Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 juni 2009, 15:19
Camilla Camilla is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 maart 2009
Berichten: 2
Standaard Ander blad benaderen met mijn ideetjes?

Hallo allemaal

Wat fijn dat jullie me de vorige keer met wat starterstips hebben geholpen. Inmiddels heb ik mijn eerste artikel verkocht aan een groot publiekstijdschrift: jippie!

Ik had voor dat bewuste tijdschrift nog een aantal andere ideetjes voor artikelen en heb ze aan de redactie voorgelegd. Die gaven aan eventueel in de toekomst interesse te hebben, ze gingen het bespreken maar ik moest nergens op rekenen.

Nu vraag ik me af of het 'not done' is om een ander tijdschrift te benaderen met mijn ideeën. Zeker als het een tijdschrift van dezelfde uitgever is, is het misschien niet kies?

Stel je voor dat het bv gaat om Libelle. Die hebben mijn ideetjes dus 'in de wacht' gezet. Mag ik dan evengoed Margriet benaderen of die een artikel aan de hand van dat ideeënlijstje van me willen kopen of verpest ik dan mijn relatie met Libelle?

Ik heb geen idee hoe het er in de tijdschriftenwereld aan toe gaat, maar jullie vast wel! Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groetjes Camilla.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 juli 2009, 22:33
Bo Blanckenburg Writer Bo Blanckenburg Writer is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 95
Standaard Re: Ander blad benaderen met mijn ideetjes?

Hai Camilla,

Ik heb dit zelf nog nooit aan de hand gehad, maar ik denk niet dat het kwaad zou kunnen. Ze beloven jou niks, je hebt hun niks beloofd, waarom zouden zij dan het alleenrecht hebben op jouw ideeen?

Dit is denk ik een leuk blog voor jou. Daar komen dit soort dingen wel aan bod.
__________________
Wetenschapsjournalist in de Life Sciences, Chemie en Biotechnologie
http://www.boblanckenburg.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 juli 2009, 00:43
Pet's schermafbeelding
Pet Pet is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2008
Berichten: 52
Standaard Re: Ander blad benaderen met mijn ideetjes?

Hoi Camilla,

Het kan absoluut geen kwaad om je ideeën ook elders aan te bieden! Zoals Bo al zei, beloven ze jou niets, dus dan is het nogal vreemd als ze wel verwachten dat jij iets voor hen reserveert. Wel is het netjes om, als het door het tweede tijdschrift geaccepteerd wordt, de redactie ervan op de hoogte te brengen. Dan nemen ze het ook niet meer mee in vergaderingen en dergelijke.

Succes!

Petra
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie is mijn opdrachtgever Niki Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 18 3 april 2009 18:33
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 13:50
Hoe kom ik onder de opzegtermijn van mijn baan uit? Niekie Al die andere praktische dingen 19 25 september 2008 23:50
Voor de webmensen onder ons: webshop met digitale producten NowHow Marktplaats 7 10 september 2008 10:12
Freelancer - Overeenkomst Eveline Al die andere praktische dingen 14 10 september 2008 08:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon