Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 september 2011, 16:07
Maarten Nauw Maarten Nauw is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2010
Berichten: 7
Standaard Gemeenteprojecten / Overheidsprojecten

Hallo,

Ik ben nu een jaartje bezig als zzp'er en ben nog best een leek als het gaat om opdrachten binnen halen. Ik richt mij op 3D animaties / visualisaties en special effects. Nu lijken mij gemeentes opzich wel aantrekkelijke opdrachtgevers. Als er weer een nieuw project begint dan kan het voor zo'n gemeente aantrekkelijk zijn om er een visualisatie van te hebben / 3d animatie om mogelijke opdrachten te verwezenlijken.

Nu weet ik echter niet precies waar ik moet beginnen. Wie moet ik benaderen? Waar kan ik de contact personen vinden? Welke afdeling gaat hier over? Oftewel hoe pak ik dit aan?

Ik hoop dat jullie ervaren zzp'ers mij een beetje op weg kunnen helpen.

Alvast bedankt!
Maarten
__________________
Freelance 3D/Vfx Artist en Compositer - Website

Demoreel 2010
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 september 2011, 11:49
adlasko adlasko is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2011
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Nauw Bekijk bericht
Hallo,

Ik ben nu een jaartje bezig als zzp'er en ben nog best een leek als het gaat om opdrachten binnen halen. Ik richt mij op 3D animaties / visualisaties en special effects. Nu lijken mij gemeentes opzich wel aantrekkelijke opdrachtgevers. Als er weer een nieuw project begint dan kan het voor zo'n gemeente aantrekkelijk zijn om er een visualisatie van te hebben / 3d animatie om mogelijke opdrachten te verwezenlijken.

Nu weet ik echter niet precies waar ik moet beginnen. Wie moet ik benaderen? Waar kan ik de contact personen vinden? Welke afdeling gaat hier over? Oftewel hoe pak ik dit aan?

Ik hoop dat jullie ervaren zzp'ers mij een beetje op weg kunnen helpen.

Alvast bedankt!
Maarten
Op de gemeentelijke sites staan de voorwaarden vermeld waar bedrijven aan moeten voldoen om in te schrijven op opdrachten.

Volgens mij is één van die voorwaarden, dat je 3 jaar als bedrijf moet bestaan.

Er zijn nog andere mogelijkheden :
1 Via een bedrijf die de overheid al als opdrachtgever heeft.
2 Zorg dat je vriendjes bij de gemeente krijgt, dan kan je lobbyen.
3 Richt je op het gunningsproces, lunchen in dure restaurants, misschien een weekendje overleggen in centerparcs, enz.

Het kost wel even wat, maar dat gunnen ze je dubbel en dwars terug !
De rode draad die je overal tegenkomt, kijk het maar na op google, is dat overheidsopdrachten verbonden zijn met persoonlijke relaties.

Groetjes,
Adlasko
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 september 2011, 23:36
Willem S. Willem S. is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 september 2011
Berichten: 1
Standaard Ambtenaar benaderen of bestuur?

Geachte heer Nauw,

Ik herken de situatie. De ambtelijke weg is lastig en tijdrovend.

Zelf leg ik weleens rechtstreeks contact met de raadsleden (en soms zelfs met de wethouders). Ik leg ze mijn verhaal uit en probeer draagvlak te creeren.

Als zij in het product c.q. dienst geloven dan gaat de ambtelijke weg een stuk sneller. Uiteraard dient altijd aan de (Europese) regelgeving te worden voldaan, maar creativiteit biedt uitkomst.

Succes!


W.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 november 2011, 10:19
arjanw arjanw is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2010
Berichten: 5
Standaard

Ik werk zelf voor 90% voor overheid en dat is wat betreft werk binnen halen niet de makkelijkste partij. Vaak is het een kwestie van tig keer bellen voor je de juiste persoon hebt. Of je ergens op mag inschrijven hangt vaak van de omvang van de klus af(en de gunfactor) Bij grote werken worden meerdere vereisten gesteld als verzekeringen, jaaromzet, reverenties van werken met de zelfde omvang.
Mijn ervaring, blijven bellen, vragen naar een contactpersoon op jouw vakgebied en vragen of je je een keer vrijblijvend mag komen voorstellen. En als je daar zit zeker niet verwachten dat je er direct met werk wegkomt. Daar gaat vaak nog wel even overheen.De persoon zoals ze die voor zich zien bepaalt voor een groot deel of je verder komt of niet.
Ik vind over het algemeen wel dat het trouwe opdrachtgevers zijn, met weinig zin in "shoppen". (maakt het ook iets moeilijker om aan tafel te komen)

Dus.......... gewoon bellen, succes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon