Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 februari 2012, 17:23
schrijver1974 schrijver1974 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 februari 2012
Berichten: 1
Standaard 2 vragen over de ww-startersregeling

Ik heb twee vragen over de ww-startersregeling. Ten eerste: als ik gebruik zou maken van de ww-startersregeling gedurende de maximale termijn van 26 weken, wat gebeurt er dan na deze periode? Als ik dan stop met het bedrijf, val ik dan terug in de gewone ww mét sollicitatieplicht? Of verlies ik dan het recht op mijn resterende maanden ww? Ik las in een artikel op deze site dat de ww gewoon doorloopt, maar op officiele websites van de overheid zie ik dat nergens staan.

De tweede vraag gaat over de kinderopvangtoeslag. Sinds begin dit jaar geldt dat de kinderopvangtoeslag vervalt als iemand 3 maanden in de ww zit. Ik vraag me af of hierop een uitzondering gemaakt wordt als iemand in de ww-startersregeling zit. Ofwel: loopt de kinderopvangtoeslag gewoon door na 3 maanden als ik in die startersregeling zit? Mijn partner heeft gewoon een vast contract.

Ik hoop dat iemand antwoorden weet. groet!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 februari 2012, 17:45
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard

Hej Schrijver,
Ik kan je niet helpen, maar heb je al op de site van het UWV gekeken?

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 februari 2012, 00:03
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard

Het was altijd zo dat je, indien je binnen 6 maanden tot de conclusie komt dat een eigen bedrijf niet levensvatbaar is, je de ondernemingsactiviteiten kunt staken (uitschrijven bij de KvK etc.) en dan je recht op ww herleeft. Of dit nog zo is kan ik je niet vertellen.

Wat kinderopvangtoeslag betreft: als jij een onderneming start heb je in principe recht op kinderopvangtoeslag op basis van je inkomen. Ook als je geen winst maakt en dus geen inkomsten hebt uit je onderneming maar wel netjes een urenregistratie bijhoudt zodat je kunt aantonen hoeveel uur je aan de onderneming hebt besteed en op hoeveel uur kinderopvangtoeslag je dan recht hebt.
__________________
maak eens een buiteling:
www.saltoadvies.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vragen over verzekeringen Daniella Al die andere praktische dingen 3 2 februari 2010 12:59
Vragen m.b.t. eindejaarsverwerking 2008 Sebastiaan... Administratie 4 12 januari 2009 19:46
Aanvullende tips en vragen voor het startersbezoek van de Belastingdienst? Sebastiaan... Belasting 0 14 oktober 2008 23:36
Zoveel vragen, nu nog de antwoorden... Mijntje Al die andere praktische dingen 6 22 oktober 2007 07:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon