Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #41  
Oud 21 september 2008, 20:15
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Hyves als marketingkanaal voor een freelancer?

Ter lering ende vermaek: Interessant verhaaltje over de opmars van publieke social software toepassingen binnen het bedrijfsleven.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #42  
Oud 25 september 2008, 13:28
Cirsten
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hyves als marketingkanaal voor een freelancer?

Ik heb hyves al meerdere keren uitgeprobeerd, maar helaas heb ik geen reactie gekregen.

Wat wel helpt als je een blog schrijft, ik krijg daar wel veel verkeer op binnen.

Maar tot zover nog weinig resultaat.
Met citaat reageren
  #43  
Oud 23 oktober 2008, 22:56
Mark Sluymers's schermafbeelding
Mark Sluymers Mark Sluymers is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 51
Standaard Re: Hyves als marketingkanaal voor een freelancer?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cirsten Bekijk bericht
Ik heb hyves al meerdere keren uitgeprobeerd, maar helaas heb ik geen reactie gekregen.

Wat wel helpt als je een blog schrijft, ik krijg daar wel veel verkeer op binnen.

Maar tot zover nog weinig resultaat.

Misschien is het slim om je blog te linken aan je werk? Ik neem aan dat je een site hebt waar je je diensten uiteen zet. Op Hyves kun je via rss-feeds je 'zakelijke blog' linken aan die van Hyves, zodat je een groter bereik hebt en Hyves-vrienden ook kunnen zien waar je mee bezig bent.

Ik zie hier wel (beperkte) mogelijkheden...
Met citaat reageren
  #44  
Oud 29 oktober 2008, 10:38
august
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hyves als marketingkanaal voor een freelancer?

Eerlijk gezegd ken ik Hyves niet, is het niet vooral spelerij?
LinkedIn biedt volgens mij een veel betere/serieuzere manier van netwerken. Ik heb er al belangrijke connecties gevonden en toe mogen voegen aan mijn netwerk. Maar nu nog een opdracht in Real Life, want daar gaat het toch om.
Met citaat reageren
  #45  
Oud 29 oktober 2008, 11:11
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Hyves als marketingkanaal voor een freelancer?

Ik ken Hyves ook niet (weet het te vinden, zie zo nu en dan een pagina voorbij komen van jonge of iets oudere kinderen, maar weet niet welke toepassingen inmiddels allemaal mogelijk zijn).

Linkedin is hard bezig met uitbouwen van de functionaliteiten. Nadat kort geleden naast Q&A's al een forum/discussiefunctie is toegevoegd, zijn vandaag ook andere uitwisselfuncties toegevoegd zoals het koppelen van je blog, het bekijken van wat personen uit je netwerk lezen, het opzetten van online collaboration ruimte, et cetera.
Daarmee wordt deze social software steeds complexer, het is de vraag wat het eindpunt is (vermoedelijk is dat nog niet gedefinieerd) - en dus wordt het ook steeds lastiger om er de juiste dingen mee te doen en als gebruiker aandacht te krijgen cq vast te houden.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #46  
Oud 29 oktober 2008, 11:37
Mark Sluymers's schermafbeelding
Mark Sluymers Mark Sluymers is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 51
Standaard Re: Hyves als marketingkanaal voor een freelancer?

Dat laatste is inderdaad een punt. Iets wat je nu ook met blogs ziet. Je moet wel verdomd originele content hebben wil je opvallen in de zee van bloggers.

maar ik vind het wel een mooie optie in LinkedIn. Toch maar eens dat profieltje daar serieuzer aan gaan pakken.
__________________
marksluymers.nl
Met citaat reageren
  #47  
Oud 29 oktober 2008, 11:49
august
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hyves als marketingkanaal voor een freelancer?

Hoi Erix,

Zoals ik vanmorgen begonnen ben met het ontdekken van Lancelots (valt ook niet mee) heeft LinkedIn ook even tijd nodig!
Ik ben even gaan kijken op LinkedIn ivm jouw signalering over de uitbreiding. Inderdaad! Weet je, het is denk ik van belang dat je je eigen netwerk zuiver houd. Bedenk met welk doel je je aanmeld bij LinkedIn. Of je alle mogelijkheden die aangeboden worden gebruikt is aan jou. Volgens mij is er veel wat ik links laat liggen, dat gaat me veel tijd kosten en levert me niets op.

Groeten van José (van August)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
hyves

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Als startende freelancer opdracht via voormalig werkgever Fjodor Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 25 18 maart 2008 22:34
Samen starten als freelancer: nog 4 plaatsen vrij forumbeheerder Nieuws - Voor en door freelancers 2 31 augustus 2007 09:31
Consequenties bij: Opdracht als freelancer of als 'project' ??? Jaap Laaij Al die andere praktische dingen 2 16 augustus 2007 21:39
Logo: moet je er een als freelancer hebben? Janine Al die andere praktische dingen 10 7 mei 2007 22:11
starten als freelancer journalist030 Marketing en acquisitie 5 11 augustus 2006 17:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon