Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 5 mei 2009, 12:07
moedertje moedertje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 mei 2009
Berichten: 2
Standaard Re: Hoogste rente zakelijke spaarrekening

Snelle reactie! Er speelt meer mee ja, maar MoneYou is van ABN AMRO. Is wel vertrouwd toch?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 12 augustus 2009, 14:11
svdmeer svdmeer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2009
Berichten: 12
Standaard Re: Hoogste rente zakelijke spaarrekening

Moneyou is wel betrouwbaar volgens mij. Onderdeel van ABN-AMRO, met zeer hoge rentes. Kleine ondernemingen (dus vrijwel ook alle eenmanszaken) komen in aanmerking voor het depositogarantiestelsel, dus zolang je beneden de EUR 100.000,- blijft is het veilig.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 15 augustus 2009, 04:21
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Hoogste rente zakelijke spaarrekening

Die rente ziet er inderdaad prima uit: momenteel 3,25% en nog bijgeschreven per kwartaal ook.
Daar steekt mijn Gouden Internet Rekening bij de GarantiBank met 3% en jaarlijkse bijschrijving dan toch ineens wat flets bij af.

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #14  
Oud 15 augustus 2009, 23:37
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard Re: Hoogste rente zakelijke spaarrekening

Tsja, spaarrekeningen.. wat zal ik zeggen.. ik open gemiddeld eens per 2 jaar een nieuwe rekening (of zet een bestaande rekening om) te samen met spaarloonrekeningen uit het verleden ben ik de (trotse??) eigenaar van 15 spaarrekeningen bij stuk of 7 banken , waarvan 12 met nulsaldo.

Banken hebben de hinderlijke gewoonte om een nieuw spaarproduct met een hoge rente (3,5-5%te introduceren en in ca 1-2 jaar terug te schroeven naar een schamele basis rente (2-2,5%). Dus ik schuim regelmatig internet af (eh kijk op independer tegenwoordig). Het grappige is dat je met 3 klikken een nieuwe rekening kan openen maar als je er weer van af wil moet je gemiddeld 3 brieven sturen. Dus dat laat ik meestal maar zitten..

Begin deze maand heb ik een Aegon Eigen Stijl sparen afgesloten, basis rente is 3,75% en middels zelf te kiezen spaarafspraken (minimum saldo, vast bedrag sparen per maand, wel of geen opname kosten.) Kan de rente oplopen tot 4,75% (in de praktijk tot ca 4,5-4,6%) tenzij je 250.000 euro stort en als minimum saldo aanhoud. Ik ben wel tevreden over dit product, en deze keer niet alleen vanwege de rente, het is namelijk mogelijk binnen de spaarrekening verschillende spaarpotten aan te maken. Per spaarpot kan (moet) je de spaarafspraken instellen. Maar ik vind het in elk geval prettig om mijn geld een beetje op te delen in potje voor een andere auto, opknappen van het huis, reserve voor sneuvelende huishoudapparatuur. een luxe vakantie.

Kortom het zal je "hobby" maar zijn de hoogste rente te blijven behouden (ook al loont het wel). Ik begrijp goed dat Aegon op dit moment zoveel mogelijk geld wil aantrekken dus een hoge basisrente geeft maar ik vrees dat ook deze binnen 2 jaar weer op een basis nivo van 2-2,5% zal staan, maar ik hoop dat door de spaarafspraken de rente toch aantrekkelijk blijft.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 16 augustus 2009, 04:38
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Hoogste rente zakelijke spaarrekening

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel Jongman Bekijk bericht
(...) het is namelijk mogelijk binnen de spaarrekening verschillende spaarpotten aan te maken. Per spaarpot kan (moet) je de spaarafspraken instellen.
Dat is inderdaad handig, als je je spaargeld kunt oormerken. Ik doe dat nu met lijstjes ...

Ik heb een tijdje terug ook naar die rekening gekeken (vanwege die potjes), maar begreep toen uit de info dat 'ie alleen beschikbaar is voor particuliere spaarders.
Nou heb ik er geen probleem mee om bepaalde bedragen over te hevelen naar privé en vandaar naar een privé-spaarrekening, maar ik zet bijvoorbeeld ook mijn BTW apart. Om al te veel en frequent voorkomende administratieve handelingen te vermijden, wilde ik toch liever een spaarrekening op naam van het bedrijf en (vooral) de mogelijkheid om geld rechtstreeks van en naar m'n zakelijke betaalrekening te kunnen laten lopen en dan blijkt de keus ineens niet meer zo uitgebreid ...

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #16  
Oud 17 augustus 2009, 09:05
svdmeer svdmeer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2009
Berichten: 12
Standaard Re: Hoogste rente zakelijke spaarrekening

Spaarpotjes maken kan met Moneyou ook. Het maximum is echter 5. Maar ze hebben wel allemaal een eigen rekeneningnummer, met een paar muisklikken direct te openen.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 22 september 2009, 19:17
miqq's schermafbeelding
miqq miqq is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2009
Berichten: 3
Standaard Re: Hoogste rente zakelijke spaarrekening

Ook ik gebruik Money you, het is snel overgeboekt, en met de spaarpotjes systeem erg makelijk.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 18 februari 2010, 14:18
audiopartner audiopartner is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 juli 2009
Berichten: 1
Standaard Re: Hoogste rente zakelijke spaarrekening

heeft iemand een update, ik kreeg een overzicht van de extra-bonus spaarrekening, en dat bleek 1,4 % te zijn, moest ik zelf berekenen, terwijl 1,8 op de site van ING staat.

Deze rekening bestaat niet meer, zal wel door de naam bonus komen.....


aanvulling; de rekening wordt niet meer aangeboden, na bellen bleek het saldo niet te kloppen, dus maar snel opgeheven, op zoek naar iets beters, suggesties welkom...

groet van audiopartner

Laatst gewijzigd door audiopartner; 18 februari 2010 om 16:25 Reden: aanvulling na tefonisch onderhoud
Met citaat reageren
  #19  
Oud 18 februari 2010, 14:55
Pentatext's schermafbeelding
Pentatext Pentatext is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 augustus 2008
Berichten: 361
Standaard Re: Hoogste rente zakelijke spaarrekening

Ik heb ook een tijdje gespaarbank-shopt. Maar werd gek van de vragen van mijn boekhouder omtrent begin- en eindsaldi en wist het na twee jaar ook niet meer waar ik wat had staan in die tijd (en/of was de afschriften kwijt). Ik laat het nu dus maar, het is ook zo'n gedoe.
__________________
Groetjes van Anna

Zie www.pentatext.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
banken, sparen, ING


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon