Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 januari 2009, 15:54
ronaldvermeij
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Request for feedback op website en cv (part 2) ‎

Hallo Allemaal,
Allereerst wil ik mijn hartelijke dank uitspreken aan:
- Ramon Finke
- Mieke Roth
- Adine Versluis
- Rinus..

Dankzij jullie waardevolle feedback ben ik in staat geweest om dit proces te voltooien.

1. Ik heb mezelf beseft, dat een aantal functies eigenlijk afgeleiden waren / als opstapje gebruikt konden worden naar een "new level" / "next generation" of diensten en produkten. Na driftig schuiven en snoeien, ben ik dan toch tot een nieuwe keuze gekomen t.o.v. mijn vorige website opzet

2. Daarnaast heb ik mijn cv drastisch ingekort en opgesplits in een "algemeen cv-deel" en diverse werkervarings overzichten.
Dit heb ik gedaan om alle zaken helder te houden

3. Ik heb ook een lijst met produkten toegevoegd, die ik zou kunnen gaan verkopen

http://www.ronaldvermeij.nl/frameset.html


Mijn vraag aan jullie:
1. Hebben jullie nog INHOUDELIJKE hints, tips, tricks op deze versie

De website cosmetica (kleurtjes, layout, meta tags, trefwoorden etc..) komt later wel..,
Ik ben me nu puur aan het focussen op het "marketing gedeelte"
- Hoe krijg ik de boodschap duidelijk en helder over...
- Hoe maak ik de "klik"
- Hoe informeer ik afnemers wat ik kan betekenen voor hen

Dus als je op dit vlak inhoudelijke feedback voor me hebt, hoor ik het graag :-)

Met vriendelijke groet,

Ronald
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 januari 2009, 23:56
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Request for feedback op website en cv (part 2) ‎

Beste Ronald,

Ik vind je website er koud en onvriendelijk uitzien. Misschien is dat persoonlijk, maar met wat kleur en wat minder rechthoekige vormen zou het er anders uitzien.

Hopelijk heb je wat aan mijn feedback. Inhoudelijk kan ik er niets van zeggen, want het lukt mij niet om dat te beoordelen. Ik word te veel afgeleid door de lay-out.

Groeten van Hetty
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 januari 2009, 14:34
Remy's schermafbeelding
Remy Remy is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 29 augustus 2007
Berichten: 333
Standaard Re: Request for feedback op website en cv (part 2) ‎

Ik ben het met Hetty eens, maar om toch eerst inhoudelijke feedback te geven; Er staat nu heel overzichtelijk wat je allemaal kan, gedaan hebt, wat je ervaring is etc. maar ik mis nog iets van een overtuigend algemeen verhaal, waarom zou ik als opdrachtgever juist jou moeten kiezen?

Ik hoop dat je hier wat mee kan!
__________________
Remy Jacobs Freelance Webdesign
www.remyjacobs.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 januari 2009, 20:37
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Request for feedback op website en cv (part 2) ‎

Ronald,

Allereerst: geen dank natuurlijk

Ondanks dat je de indeling enz nog moet veranderen (en ik daar dus zeker niet op wil ingaan) is het inderdaad zo (wat remy aanstipt) dat een mooi verhaal wonderen kan doen.
Een manier om de eventuele klanten over te halen is door een mooi verhaal neer te zetten. Je zou voor de lol even bij andere beroepen of zelfde soort beroepen sites kunnen kijken.

Je geeft nu duidelijk en strak aan: dit doe ik, dit kan ik, dit kan je "kopen". Maar er staat nergens waarom ze dat zouden moeten "kopen" en dat kan je juist in een verhaal goed kwijt.

Succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 januari 2009, 12:44
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Request for feedback op website en cv (part 2) ‎

Dag Ronald,

Zoals als hier al aangegeven: een stuk beter! Maar er moet inderdaad nog wel wat gebeuren.

Voor jou informatie: ik ben op dit moment bezig om mijn bedrijfsimago zo dicht mogelijk te krijgen bij wat ik werkelijk wil en kan. Ik heb daarbij hulp van een coach en wij ontdekten dat er in mijn geval twee zaken heel erg van belang zijn:

  • het proces dat ik volg om een visualisatie te maken
  • mijn eigen persoonlijkheid (ik ben een heel puur mens zoals mijn coach zei . Dat houdt in dat ik niet van de franjes ben en dat ik hard voor mezelf ben en rechtvaardig in de discussie over een te maken product. Dat kan voor een klant een enorme meerwaarde hebben, maar er zijn ook klanten die dat niet willen. Die klanten zijn dus niet voor mij)
De kwaliteit van mijn producten staat of valt met deze twee zaken. Als ik mijn krachten, talenten en persoonlijkheid goed kan inzetten, ontstaat er een product met werkelijke meerwaarde, vragen mensen mij om "een mooi plaatje" of is de klik er op persoonlijk vlak niet, dan lukt het mij niet om de kwaliteit neer te zetten waar ik voor sta.

Om dit goed naar buiten te kunnen brengen, zijn we diep in gegaan op wat er nu op mijn website staat. Op het eerste punt, het proces, lijkt mijn website redelijk goed in elkaar te zitten (met dank aan Lancelots overigens, we zijn hier aardig mee bezig geweest). Er moet nog wat geschaafd worden, maar de huidige versie is goed genoeg. Wat betreft ik als persoonlijkheid staat er echter vrijwel niks op mijn site. Dat had ik in eerste instantie bewust gedaan omdat ik vind dat het eigenlijk niet thuishoort op een bedrijfswebsite. Maar omdat blijkt dat dit werkelijk van belang is, ben ik nu heel druk bezig om te kijken hoe ik mezelf in de "vergelijking" kan schrijven. Dat is een hele omslag, maar op die manier kan ik mijn bedrijf nog beter afstemmen op mijn potentiële klanten.

Waarom vertel ik dit nu? Zoals anderen al eerder schreven, staat er op dit moment nog nergens waarom een klant nu perse jou moet hebben. Om dit duidelijk te kunnen maken moet je naar het totaal plaatje kijken en nagaan wat jij uit het verhaal kunt halen en wat jij klanten hierin te bieden hebt. Zo'n verhaal is niet in een keer op te schrijven, ik heb mijn website feitelijk bijna ieder jaar dat ik bezig ben op dat vlak veranderd, maar het is wel iets wat je eigenlijk moet doen om het voor jezelf en klanten duidelijk te maken waarom nu perse jij.

Zoals je hierboven leest heb ik een coach die me daarin helpt. Ik heb die coach via een van de branche verenigingen waar ik lid van ben. Het heeft me wat moeite gekost, want de eerste twee coaches die ik sprak klopten niet met mij, maar uiteindelijk heb ik er toch een gevonden. Het sparren met een derde is in dit proces eigenlijk noodzakelijk: hij of zij kan je een spiegel voorhouden en je wijzen op zaken die je over het hoofd ziet of die je als vanzelfsprekend ziet. En blijf daarbij Lancelots gebruiken om de producten die je uit dit proces haalt te toetsen.

Succes!
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon