Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 25 april 2006, 13:44
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Opdrachten moeten jou vinden

Als ik opnieuw zou starten, dan zou ik kiezen voor een expert-strategie. Een bepaald terrein afbakenen, een expertise-niche binnen mijn zakelijke nichemarkt, en op dat beperkte terrein de allerbeste in de hele randstad worden Erover publiceren, een website, workshops/trainingen geven, lezingen,... je naam moet automatisch verbonden zijn aan het thema.

Het valt mij op als ik freelancers zoek (bijvoorbeeld: tekstschrijvers) dat de meesten een nogal algemeen verhaal op hun site hebben staan over de aard van de dienstverlening. Je kunt de verhalen van duizenden freelancers onderling verwisselen en niemand zou het merken. Zo'n site overtuigt mij niet. Laat liever iets van jezelf zien. Waar je écht goed in bent. Publicaties rond jouw thema waar (potentiële) opdrachtgevers iets aan hebben.

Deze strategie helpt je enorm bij het netwerken, namelijk om genetwerkt te worden. Ik ken wel wat mensen die opdrachten zoeken en die ik heel aardig vind, maar die ik toch niet naar voren schuif als ik ergens een project(leider) tegenkom op zoek naar bemensing. Je moet namelijk een reden hebben om iemand ergens voor naar voren te schuiven. Er moet een bepaalde match zijn en je moet ervan overtuigd zijn dat de persoon dé kwaliteiten heeft voor die klus. Daarvoor moet de persoon in kwestie een bepaald sterk profiel hebben.

Ik geef toe, het is niet altijd makkelijk. Neem fotografen. Er zijn er duizenden. Ik zou ook niet 1-2-3 weten hoe een fotograaf deze strategie in de praktijk moet brengen. Maar bij kenniswerk (schrijvers, journalisten, consultants, ict'ers, projectleiders etc.) werkt het, daar ben ik van overtuigd.
__________________
René
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Marktplaatsen met opdrachten voor freelancers René Marketing en acquisitie 18 21 mei 2006 22:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon