windows-allergie wel erg groot, ik gebruik windows al vanaf midden jaren tachtig, ik geloof dat mijn eerste versie windows 3.1 heette.. In zo'n 25 jaar jaar heb ik nog nooit mij PC weg hoeven te brengen of moeten herinstalleren en ik ben echt geen computernerd.. hooguit een ervaren gebruiker.

Volgens mij bied Ramon prima (online) alternatieven aan waardoor je niet direct je iMac uit logeren hoeft te sturen als er eens een probleempje optreed dat je niet direct doorziet.

Aan de andere kant als je wat meer een risicomijder bent dan is er ook niks mis met een aparte laptop, het is een prima oplossing als je daarvoor kiest en je daarmee de beste oplossing hebt voor jou situatie, maar het voert een beetje ver om hier een woordenstrijd te voeren of je nu wel of niet je iMac naar de dealer moet brengen en andere alternatieven onzinnig zijn.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 6 juni 2012, 08:41
pp44 pp44 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2011
Berichten: 40
Standaard

Jullie gaan allemaal te ver.

Ik probeer duidelijk te maken dat als je een stuk van je mac schijf indeelt om windows op te draaien dat dat wel kan, echter tot het moment dat het windows deel problemen geeft en dat alleen gerepareerd kan worden bij de dealer.

Dat heeft niemand mij nog kunnen uitleggen hoe dan je mac thuis kan houden en lekker door kan werken en tegelijkertijd de dealer jouw windows deel kan repareren op je mac.

Dat is het punt wat ik aanvoer.

Ieder is verder vrij om een keuze te maken in wat voor hem/haar het beste is.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Boekhoudprogramma voor Mac Verwijderd acccount Administratie 18 6 april 2013 17:16
Oldtimer op de zaak een goed idee? ic96 Al die andere praktische dingen 7 11 maart 2011 21:46
last van een goed idee maar geen geld? Mariëlle Schrijft Nieuws - Voor en door freelancers 1 28 maart 2007 10:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon