Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 15 april 2011, 15:18
Christophe28's schermafbeelding
Christophe28 Christophe28 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2011
Berichten: 20
Standaard Prijzen bepalen voor zoekmachineoptimalisatie en websiteontwikkeling

Hey iedereen,

Ik start op 1 juni 2011 officieel met een eigen zaak. Momenteel zit ik in m'n opstart.

Ik heb wat moeite om m'n prijzen te bepalen. De diensten die ik aanbied zijn professioneel SEO (heb ik zeer goede kennis van) en website ontwikkeling (informatieve websites). De nadruk ligt op SEO. Ik heb al goede contacten met een BE nieuwswebsite en een investeringsmaatschappij. Ik moet nu echter prijzen bepalen ... kan er iemand me wat wegwijs in maken.

Bij het surfen op het internet zag ik een artikel dat richtprijzen voor SEO tussen de 90 en 150€ / uur liggen, wat ik toch veel vind. Maar als dit de prijs is en je gaat te goedkoop dan denken ze dat je te amateuristisch bent. Tevens heb ik al twee bekende klanten (bovenstaande) die ik in m'n portfolio kan zetten, dus verwachten ze wel dat het wat zou kosten. Een SEO rapport schrijven duurt ongeveer 3 dagen, wat het toch wel héél duur maakt hé? Bij een onderhoudscontract schat ik dat ik zo'n dag per maand werk zal hebben.

Kunnen jullie me wegwijs maken?

Met vriendelijke groeten,
Christophe
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuwe brochure, prijzen vermelden of niet? Jens Al die andere praktische dingen 10 5 juni 2010 13:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon