Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 oktober 2008, 10:46
kvaes kvaes is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2008
Berichten: 10
Standaard Diverse aanbestedingssites

Welke ervaringen hebben jullie met het gebruik van "aanbestedings sites"? Hier denk ik bijvoorbeeld aan sites zoals bobex.com, freelance.nl, webdesign-offertes.be, etc
Op zich lijken het me wel interessante concepten, maar ergens heb ik mijn vragen of je hier ook daadwerkelijk de te investeren kosten mee kunt terugwinnen.

Alvast bedankt voor de reacties
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 oktober 2008, 12:42
evertdoorn's schermafbeelding
evertdoorn evertdoorn is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2008
Berichten: 77
Standaard Re: Diverse aanbestedingssites

ik heb recentelijk zo'n pro account bij freelance genomen; kost op zich niet veel en van de week werd ik zowaar benaderd na een reactie op een oproep. 1 fatsoenlijke opdracht en je hebt de kosten eruit; ik probeer het gewoon een jaartje.
__________________
Http://www.evertdoorn.nl - voor professionele fotografie met mensen in de hoofdrol

Bekijk ook eens http://www.evertdoorn.nl/blog, www.weddingvision.nl en www.weddingvision.nl/blog
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 oktober 2008, 13:11
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Diverse aanbestedingssites

Hej,
ik denk dat het ook ligt aan je vakgebied.

Ik ben één jaar geabonneerd geweest op freelance.nl. Een pro-account en heb er nada niets aangehad (ik ben tekstschrijver). Binnen 10 minuten na plaatsing zijn er al zo'n 15 tekstschrijvers op een advertentie gedoken. Dan maak je nog maar weinig kans als je ook wilt meedingen. Heb het een aantal keren geprobeerd, maar toen had ik er geen zin meer in.

Maar je kunt natuurlijk ook mazzel hebben.

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 oktober 2008, 08:28
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Diverse aanbestedingssites

Ik heb alleen een pro-account bij Freelance en die heeft me inmiddels meerdere vaste klanten opgeleverd. Je moet er zeker wel snel bij zijn (in mijn vakgebied dan), maar wat evertdoorn al zegt: met één opdracht heb je de kosten er wel al weer uit.
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 oktober 2008, 10:13
Remy's schermafbeelding
Remy Remy is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 29 augustus 2007
Berichten: 333
Standaard Re: Diverse aanbestedingssites

Ik heb me ook op veel sites aangemeld, sommige gratis, sommige betaald. De enige waar ik fatsoenlijke opdrachten uit gehaald heb is op freelance.nl , de anderen waren eigenlijk zonde van m'n geld / tijd.

Aan de andere kant, ik heb toen ik net startte m'n website flink rond gespammed op dat soort sites en dat werpt nu wel z'n vruchten af. Ik word nu mede dankzij die sites goed gevonden op Google, en daar zijn voor mij juist de leukste opdrachten uit gekomen.

Maar goed, ik denk dat dat per branche ook zal verschillen.
__________________
Remy Jacobs Freelance Webdesign
www.remyjacobs.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 oktober 2008, 15:16
mimamaartje's schermafbeelding
mimamaartje mimamaartje is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 januari 2006
Berichten: 153
Standaard Re: Diverse aanbestedingssites

Citaat:
Binnen 10 minuten na plaatsing zijn er al zo'n 15 tekstschrijvers op een advertentie gedoken. Dan maak je nog maar weinig kans als je ook wilt meedingen
Ik heb dezelfde ervaring met trainingen.
Maar ik denk dat je op ict gebied er meer aan hebt.
__________________
Maartje

www.maartjetraint.nl
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 oktober 2008, 11:25
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
Standaard Re: Diverse aanbestedingssites

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVersluis Bekijk bericht
Je moet er zeker wel snel bij zijn (in mijn vakgebied dan), maar wat evertdoorn al zegt: met één opdracht heb je de kosten er wel al weer uit.
En dat "er snel bij zijn" staat me nu juist zo ontzettend tegen. Ook ik heb een jaar op Freelance.nl gereageerd. Het heeft me wel een paar opdrachtjes opgeleverd, maar in alle gevallen werd er over de prijs onderhandeld en gezeurd over beperkte budgetten.

Ik ben daarom meer gaan investeren in netwerken en vindbaarheid (betaald en onbetaald) op internet (SEO). Dat heeft me uiteindelijk vele malen meer opgeleverd en vooral grotere klanten. Het is een lekker gevoel als ze naar jou toe komen en je niet meer hijgend voor je scherm hoeft te zitten om in de sfeer van Lingo zo snel mogelijk op de knop te moeten drukken.

Voor mij was dat ook allemaal nieuw, maar de tips en reacties van profs op Lancelots hebben mij uiteindelijk veel en goede klanten opgeleverd.

Daardoor ben ik nu voornamelijk met de inhoud van mijn werk bezig: tekstschrijven.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 11 oktober 2008, 11:32
kvaes kvaes is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2008
Berichten: 10
Standaard Re: Diverse aanbestedingssites

Bedankt allemaal voor de reacties, het was me leerrijk
Het lijkt me best dat ik nog eventjes afwachten of mijn offline (drukwerk) en online (SEO & Google Adwords) campagnes hun vruchten afwerpen.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 11 oktober 2008, 11:33
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
Standaard Re: Diverse aanbestedingssites

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kvaes Bekijk bericht
Bedankt allemaal voor de reacties, het was me leerrijk
Het lijkt me best dat ik nog eventjes afwachten of mijn offline (drukwerk) en online (SEO & Google Adwords) campagnes hun vruchten afwerpen.
Succes ermee, en hou ons op de hoogte.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 11 oktober 2008, 21:55
acl acl is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 5
Standaard Re: Diverse aanbestedingssites

Hoi,

Ik vind freelance.nl op zich wel een goede site met veel verschillende opdrachten. Het nadeel is echter dat er heel veel intermediairs op zitten; die houden weer een deel van jouw tarief in.
Tot nu toe heb ik één concrete opdracht gehad via freelance.nl, maar wel 2 leuke contacten met bedrijven die mijn gegevens hebben bewaard. Ik zorg er zelf nu voor dat ze mij in beeld houden, mocht er zich een gelegenheid voordoen...

Misschien heb je er meer aan om voor een bureau te gaan freelancen, naast je eigen opdrachtwerving. Dat kan voor continuïteit (lees ervaring) zorgen, ook als het ff wat minder gaat.

veel succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
freelance.nl


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon