Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 december 2009, 18:22
DenK Financieel DenK Financieel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 november 2009
Berichten: 31
Standaard Levert netwerken wat op?

Levert netwerken voor jullie nieuwe klanten op of zijn jullie sceptisch over deze manier van klanten werven?
Of wellicht dat klanten werven voor jullie niet het primaire doel is van een netwerkbijeenkomst?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groet
__________________
06 - 2462 9585 -- 010 - 753 9864 -- info@denkfinancieel.nl -- http://www.denkfinancieel.nl
DenK Financieel (KvK 24441799) --
Oranjestraat 59 -- 3111 AN Schiedam
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 december 2009, 09:59
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Levert netwerken wat op?

Netwerken kan op veel verschillende manieren. Netwerken via internet levert mij wel wat op. Over bijeenkomsten kan ik je niets vertellen.

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 december 2009, 14:50
ZinVol ZinVol is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2008
Berichten: 37
Standaard Re: Levert netwerken wat op?

Dag Denk Financieel,

wanneer je op een netwerkbijeenkomst afstapt, met de directe bedoeling er klanten te werven, dan ben je niet aan het netwerken maar aan het acquireren.

Er zijn nog altijd genoeg netwerkbijeenkomsten waar mensen die opvatting hebben van netwerken: dat je er puur staat om allebei met meer klanten/bestellingen naar huis te gaan. Denk bijvoorbeeld aan de BNI: deze netwerkorganisatie zet echt in op meer klanten voor ieder lid van dit netwerk.
Mensen die graag op deze manier netwerken kun je op internet ook vaak herkennen. Als zij sociale media inzetten, zie je vaak dat zij alleen zenden: op twitter plaatsen ze dan bijvoorbeeld alleen berichten over hun product. Of ze sturen hun nieuwsbrieven nog atijd naar iedereen met wie ze in contact komen, zonder vooraf toestemming te vragen (permission marketing) en het spamverbod van 1 oktober daarmee negerend.

Er zijn ook netwerkbijeenkomsten waar het er voor de mensen die er komen om draait dat ze er leuke, interessante mensen ontmoeten. Vakgenoten bijvoorbeeld, met wie ze inhoudelijk van gedachten kunnen wisselen. Of mensen willen weten hoe anderen ondernemen, hoe anderen bijvoorbeeld hun administratie of hun marketing aanpakken. Of ze komen er voor hun doelgroep, van wie ze graag horen waar die zich zoal mee bezig houdt, wat er onder hen leeft. Allemaal niet met de bedoeling direct zaken te doen, deals te sluiten, maar vooral om echt contact te maken met mensen, en om zich verder te kunnen ontwikkelen als ondernemer/vakman.
Sluit je je aan bij zo'n netwerk dan trek je daar op den duur de leukste klanten en projecten mee. Je leert langzaamaan ontzettend fijne mensen kennen en dan zoek je elkaar ook al snel op buiten het netwerk, voor mooie plannen en ideeën. Echter, het is hier zaak tijd, energie en aandacht te investeren: hier geef je eerst voor je krijgt. Hier vindt niemand het leuk als je alleen maar loopt te zenden.
Prachtige voorbeelden zijn: Open Coffee en Naamlooz.

Heb je wat aan dit antwoord?
Miranda
__________________
-----------------------------
ZinVol - Vertel je eigen verhaal
Marketingcoach voor zelfstandigen
Vind inspiratie en tips over het
werken voor jezelf op mijn website:
http://www.ditiszinvol.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 december 2009, 11:18
jacqelien jacqelien is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 26
Standaard Re: Levert netwerken wat op?

Ja, voor mij levert het wel wat op. Het gaat alleen niet heel snel. Netwerken heeft mij erg geholpen om mezelf als expert op mijn vakgebied neer te zetten. Het gevolg is dan dat er steeds meer mensen aan je denken als ze horen dat er iemand is die jouw dienst nodig heeft.
Een goeie netwerker brengt ook anderen met elkaar in contact. Maar ik netwerk vooral omdat ik het heel erg leuk vind.

Succes en veel netwerkplezier.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 december 2009, 02:32
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Levert netwerken wat op?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZinVol Bekijk bericht
Wanneer je op een netwerkbijeenkomst afstapt, met de directe bedoeling er klanten te werven, dan ben je niet aan het netwerken maar aan het acquireren.
Miranda, duidelijker kan het volgens mij niet gezegd worden!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZinVol Bekijk bericht
Echter, het is hier zaak tijd, energie en aandacht te investeren: hier geef je eerst voor je krijgt.
En je geeft niet zomaar: je geeft, zonder enige intentie er ooit iets voor terug te krijgen. Da's de paradox van netwerken: als je op die manier geeft, krijg je er ALTIJD iets voor terug. Je weet niet wanneer, waar en in welke vorm, maar terugkomen doet het altijd. Geef je vanuit het 'voor wat hoort wat'-principe, dan krijg je meestal niks (of weinig) terug. Raar, maar waar.

Groeten, Renée
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat levert Netwerken per saldo op? lofstream Marketing en acquisitie 16 11 september 2008 23:06
Netwerken kun je leren forumbeheerder Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 2 10 januari 2007 17:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon