Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 7 september 2009, 18:01
Nouks Nouks is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 17
Standaard Hantering spoedtarief in Voorwaarden

Hallo,

Naar aanleiding van een recente klus overweeg ik een spoedtarief te gaan hanteren en in mijn algemene voorwaarden te gaan vastleggen wanneer ik dit spoedtarief zal toepassen.

Even kort de situatie:
Offerte opgesteld voor een klant (geldigheid: 3 weken). Niks meer op gehoord tot ik na 3,5 week akkoord kreeg op de offerte. Hoewel hier natuurlijk in dit geval een mogelijkheid zat nog wat met het tarief te doen, ben ik ook niet de moeilijkste en vond ik 't al lang prima. Geen hele omvangrijke klus, maar was zelf wel druk met nog wat andere opdrachten.

Geïnformeerd naar de deadline: opdracht moest binnen anderhalf tot twee weken afgerond zijn. Oh, en of ik ook nog even wat extra dingetjes wilde doen, kon ik uiteraard tegen hetzelfde tarief in rekening brengen. Weer een uur of 8 erbij (oorspronkelijke offerte: uur of 14, 15).

Achteraf baal ik er een beetje van dat ik niet iets van een spoedtarief van stal heb kunnen halen. 3,5 weken wachten met het reageren op een offerte, en vervolgens de opdracht bij voorkeur binnen anderhalve week moeten afronden, was volgens mij niet helemaal nodig geweest.

Echter: hoe leg je zoiets vast? Wanneer is iets een spoedklus, wanneer niet? Kun je het maken om na akkoord op offerte alsnog een spoedtarief van stal te halen als blijkt dat de deadline heel wat dichterbij ligt dan de opdrachtgever heeft doen vermoeden? Iemand die hier zijn of haar gedachten eens over wil laten gaan?

(En daarnaast: wat is redelijk, 25% bovenop uurtarief? 50% misschien zelfs?)
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Labels
algemene voorwaarden, offerte, spoedklus, uurtarief


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Algemene voorwaarden Swielen Al die andere praktische dingen 3 15 april 2009 08:09
Zijn dit aanvaardbare voorwaarden? jazzvb Omgaan met opdrachtgevers 6 23 januari 2009 22:03
Eigen algemene voorwaarden i.p.v. inkoopvoorwaarden bemiddelaar (ICT): wat regelen? Adriaan Omgaan met opdrachtgevers 1 22 juli 2008 19:54
(rechter) Verwijzing naar Algemene Voorwaarden volstaaat tijn1978 Al die andere praktische dingen 3 5 september 2007 18:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon