Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Actueel > Nieuws - Voor en door freelancers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Nieuws - Voor en door freelancers Op het freelancersvlak wil er nog wel eens wat veranderen. Lancelots verzamelt het belangrijkste freelancenieuws. Iedereen in het forum mag zich als nieuwsjager opwerpen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 maart 2007, 13:52
Walter Walter is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 maart 2007
Berichten: 4
Standaard Detachering en freelancen

Hallo,

Ik ben dit jaar begonnen als freelancer in de civiele techniek (projectleider). Nu ben ik werkzaam via mijn oude werkgever (detacheringsbureau). Heb daar mijn eerste opdracht, op dezelfde plek waar ik dus gedetacheerd was.

Het is een opdracht voor een paar maanden. Mijn insteek is, om na deze opdracht zelfstandig opdrachtgevers te zoeken. Maar in mijn vakgebied zijn veel detacheringsbureau's werkzaam welke veelal contacten met opdrachtgevers (gemeenten etc) hebben.

Mijn vraag is: hoe kijk de BD ernaar als je steeds weer via de detacheringsbureaus werkt? (het is niet zo dat ik er in dienst ben, factureer wel gewoon en er is geen sprake van een gezagsverhouding). Maar ben gewoon benieuwd naar de mening van de BD.

En wat is het verschil precies tussen detachering en bemiddeling (staat ook in de VAR)

Ik hoor graag van jullie.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 maart 2007, 14:27
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Detachering en freelancen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walter Bekijk bericht
wat is het verschil precies tussen detachering en bemiddeling
Bij detachering heb je een overeenkomst met en factureer je je uren aan het detacheringsbureau (jouw klant), terwijl je het werk uitvoert bij diens klant.

Bij bemiddeling brengt het bemiddelingsbureau het contact en een overeenkomst tot stand, maar is het geen partij bij de uitvoering van het werk. Je hebt een overeenkomst met en factureert aan de eindklant. Het bemiddelingsbureau factureert hooguit een bemiddelingsvergoeding aan jou en/of de eindklant.

[Aanvulling: sinds het geven van dit antwoord is een nieuwe VAR-brochure verschenen, die meer duidelijkheid geeft over de verschillen tussen bemiddeling en detachering]
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
vaste baan en freelancen Lida Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 5 15 oktober 2007 15:42
Parttime freelancen informatievisie Nieuws - Voor en door freelancers 5 4 april 2007 17:31
Twijfels over het freelancen? Son Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 23 31 januari 2007 09:34
Wonen in buitenland en Freelancen in Nederland houwe Al die andere praktische dingen 2 14 maart 2006 19:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon