Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 september 2008, 18:20
b11 b11 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 september 2008
Berichten: 40
Standaard IT in het noorden

Beste mensen,

Ik zit er aan te denken om binnenkort als freelancer in de IT markt te beginnen na 8 jaar in loondienst te zijn.

Zijn er hier mensen die bekend zijn wat de markt in de provincie Groningen en Drenthe doet? Ik ben van het kaliber Systeembeheerder MCSA.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 september 2008, 22:22
martijn martijn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2006
Berichten: 29
Stuur een bericht via MSN naar martijn
Standaard Re: IT in het noorden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door b11 Bekijk bericht
Beste mensen,

Ik zit er aan te denken om binnenkort als freelancer in de IT markt te beginnen na 8 jaar in loondienst te zijn.

Zijn er hier mensen die bekend zijn wat de markt in de provincie Groningen en Drenthe doet? Ik ben van het kaliber Systeembeheerder MCSA.
Hoi,
Ik werk zelf al meerdere jaren als ict freelancer, welliswaar niet in het noorden maar ik zie wel dat het meerendeel van de aanvragen in de regio den haag, rotterdam, utrecht en amsterdam is, zelden zie ik iets in het noorden voorbij komen, je moet het dus hebben van je eigen netwerk om voldoende werk te vinden denk ik. Meerdere freelancers die in het noorden wonen reizen elke dag af of verhuizen. dit is trouwens wel op mcse plus nivo dus wellicht dat het voor mcsa anders is.
groeten martijn
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 september 2008, 12:44
b11 b11 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 september 2008
Berichten: 40
Standaard Re: IT in het noorden

Martijn,

Dank voor je reactie.
Ik heb zelf het volgende in gedachten: Stel dat 95% van de opdrachten in de Randstad voorkomen, dan staat hier tegenover dat dat er 95% freelancers deze opdrachten uitvoeren. Blijft er 5% over in het Noorden. 5 van de 100 mensen heb je dus maar nodig om deze opdrachten uit te voeren. De verhouding van mensen die op een lokatie wonen lijkt mij in evenwicht met de verhouding van aanbod van opdrachten. Zeker als je gedachte houdt dat Groningen sinds een paar jaar als ICT stad aan het groeien is.

Dit alles is puur theorie en ik ben benieuwd naar de praktijk van mensen die hier ervaring in hebben of mensen kennen met ervaring in die regio.

Op dit moment werk ik in de randstad en ben in loondienst bij een detacheerder. Deze heeft mij beloofd werk te hebben in het noorden en heb dus de stap genomen daarheen te verhuizen aan het eind van dit jaar.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 september 2008, 13:31
Cirsten
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: IT in het noorden

Er is zeker wel aanbod in het Noorden, voor opdrachten kun je eens kijken op Seven Stars...en misschien eens bellen met de Gas Unie, ABN Amro , IBG groep, Wehkamp (Zwolle).

Succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 september 2008, 14:25
b11 b11 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 september 2008
Berichten: 40
Standaard Re: IT in het noorden

Dankje!
Dat ga ik zeker doen!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Als je het idee hebt dat je het anders moet gaan aanpakken Marieke80 Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 14 16 november 2008 20:58
Persberichten schrijven in 20 stappen (Boekrecensie/overzicht) Adine Versluis Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 30 juli 2007 17:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon