Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 februari 2008, 18:14
Willenium Willenium is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2008
Berichten: 7
Standaard Oproep: Enquete omtrent freelancers

Ik ben Pim Hoogendoorn en ik studeer Interactieve Media aan de Hogeschool van Amsterdam.
Voor mijn afstudeeropdracht onderzoek ik momenteel een aantal dingen omtrent freelancers.

Ik zou graag zien dat jullie mijn enquete invullen. Dit zal mij ontzettend helpen tijdens mijn onderzoek.

Dit is de url: http://www.zoomerang.com/survey.zgi?p=WEB227ETLA8ZXK

Alvast bedankt!

ps. Ik kon zo snel in de FAQ niet vinden of deze oproep mocht ja of nee...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 februari 2008, 18:45
Moderator Moderator is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 30 oktober 2006
Berichten: 29
Standaard Re: Oproep: Enquete omtrent freelancers

Ha Pim,

Misschien is het leuk als je even vertelt waar je scriptie over gaat?
En of we als Lancelots dan ook iets met de resultaten mogen doen, als het interessant is (een nieuwsberichtje ofzo)

Groet,
Redactie Lancelots
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 februari 2008, 19:04
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Oproep: Enquete omtrent freelancers

Beste Pim,

Ik wil je graag helpen, maar mijn vermoeden is dat je je eerst even moet verdiepen in wie je deze vragen wilt stellen. Ik ben even gaan kijken en uit de vragen blijkt mijn inziens dat je (nog) geen idee hebt wat freelancen behelst en hoe breed de groep is die je hier hoopt te interviewen.

Een vraag als "wat is uw vakgebied: frontend of backend?" zal door weinigen begrepen worden. Ook de vraag of iemand 0 tot 1 maand, 1 tot 6 maanden, 6 tot 12 maanden of meer dan twaalf maanden freelanced zal eerder een lach opleveren dan een serieus antwoord.

Veel freelancers zullen dagen hebben dat er geen werk is, maar dat is normaal en ook niet erg. Ook normaal is dat freelancers opdrachten hebben van verschillende grootte. Zo heb ik opdrachten van een paar uur maar ook van enkele maanden. En alles wat daar tussen zit.

Mijn voorstel is eigenlijk een aanvulling op die van de redactie van Lancelots: vertel waar je je scriptie over wil laten gaan en ik weet zeker dat er hier redelijk wat mensen zijn die je graag willen helpen.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 februari 2008, 19:44
Willenium Willenium is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2008
Berichten: 7
Standaard Re: Oproep: Enquete omtrent freelancers

Mijn excusus, ik onderzoek de mogelijkheid om een website op te zetten waar freelancers op korte termijn opdrachten kunnen vinden.
En waar bedrijven op korte termijn freelancers kunnen vinden en deze kunnen benaderen.

Vandaar de vragen omtrent de duur van opdrachten enz.
Ik wil de site eerst toespitsen op frontend en backend, wat met het programmeren van websites te maken heeft.
Omdat ik mij hierop toespits wilde ik niet andere freelancers afschrikken.
Het zijn algemene vragen die iedere willekeurige freelancer kan beantwoorden. Ik wil zoveel mogelijk materiaal om mee te werken.

Ik ben in ieder geval blij dat jullie er zo positief tegenover staan!
Als jullie nog vragen hebben stel ze gerust, en als ik mijn enquete op veel punten moet aanpassen voordat jullie hem willen invullen zal ik dat zeker doen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 februari 2008, 22:53
Myrax Myrax is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 222
Standaard Re: Oproep: Enquete omtrent freelancers

Willenium, ik heb je enquete zo goed en zo kwaad mogelijk ingevuld. Inderdaad nogal dingetjes die niet helemaal van toepassing zijn. Ga je dat frontend/backend nog aanpassen? Of wil je ook alleen maar websitebouwers?

Voor zo'n enquete is het misschien handig om eerst een paar 'live' voorinterviews te houden zodat je weet wat er speelt bij verschillende soorten freelancers/zelfstandig ondernemers.

Er was hier onlangs een thread van iemand die net een nieuwe 'opdrachtensite' heeft gelanceerd, lees die ook eens als je dat al niet hebt gedaan. Aan de vragen die werden gesteld kan je ook afleiden hoe de opdrachtnemer-kant van het verhaal in elkaar steekt.

Ik denk ook dat heel veel mensen geen bemiddelingsbureaus op zo'n site willen, maar opdrachten rechtstreeks van een opdrachtgever. In jouw enquete kwam de term wel voor (ik weet niet meer in welk verband). Voor mij is dit een belangrijk onderscheid: op internet zoeken en bij een bemiddelaar uitkomen of juist tegen die leuke opdrachtgever aanlopen (zoals mij is gebeurd ).

Oja, wil je alleen onderzoek doen of uiteindelijk zo'n site gaan maken...?

Succes verder!
__________________
Rixter Algra
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 februari 2008, 16:44
Willenium Willenium is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2008
Berichten: 7
Standaard Re: Oproep: Enquete omtrent freelancers

Hallo Myrax (en andere lezers),

Allereerst bedankt voor het invullen maar ik zou graag zien dat meer mensen hem invullen!
Ik kan mijn huidige enquete nu niet aanpassen. Als ik genoeg feedback heb en blijkt dat er wel mensen zijn die hem willen invullen maar er nu nog te
veel onzinnige vragen in vinden zitten dan zal ik een nieuwe versie online zetten.

Ik heb inderdaad dit topic gelezen: http://www.lancelots.nl/forum/showthread.php?t=3371 als je die bedoelt.

En de bedoeling is dat ik uiteindelijk ook de site ga maken. Of in ieder geval een demo. De demo zal zijn om te kunnen afstuderen.
Als blijkt uit mijn onderzoek en de reacties hier dat het een succes kan worden. Dan zal ik de site zeker afmaken.

Mijn bedoeling is inderdaad het in contact brengen van freelancers met opdrachtgevers.
Er komen geen bemiddelaars op maar opdrachten van opdrachtgevers en freelancers die kunnen reageren.
Ik heb ideeen over het waarborgen van de kwaliteit en daarmee de uurtarieven om te zorgen dat je als professional niet hoeft te concurreren met 'zolderkamer studenten'.

Ik hoop jullie voldoende te hebben geinformeerd.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 februari 2008, 17:06
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Oproep: Enquete omtrent freelancers

Ik ben 'm nu aan 't invullen en ik zie dat vraag 17 en 18 eigenlijk hetzelfde zijn (alleen dan een beetje anders uitgevoerd).

Ik ben (met 't beantwoorden van die vragen) er maar van uitgegaan dat het ging om een opdracht met een aantal dagen/uren vast per week (dus elke week terug komend). Er staat niet helemaal duidelijk aangegeven of dat ook de bedoeling is.

Bij vraag 22 staat niet dat je die moet overslaan als je bij 19 met ja hebt beantwoord.

De tekstvelden (bij vragen waarbij je antwoorden moet invullen bij Ja, omdat... of Nee, omdat... ) doen me te kort aan (max aantal karakters te laag), al is 't maar voor een klein woordje meer.

En dat was 't wel geloof ik Hij is nu ingevuld en verstuurd iig
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 februari 2008, 14:13
Willenium Willenium is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2008
Berichten: 7
Standaard Re: Oproep: Enquete omtrent freelancers

Geweldig, bedankt.

De vragen 17 en 18 lijken inderdaad op elkaar.
17 kan men eigenlijk overslaan.

Hebben jullie nog ideeen waar ik nog meer de enquete kan posten?
Ik heb tot nu toe 6 reacties, dit is echt te weinig voor mijn onderzoek!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 12 februari 2008, 15:15
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Oproep: Enquete omtrent freelancers

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willenium Bekijk bericht
Hebben jullie nog ideeen waar ik nog meer de enquete kan posten?
Ik heb tot nu toe 6 reacties, dit is echt te weinig voor mijn onderzoek!
Doorzoek het web op freelance sites. Studenten weten over het algemeen heel goed hoe te Googelen . Hou je er rekening mee dat het plaatsen van een link (naar je questionnaire) en een bijbehorende oproep vrijwel nooit tot voldoende resultaten leidt? De respons blijft eenvoudigweg achter, je kunt dit alleen oplossen door bestanden gericht te benaderen (bijvoorbeeld per e-mail) en deze potentiele respondenten achter hun kont aan te zitten (tot twee keer helpen herinneren aan het invullen).
Verder wordt bij het plaatsen van alleen een link + oproep je onderzoeksgroep erg onvoorspelbaar, tenzij je voldoende respondentgegevens opvraagt in de vragenlijst (maar dat leidt ook weer tot een schifting). Definieer je populatie en kijk of iemand je een steekproef uit een geldig bestand kan aanbieden.
Veel succes.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #10  
Oud 13 februari 2008, 12:54
mimamaartje's schermafbeelding
mimamaartje mimamaartje is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 januari 2006
Berichten: 153
Standaard Re: Oproep: Enquete omtrent freelancers

Ik heb hem net ingevuld, met wat irritatie om de al eerder genoemde redenen (tuurlijk werk ik wel eens een paar dagen niet, ja ik heb opdrachten voor uren of voor dagdelen of voor dagen en nee, ik weet niet wat frontend of backend is).

Citaat:
Ik kan mijn huidige enquete nu niet aanpassen. Als ik genoeg feedback heb en blijkt dat er wel mensen zijn die hem willen invullen maar er nu nog te
veel onzinnige vragen in vinden zitten dan zal ik een nieuwe versie online zetten.
Ik heb hem ingevuld en ik vind dat er veel onzinnige vragen in zitten..

Citaat:
Hebben jullie nog ideeen waar ik nog meer de enquete kan posten?
Wat denk je van Hyves?
__________________
Maartje

www.maartjetraint.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
NMA: freelancers mogen geen tariefafspraken maken René Nieuws - Voor en door freelancers 0 6 december 2007 11:59
Idee voor website: marktplaats voor freelancers en opdrachtgevers? Lennert Marketing en acquisitie 3 25 september 2007 18:27
Freelancers Online (nieuwe Engelse marktplaats voor freelance-opdrachten) andresbuzzio Nieuws - Voor en door freelancers 0 3 juni 2007 22:56
Marktplaatsen met opdrachten voor freelancers René Marketing en acquisitie 18 21 mei 2006 22:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon