Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 februari 2006, 22:23
Maarten Maarten is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Berichten: 3
Standaard Vakantiedagen

Bij een baas heb je een aantal (25 meestal) vakantiedagen per jaar.
Maar hoe ga je als freelancer met je vakantiedagen om?

Hoeveel plan je er in?

Hoe kies je wanneer je even niet werkt? Weiger je bijvoorbeeld wel eens een opdracht om er tussenuit te gaan of maak je zoiets eerst bespreekbaar?

En hoe soepel ben je bijvoorbeeld met 'een keer door de week vrij' en 'inhalen in het weekend'?

Ben benieuwd!
Maarten
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 februari 2006, 14:12
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 187
Weblogartikelen: 8
Standaard Re: Vakantiedagen

Pfoe, goede vraag. Ik ga zelf behoorlijk flexibel met mijn tijd om. Op vrijdagmiddag lekker naar 'March of the pinguins' en dan op zaterdag maar even een paar uur aan een stuk schrijven. Ik laat het een beetje van mijn energieniveau afhangen. Als ik moe ben, kap ik met werken.

Vakanties moet je ruim van te voren inplannen en het gewoon tegen je opdrachtgevers zeggen. Die hebben er heus wel begrip voor dat je vakantie neemt, dat doen ze toch zelf ook.

Ik denk trouwens dat ik als freelancer ook zo'n 25 vakantiedagen neem, maar ik heb het nog nooit opgeteld. Ik zal wel eens langer achter elkaar weg willen, maar dat is zo'n aderlating. Je werkt dan een maand niet en verstookt ook een maand geld. Eigenlijk moet je het zo plannen dat je gespaard hebt en vlak voor je weg gaat ook nog een forse factuur kan sturen zodat er weer geld op je rekening staat als je terug komt.

Isabelle
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon