Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 december 2012, 19:01
nathalieschoonman nathalieschoonman is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 december 2012
Berichten: 3
Question ingehuurd worden

ik had een vraagje.. wat is bij jullie vaak de rede dat er uiteindelijk wordt gekozen om jou in te huren.. komt dat bijvoorbeeld omdat je veel kennis hebt van zaken? wat zijn belangrijke punten die je presenteerd?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 januari 2013, 23:34
Het Teksthuis's schermafbeelding
Het Teksthuis Het Teksthuis is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 november 2012
Berichten: 5
Standaard

Hoi Nathalie,

Het klinkt misschien wat dom, maar mijn antwoord is vertrouwen, in combinatie met een eerlijke marktprijs. En dat vertrouwen is makkelijker op te bouwen als klanten positief over je hebben horen praten via iemand anders. Netwerken is dus de boodschap.

Stel dat jij een nieuw dak moet leggen, en je stuurt tal van prijsaanvragen uit. Je krijgt er tien terug van bedrijven in de buurt die beschikbaar zijn, waaronder twee spotgoedkope. De rest zit ongeveer op dezelfde prijs. En dan hoor je van je beste vriendin dat haar buurman zijn dak heeft laten vernieuwen door een ploeg die puik werk heeft geleverd. Wedden dat je toch de extra moeite gaat nemen, ondanks dat je tien ploegjes hebt die voor je klaarstaan, om het bedrijfje van je vriendin op te bellen? En als hun prijs een mooi gemiddelde is van alle offertes die je hebt ontvangen, ga je hen dan kiezen of toch maar die spotgoedkope?

Mijn leukste en best betalende klanten zijn allemaal via mond-tot-mond-reclame bij mij terechtgekomen, en hebben me op hun beurt doorverwezen. Klinkt heel makkelijk, maar vergis je niet: in netwerken kruipt meer moeite en (onbetaalde) tijd dan je denkt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
acquisitie, binnen halen, opdachten krijgen, opvallen, verkrijgen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Freelancer gezocht (opdracht) Oude website overhevelen naar Wordpress Niels Arts Marktplaats 2 9 juli 2012 11:18
Gevonden worden op het WWW Cirsten Marketing en acquisitie 20 25 september 2008 18:17
Bescherming vrouwelijke zelfstandigen moet worden verbeterd (Kennispunt Rechten, UU) NowHow Nieuws - Voor en door freelancers 0 11 februari 2008 13:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon