Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 maart 2009, 20:09
Rub3n's schermafbeelding
Rub3n Rub3n is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 januari 2009
Berichten: 199
Standaard Extra handelsnaam

Hallo,

Ik heb een eigen webdesign bedrijf.

Maar daarnaast heb ik ook een website waar men webhosting kan bestellen. Dit onder een eigen naam. Het is nu alleen nog maar een site naam. (geen handelsnaam dus)

Op de site staat nu vermeld dat het gewoon een product is van Webstylerz.

Maar nu zit ik te denken om de naam die ik voor het webhosting gebruik. Ook vast te leggen bij de kvk als extra handelsnaam(dit is gratis toch?)
Kan ik dan gewoon ook hier een aparte huisstijl voor maken? Dat ze dus geen factuurtje meer krijgen met het Webstylerz logo maar gewoon met die extra handelsnaam erboven?

En hoe doe ik dit met mijn bankrekening? Extra rekening openen? Of zet ik gewoon onder de rekeningen: over te maken op nr. xxx t.n.v. Webstylerz .. (niet heel professioneel natuurlijk)

Ik vergeet vast nog dingen. Maar wat zijn jullie gedachten en/of oplossingen hierover?

Een toevoeging: Moet ik die handelsnaam ook bij de belastingdienst laten registreren?

Gr. Ruben
__________________
Webdesign, webhosting & grafische vormgeving onder één dak!

Webstylerz staat graag voor u klaar.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 maart 2009, 11:47
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Extra handelsnaam

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rub3n Bekijk bericht
Hallo,

Maar nu zit ik te denken om de naam die ik voor het webhosting gebruik. Ook vast te leggen bij de kvk als extra handelsnaam(dit is gratis toch?)
Kan ik dan gewoon ook hier een aparte huisstijl voor maken? Dat ze dus geen factuurtje meer krijgen met het Webstylerz logo maar gewoon met die extra handelsnaam erboven?

En hoe doe ik dit met mijn bankrekening? Extra rekening openen? Of zet ik gewoon onder de rekeningen: over te maken op nr. xxx t.n.v. Webstylerz .. (niet heel professioneel natuurlijk)

Ik vergeet vast nog dingen. Maar wat zijn jullie gedachten en/of oplossingen hierover?

Een toevoeging: Moet ik die handelsnaam ook bij de belastingdienst laten registreren?

Gr. Ruben
Toevoegen van een extra handelsnaam is inderdaad gratis. Op het moment dat je daar ook actief mee bezig gaat, dan zou ik inderdaad even een extra rekening openen en zorgen voor een nieuwe huisstijl. Wel net zo professioneel.
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 maart 2009, 11:50
Rub3n's schermafbeelding
Rub3n Rub3n is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 januari 2009
Berichten: 199
Standaard Re: Extra handelsnaam

Extra rekening. Daar zit ik eigenlijk niet op te wachten.

De kosten van mijn rekening zijn al met zo'n 50% gestegen sinds ik de rekening opende. Dan maar gewoon een vermelding van Webstylerz, maar wel met eigen huisstijl bijvoorbeeld.
__________________
Webdesign, webhosting & grafische vormgeving onder één dak!

Webstylerz staat graag voor u klaar.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 maart 2009, 11:53
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Extra handelsnaam

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rub3n Bekijk bericht
Extra rekening. Daar zit ik eigenlijk niet op te wachten.

De kosten van mijn rekening zijn al met zo'n 50% gestegen sinds ik de rekening opende. Dan maar gewoon een vermelding van Webstylerz, maar wel met eigen huisstijl bijvoorbeeld.
Nou ja, je hoeft het niet te doen, maar je vraagt o.a. naar de gedachten van anderen

Wat misschien ook kan: de tenaamstelling van je rekening laten aanpassen in Webstylerz/nieuwe handelsnaam. Weet niet of het kan/praktisch is (bij Postbank zul je ongetwijfeld problemen krijgen omdat naam/nummer niet overeenkomen als iemand bv alleen aan Webstylerz wil betalen), maar het bespaart je de kosten en administratie van een extra rekening.
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 maart 2009, 11:55
Rub3n's schermafbeelding
Rub3n Rub3n is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 januari 2009
Berichten: 199
Standaard Re: Extra handelsnaam

ik bekijk het wel even

Extra rekening zal ik niet doen. Dus dat wordt gewoon Webstylerz vermelden als rekening naam.
__________________
Webdesign, webhosting & grafische vormgeving onder één dak!

Webstylerz staat graag voor u klaar.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 maart 2009, 12:52
René van Zandwijk's schermafbeelding
René van Zandwijk René van Zandwijk is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2008
Berichten: 29
Standaard Re: Extra handelsnaam

Je kan een nieuwe algemene bedrijfsnaam nemen met 2 namen daaronder zodat je kan zeggen dat webstylerz onderdeel is van .......... en met de hosting idemdito.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 maart 2009, 12:57
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Extra handelsnaam

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door René van Zandwijk Bekijk bericht
Je kan een nieuwe algemene bedrijfsnaam nemen met 2 namen daaronder zodat je kan zeggen dat webstylerz onderdeel is van .......... en met de hosting idemdito.
Je kan veel meer handelsnamen opgeven (heb er op dit moment zelf 4 geregistreerd). Het aantal websites is wel beperkt tot 3.

Je moet naar mijn weten bij correspondentie idd opgeven dat het onderdeel is van ...
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 maart 2009, 14:09
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Extra handelsnaam

Ik heb "slechts" twee handelsnamen geregistreerd en heb niet de instructie gekregen "onderdeel van" te vermelden. Als mensen een handelsnamenonderzoek doen, komen ze daar vanzelf achter - zelfs zonder/vóórdat je de KvK daarvoor moet betalen.

Rub3n, ik weet niet waar jij bankiert, maar mijn bankkosten voor de tweede rekening zijn erg goed te overzien: de kosten van een extra bankpas, zijnde € 10,95 per jaar. De verdere stijging in kosten wordt alleen veroorzaakt door het aantal transacties: ik hoop dus dat de kosten nog maar even mogen doorstijgen.
Ik kan niet voor jou oordelen, maar dat kleine bedrag weegt in mijn geval ruimschoots op tegen de praktische voordelen en het voorkomen van verwarring bij klanten.

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #9  
Oud 13 maart 2009, 14:14
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Extra handelsnaam

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyonesse Bekijk bericht
Ik heb "slechts" twee handelsnamen geregistreerd en heb niet de instructie gekregen "onderdeel van" te vermelden. Als mensen een handelsnamenonderzoek doen, komen ze daar vanzelf achter - zelfs zonder/vóórdat je de KvK daarvoor moet betalen.

Rub3n, ik weet niet waar jij bankiert, maar mijn bankkosten voor de tweede rekening zijn erg goed te overzien: de kosten van een extra bankpas, zijnde € 10,95 per jaar. De verdere stijging in kosten wordt alleen veroorzaakt door het aantal transacties: ik hoop dus dat de kosten nog maar even mogen doorstijgen.
Ik kan niet voor jou oordelen, maar dat kleine bedrag weegt in mijn geval ruimschoots op tegen de praktische voordelen en het voorkomen van verwarring bij klanten.

Groeten, Renée
Ik heb die instructie ook niet ontvangen, maar wel op meerdere plekken (waaronder dit forum volgens mij) gelezen dat dit moet/hoort.

Ik heb overigens ook aparte bankrekeningen. Zo kun je ook beter inzicht houden in wat de inkomsten/uitgaven zijn per onderdeel. Vind 't zelf ook fijner om alles zo gescheiden mogelijk te houden
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
  #10  
Oud 13 maart 2009, 14:20
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Extra handelsnaam

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illutic Bekijk bericht
Ik heb die instructie ook niet ontvangen, maar wel op meerdere plekken (waaronder dit forum volgens mij) gelezen dat dit moet/hoort.
Ik kan me enigszins voorstellen als dit van toepassing is op constructies met NV's/concerns/andere "molochen", maar bij eenmanszaken? Alles is uiteindelijk immers onderdeel van mij.

Groeten, Renée
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
handelsnaam


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Problemen met handelsnaam? JBS Al die andere praktische dingen 18 25 juli 2008 10:58
Wanbetaling Extra Kosten add Omgaan met opdrachtgevers 5 22 april 2007 20:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon