Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 augustus 2010, 15:12
jpl1982 jpl1982 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2010
Berichten: 17
Standaard Eenmanszaak (ZZP) of toch fictieve dienstbetrekking?

Beste,

Nadat ik half maart al een post heb geplaatst op dit forum, zit ik nu opnieuw met een vraagstuk. Ik zal de situatie even kort uitleggen:

Januari 2009 ben ik als starter op de arbeidsmarkt begonnen bij een bank. Afgelopen mei heb ik de overstap gemaakt naar een collega-bank. Bij deze bank werk ik via een uitzendbureau, omdat ik anders een vaste aanstelling moest krijgen, gezien de 3 tijdelijke contracten die ik bij mijn vorige werkgever had gekregen. Bij beide banken voer(de) ik de volgende werkzaamheden uit:
  • Ik geef adviezen over de inzet van klantcontactkanalen waardoor de klant optimaal bediend wordt en er een loyale en rendabele klantrelatie ontstaat.
  • Voor de inrichting van deze kanalen wordt een project opgesteld dat ik vervolgens implementeer. Ik vervul hierbij de rol van projectleider. Ook help ik deels mee met de uitvoering.
  • Ik geef advies voor de herinrichting van de website. Tevens help ik mee teksten redigeren en het plaatsen van de content.
Aangezien er binnen de bank waar ik nu werk geen uitzicht is op een vaste aanstelling wil ik als ZZP-er beginnen en mijn diensten aan andere (collega-)banken en bedrijven aanbieden.

Als ZZP-er wil ik mij gaan richten op de volgende diensten:
  • Het geven van advies t.a.v. off- en online marketing- & communicatie en social media
  • Advies m.b.t. de in te zetten klantcontactkanalen
  • Projecten leiden
Nu ben ik door een intermediair benaderd om voor een andere collega-bank als ZZP-er soortgelijke werkzaamheden te gaan verrichten als ik in het verleden heb gedaan. Voor alsnog voor 36 uur per week gedurende 5 maanden, met een optie tot verlenging.
Nu wil ik echter wel voorkomen dat de opdracht die ik aanga als een fictief dienstverband wordt aangezien. Kunnen jullie mij adviseren hoe ik bovenstaande het beste kan aanpakken, zodat ik de zekerheid heb dat mijn inkomsten als Winst Uit Onderneming worden aangezien?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Eenmalige opdracht: freelance of fictieve dienstbetrekking? jpl1982 Freelancepraktijk starten 0 20 maart 2010 10:34
VAR icm Eenmanszaak? Theaumoeskiiii Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 4 6 september 2008 17:55
Toch fictieve arbeidsrelatie? Robin12 Belasting 5 13 maart 2008 19:13
eenmanszaak taxi Yon Al die andere praktische dingen 2 17 december 2007 15:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon