Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 31 maart 2010, 12:52
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard Re: Urencriterium als student

ik ken de opleiding niet inhoudelijk maar een wat minder hypothetisch standpunt zou kunnen zijn dat de eerste 2 jaar van de opleiding je nog niet voldoende vaardigheden hebt als goudsmid om een eigen onderneming te starten en dat verklaard dus waarom je in het 3e jaar begint, volgens mij een goed tegenargument tegen het argument dat Rene aandraagt dat de start van de opleiding voor het begin van het bedrijf. hoewel allemaal hypothetisch.

Ik ben het eens met Rene's standpunt, gewoon de jurisprudentie doorlezen, met dat in de hand je standpunt bepalen en hier een dossier van maken.. Gewoon gaan ondernemen met achteraf laten toetsen als de belastingdienst erom vraagt.
Je hebt tijd zat om je bedrijf uit te bouwen voordat die vragen komen. De belastingdienst zal je vooraf geen toestemming geven maar als over 1,5 - 2 jaar blijkt dat jij een succesvolle onderneming hebt word het ook lastiger deze aftrek niet toe te staan.

maar hoe dan ook als je aftrek claimt moet je er ook (financieel) rekening mee houden dat ie afgewezen kan worden. kortom hou wat geld apart daarvoor..

maar als je niet aftrekt dan krijg je zeker niks, als je wel aftrekt kan het gebeuren dat het alsnog afgewezen worden maar met een goed verhaal/standpunt maak je goede kans dat de aftrek word geaccepteerd.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 31 maart 2010, 14:32
knoes knoes is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2010
Berichten: 7
Standaard Re: Urencriterium als student

Ik denk dat het zo inderdaad zou kunnen werken. Ik heb de afgelopen avond en de rest van deze dag het advies van rene omtrent de jurisprudentie opgevolgd.
Ik ben erachter gekomen dat mijn situatie echt alle kanten op zou kunnen. Het enige wat mij nu rest zijn de afwegingen maken en bedenken of het allemaal wel de moeite waard is voor hetgeen wat ik het komende jaar wil.

uiteindelijk wil ik het allemaal netjes doen, mocht ik inkomen hebben wil ik er best belasting over betalen. Mocht ik recht hebben op aftrek dan wil ik daar ook gebruik van kunnen maken.

Ik ga er niet vanuit dat ik het komende jaar veel ga verkopen(en als ik dat al doe, dan zijn het vrienden en familie). Ik had het meer bedoeld als het vormgeven van mijn bedrijf met de eventuele mogelijkheid zaken te doen zodat ik straks, als het er echt toe doet, een sterk 'begin' heb.

Al met al verkeer ik in een te grijs gebied en kost het me denk ik meer moeite dan dat het waard gaat zijn. Wachten dan maar met de inschrijving en er voor nu een dure 'hobbie' van maken. Vormgeven kan ook nu al zonder dat ik mensen heb die in mijn nek zitten te hijgen.

Ik wil jullie allen bedanken voor het gedachtesparren! Ik heb er veel van opgestoken voor later.

Met vriendelijke groet,

Knoes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
urencriterium, urencriterium > opleiding, freelance werken als student


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ZZP'er als student? JeroenB Freelancepraktijk starten 3 16 februari 2010 17:30
Inkomstenbelasting Student ZZP-er: werkloze huisgenoot als fiscaal partner? fgd007 Belasting 14 6 juli 2009 19:32
Freelancen als student Inge88 Belasting 6 3 december 2008 21:27
Student, nog geen ervaring, toch beginnen als freelancer? Kaat Freelancen iets voor mij? 12 19 mei 2008 09:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon