Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 maart 2006, 15:51
mguntenaar mguntenaar is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 maart 2006
Berichten: 1
Standaard [eenmanszaak] Facturen op prive naam

Ik heb al een tijdje een eenmanszaak. En koop hiervoor regelmatig wat spullen voor kantoor, heb een telfoon abbonement etc.

Tot voor gister stond de telefoon gewoon op mn privenaam maar omdat ik hem puur zakelijk gebruik (heb daarnaast nog een prive nummer (mobiel en vast) heb ik hem wel ingebracht in mn boekhouding.

En zo geld dit voor wel meer dingen. Ik had in 2004 zakelijk een camera nodig. Die heb ik gewoon prive afgerekend en de bon in mn boekhouding gestopt.

Bij mn computerhandelaar krijg ik soms ook gewoon een geschreven bon met het bedrag zonder de BTW, dit laat ik altijd wel ff aanpassen omdat het anders niet aftrekbaar zou zijn

Puur omdat ik er vanuit ging/ga dat ik als eenmanszaak toch de enige rechtspersoon ben

Nu heb ik nog nooit controle gehad en ben ik daardoor ook niet op de vingers getikt maar kunnen hier problemen uit ontstaan en kan ik er wat aan doen om het recht te zetten zonder dat ik natuurlijk de BTW terug moet gaan betalen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 maart 2006, 16:28
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: [eenmanszaak] Facturen op prive naam

Tsja formeel is het niet juist als hij op een andere naam staat. Maar het belangrijkste is aan te tonen dat er sprake is van zakelijke kosten en dat is in jouw geval dus gewoon zo. Als een inspecteur hier vervolgens moeilijk over gaat doen zul je dit moeten bestrijden!!
Dat je prive dingen betaald en vervolgens terugkrijgt uit de zaak is helemaal geen probleem dat is dus minder een probleem dan de naam op de bon.

En wat je zegt is helemaal waar. Geen controle dus...veel ondernemers merken de problemen pas bij een controle dus weet waar je mee bezig bent. De fiscus ziet niets en weet niets tot ze langs zijn gekomen.
Heb je een boekhouder die jouw zaken regelt?

alfred cohen
RAAD Amsterdam
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Auto op naam van eenmanszaak? Freelancer Al die andere praktische dingen 4 24 april 2006 19:16


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon