Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > ICT

Mededelingen

ICT PC of Mac, Office en andere software, internet- en telefoonabonnement, website en zoekmachineoptimalisatie... gelukkig zijn er ook ict-freelancers die te hulp schieten.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 februari 2011, 19:34
Christophe28's schermafbeelding
Christophe28 Christophe28 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2011
Berichten: 20
Standaard Klant na betaling met Paypal redirecten met parameters om e-book toe te sturen?

Hey iedereen,

Ik heb een e-book geschreven. Om de betalingen te voldoen was ik aan het spelen met Ogone, maar omdat dit als opstart toch wat duur is (300€ + 12x35€) dacht ik om voorlopig Paypal te gebruiken.

Wat er zo handig is aan Ogone is dat je het volledig kunt automatiseren. Mensen betalen via creditcard, en worden terug naar een url van jouw website gezonden met parameters zodat jij weet dat die klant betaald heeft. Jij kan dan op jouw beurt na de betaling meteen het e-book verzenden via mail.

Maar is dit ook mogelijk met Paypal? Met andere woorden, kan je bij Paypal na een succesvolle betaling de klant terug naar jouw website redirecten met parameters om het e-book te verzenden?

Groeten,
Christophe
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 februari 2011, 01:33
MrMartinH's schermafbeelding
MrMartinH MrMartinH is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 september 2010
Berichten: 169
Standaard

Volgens mij wel, maar ik zou niet weten hoe het werkt.

Ik koop wel eens e-books (etc) via internet van 3DTotal.com (shop).
Het werkt daar als volgt: Je logt je in op de site (je maakt dus een account aan). Vervolgens gooi je wat dingen in je winkelwagentje. Als je dan gaat afrekenen kun je kiezen dat je dat vis Paypal wilt doen.
Je word dan eerst ge-redirect naar de site van Paypal. Je logt in, bevestigt de betaling, en zodra die compleet is kom je terug op de site waar je je bestelling deed en kun je je gekochte goederen downloaden (of ze worden opgestuurd , zoals dvd's).

Eigenlijk word dezelfde procedure gevolgd bij andere sites waar ik wel eens wat aanschaf. Een enkele keer beschik je niet meteen over je product maar volgt er een mailtje van de makers.

Het kan dus wel. Misschien dat je een zakelijk account nodig hebt bij Paypal, maar dat zul je uit moeten zoeken, dat weet ik zo niet.
__________________
3D In Your Hands | 3D Visualisatie Bureau
3D Visualisaties, 3D Animaties en 3D Presentaties
http://www.3dinyourhands.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 februari 2011, 02:54
Christophe28's schermafbeelding
Christophe28 Christophe28 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2011
Berichten: 20
Standaard

Dank je voor je reactie.

Ik was al een stap verder gekomen, maar vind maar niet de mogelijkheid om een parameter mee te zenden (unieke id) zodat ik na succesvolle betaling weet wie er precies heeft betaald ...

Die 3D animatie is echt wel super! Hoe werkt dit precies? Moet dit ook geprogrammeerd worden, of bestaan er speciale programma's voor? Heb er echt geen zicht op hoe zoiets in elkaar steekt.

Grtz,
Christophe
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 maart 2011, 01:39
MrMartinH's schermafbeelding
MrMartinH MrMartinH is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 september 2010
Berichten: 169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Christophe28 Bekijk bericht
...
Die 3D animatie is echt wel super! Hoe werkt dit precies? Moet dit ook geprogrammeerd worden, of bestaan er speciale programma's voor? Heb er echt geen zicht op hoe zoiets in elkaar steekt.

Grtz,
Christophe
Nee dit is allemaal gedaan via speciale software (3D Studio max voor het 3D gedeelte, Photoshop voor texturen en After Effects om het filmpje in elkaar te zetten). Is geen programmeer werk aan te pas gekomen.

Bedankt voor je compliment.
__________________
3D In Your Hands | 3D Visualisatie Bureau
3D Visualisaties, 3D Animaties en 3D Presentaties
http://www.3dinyourhands.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 1 maart 2012, 15:05
Jorijn Schrijvershof Jorijn Schrijvershof is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 maart 2012
Berichten: 4
Standaard

Hallo Christophe,

PayPal heeft voor iedereen een API koppeling beschikbaar gesteld om dit soort dingen te regelen. Een koppeling schrijven voor je website is relatief eenvoudig, de enige zaken die belangrijk zijn, zijn in feite:
  • Om welk bedrag gaat het?
  • Naar welk PayPal e-mail adres moet het?
  • Wat gebeurd er als de betaling akkoord is?
  • Wat gebeurd er als de betaling niet akkoord is?

Besef ook trouwens wel dat PayPal van iedere transactie X% inneemt. Gisteren bijvoorbeeld een factuur van $100 laten betalen, slechts $95 er bij gekregen.

Als je nog vragen hebt en/of je zoekt iemand die dit voor je kan implementeren, stuur me gerust een bericht.

Jorijn
Met citaat reageren
  #6  
Oud 5 maart 2012, 13:33
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard

Wat je ook niet vergeten moet, is dat betalers via PayPal altijd 45dagen de tijd hebben om hun geld terug te halen (geschil openen). Heb gezocht naar een vervanger voor PayPal, maar geen goede voor kunnen vinden (in mijn geval was dat nodig voor internationale verkoop).
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
  #7  
Oud 5 maart 2012, 21:30
MrMartinH's schermafbeelding
MrMartinH MrMartinH is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 september 2010
Berichten: 169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorijn Schrijvershof Bekijk bericht

...

Besef ook trouwens wel dat PayPal van iedere transactie X% inneemt. Gisteren bijvoorbeeld een factuur van $100 laten betalen, slechts $95 er bij gekregen.

...
Je kunt dergelijke kosten wel weer aftrekken als zakelijke kosten.
__________________
3D In Your Hands | 3D Visualisatie Bureau
3D Visualisaties, 3D Animaties en 3D Presentaties
http://www.3dinyourhands.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
probleempje met klant JuliaV Omgaan met opdrachtgevers 10 1 juli 2007 03:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon