Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 april 2009, 16:40
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?

Ik heb vandaag geflyerd bij de banenbeurs in WTC expo in Leeuwarden.

Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 april 2009, 11:03
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?

Op dit moment breng ik mijn bedrijf vooral online onder de aandacht. Aankomende zomer hoop ik een ander kantoor te hebben waar ook een prima mogelijk is voor 'wegreclame'. Tegen die tijd verwacht ik me ook wat meer te richten op offline reclame, maar hoe ik dat precies ga doen weet ik nog niet.

Wel een leuk idee om te flyeren! Heb je er al respons op gehad, of is dat nog te vroeg?
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 april 2009, 11:10
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?

Flyeren heb ik in de beginperiode van mijn bedrijf wel eens gedaan, net als advertenties zetten. Beiden werken in mijn geval niet. Op flyeren kreeg ik helemaal geen reactie, op advertentie zetten kreeg ik alleen weer andere magazines die vroegen of ik ook bij hen een advertentie wilde zetten.

Maar dat was de beginperiode, ondertussen is mijn product goed uitgekristalliseerd en weet ik beter wat wel en niet werkt. Zo heb ik wat betreft mijn werk een enorme voorsprong wat betreft exposure op bijvoorbeeld jou werk. Ik sta namelijk in ieder TNO magazine met een volledige spread en ook in De Ingenieur sta ik regelmatig. Beide bladen komen precies uit bij mijn doelgroep.

Maar met die bladen (en tot halverwege vorig jaar het Financieele Dagblad, dat nu duidelijk last heeft van de advertentiemarkt. ik werk er nog af en toe voor, maar niet meer regelmatig) ben ik er nog niet helemaal. Mijn website zorgt ook voor klanten, maar wil ik echt grote opdrachten binnenslepen, dan moet ik naar borrels. En dan wel de juiste kiezen. Ik ben gelukkig lid van KIVI NIRIA omdat ik ingenieur ben en ook het gros van mijn klanten is ingenieur of heeft een vakgebied dat daaraan linkt.

Ik weet niet hoe groot een gemiddelde opdracht bij jou is en hoeveel afzonderlijke opdrachten je per jaar moet hebben, dat is natuurlijk bij iedereen anders. Bij mij werkt deze strategie omdat ik maar vier of vijf grote klanten nodig heb. Dat is een kwestie van de juiste plekken uitkiezen, ervoor zorgen dat ik weet waar het over gaat en dus goed mee kan praten met mijn klanten. Vandaar dat ik als ingenieur graag onder ingenieurs vertoef!
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 april 2009, 11:33
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?

Hallo Adine,

Toen ik gisteren mijn flyers uitdeelde, zei iemand: ,,Jou ken ik van het Carrieretijgerforum". Ze komt regelmatig op het forum, waar ik loopbaanadviezen geef en ze herkende mij van de foto op de site.

Flyeren doe ik vooral om naamsbekendheid te krijgen en het is natuurlijk ook heel leuk als ik er een opdracht door krijg. Als iemand reageert dan laat ik het hier weten.

Leuk dat je binnenkort een eigen kantoor hebt!!!!!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 april 2009, 11:47
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?

Hallo Mieke,

Je vindt een artikel over mij in het Carriere Jaarboek 2009 (Technische editie) dat bij Hogescholen en Universiteiten ligt. Ook sta ik regelmatig in het Memory Magazine, dat ook op Hogescholen en Universiteiten ligt.
Je vindt mij ook op de site van de Volksuniversiteit en bibliotheken in Friesland (waar ik cursussen geef). Er heeft een artikel over mij in het AD gestaan en in het Mind Magazine.

Ik heb een aantal vaste opdrachtgevers, maar ik heb ook wisselende klanten. Voor loopbaanbegeleiding komen ze maar een paar keer. Dat is ook goed, want anders zou ik mijn werk niet goed doen.

Groeten van Hetty
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 april 2009, 12:07
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?

Dag Hetty,

Ik denk dat dat meer voor je doet dan flyers uitdelen. Een flyer wordt, als je pech hebt, gevonden door misschien 1 potentiële klant op 100 flyers (je kunt natuurlijk maar een beperkt aantal flyers uitdelen, 1000-1500 is naar mijn idee al heel erg veel, het zal eerder op 100-300 komen), terwijl een goed geschreven artikel op de juiste plek een veel groter bereik heeft.

Je kunt ook denken aan een nieuwsbrief. Dat luistert waarschijnlijk heel nauw, want ik moet bekennen dat ik de meesten niet lees, maar als je de juiste toon weet te zetten, is het een ander verhaal. Zo kreeg ik vanochtend de maandelijkse nieuwsbrief van Els Brouwer binnen en hoewel ik naar alle waarschijnlijkheid geen gebruik zal maken van haar diensten, blijft ze wel op mijn netvlies hangen en zal ik haar, mocht de gelegenheid zich voordoen, adviseren aan anderen die wel naar haar diensten op zoek zijn.

Dat is voor mij trouwens het belangrijkst: heel goed kijken waar je diensten gebruikt kunnen worden en waar men er (in de nabije toekomst) behoefte aan heeft.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #7  
Oud 24 april 2009, 09:27
els brouwer's schermafbeelding
els brouwer els brouwer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2007
Berichten: 42
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?

@ Mieke: leuk om te horen! Dat is ook precies een van de redenen waarom ik mijn nieuwsbrief maak: ik laat ermee zien dat ik een 'expert' ben. Toevallig ben ik tekstschrijver, maar ook als je coach, tekenaar, ontwerper, noem maar op bent, is dat belangrijk. Mensen moeten je leren kennen en vertrouwen in je krijgen dat je hun problemen kunt oplossen.

Met een nieuwsbrief mag je zomaar elke maand (dat lukt me helaas niet altijd, het is meer elke 5/6 weken ) bij iemand in z'n Inbox komen. Maar natuurlijk moet de nieuwsbrief wel de moeite waard zijn. Hij moet echt gaan over waar de klant mee worstelt, en niet over jouw 'unieke' prestaties als ondernemer of dienstverlener.
__________________
Met vriendelijke groet,
Els Brouwer

Gratis nieuwsbrief over effectieve copywriting op het web

www.wervendewebteksten.nl
Met citaat reageren
  #8  
Oud 25 april 2009, 19:21
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Standaard Re: Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?

Ik probeer de aandacht te trekken via de website, met een nieuwsrubriek, maar ook met een nieuwsbrief. De website wordt beetje bij beetje verder ontwikkelt, om te zorgen dat de teksten die ik gebruik ook aanslaan bij mijn klanten. Dat is vrij moeilijk. Verder is het vooral netwerken en mond op mond reclame.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 25 april 2009, 22:48
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?

Mond *tot* mond reclame mag ik hopen. Mond op mond praat zo lastig en is gevoelig voor virussen e.d.

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
  #10  
Oud 25 april 2009, 23:35
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TamTamTekst Bekijk bericht
Mond *tot* mond reclame mag ik hopen. Mond op mond praat zo lastig en is gevoelig voor virussen e.d.

Marlies
Ik geloof dat het hier ook als mond-op-mondreclame wordt bestempeld. Maar inderdaad: dat is wel erg lastig om dan ook daadewerkelijk iets nuttigs door te geven
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe gaan jullie om met prospects die zgn. "testjes" vragen? Maybellene Omgaan met opdrachtgevers 22 7 september 2009 11:05
Hoe kom ik onder de opzegtermijn van mijn baan uit? Niekie Al die andere praktische dingen 19 25 september 2008 22:50
Heeel incidenteel freelance, verder uitzendbureau's, hoe in rekening brengen?? Shirose Al die andere praktische dingen 1 9 juli 2007 13:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon