Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen Veel freelancers investeren in hun ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als zakelijk. Ze nemen niet meer elke opdracht aan, maar stellen ontwikkelingsdoelen en maken keuzes. Ze ontwikkelen zich gaandeweg steeds meer tot ondernemer of ze creëren nieuwe kennis en dienstverlening. Hoe blijf jij jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen? Een forum voor het delen van inspiratie, twijfels en praktische tips.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 september 2009, 14:24
Remy's schermafbeelding
Remy Remy is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 29 augustus 2007
Berichten: 333
Standaard Opdrachten verwerven met nieuwe kennis

Ik zit al een tijdje in een soort spiraal waar ik niet uit kom...

Ik wil m'n kennis verder uitbreiden, meer technieken leren, nieuwe CMS'en kennen etc. Alleen loop ik steeds tegen hetzelfde probleem aan; Ik kan mezelf wel nieuwe dingen aanleren, maar kom voor deze nieuwe 'kennis' niet zo makkelijk aan de bak. Opdrachtgevers willen mensen met ervaring en vragen naar je portfolio of voorbeelden, die ik dan niet heb voor dat specifieke vakgebied, en daardoor de opdracht mis loop.

Hebben jullie tips om hier uit te komen? Hoe zorg ik er voor dat ik toch die nieuwe opdrachten binnenhaal?
__________________
Remy Jacobs Freelance Webdesign
www.remyjacobs.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 september 2009, 15:12
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Opdrachten verwerven met nieuwe kennis

Ik weet niet wat de nieuwe technieken zijn die je bedoelt, maar je kunt ook dingen in je portfolio zetten die de nieuwe techniek(en) weergeeft. Hiervoor hoef je niet persé een opdrachtgever te hebben. Je kunt voor jezelf een project 'maken' (om dus die nieuwe techniek(en) als showcase te gebruiken) en die gebruik in je portfolio.

Dit wordt ook veel gedaan door net beginnende webdesigners etc. om toch een beetje een portfolio te hebben.
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 september 2009, 15:29
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Opdrachten verwerven met nieuwe kennis

Dat is een goede tip ja. Je kunt wellicht wat open source stukken (aanpassingen/plugins/unieke tips etc..) de lucht in gooien ?

Dat is niet alleen goed voor de open source community maar geeft ook naamsbekendheid en je kunt ernaar refereren.

Wat je ook kunt doen is jezelf gewoon verplichten vanaf een punt in de tijd alleen maar een bepaalde techniek toe te passen en dit niet aan klanten te vertellen. ( meestal interesseren ze zich er niet voor, als t maar werkt ).

Zo ben ik bv al een hele tijd geleden met Smarty begonnen, en dat is nu standaard bij iedere site die ik oplever, vaak bij losse slices ook, mijn collegas gebruiken het nu ook standaard, en ik heb t recent voor een klant in een WordPress site gegooid voor een plugin.

Later in de tijd kun je dan vertellen dat je goed bent met techniek X en dan refereer je naar je portfolio welke je dan inmiddels hebt opgebouwd.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 september 2009, 11:10
Remy's schermafbeelding
Remy Remy is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 29 augustus 2007
Berichten: 333
Standaard Re: Opdrachten verwerven met nieuwe kennis

Dank voor de tips! Wat betreft WordPress had ik inderdaad zelf ook zoiets in gedachten; het gewoon gebruiken bij een klant die het verder niet interesseert welk systeem er wordt gebruikt, zolang het maar werkt.

Maar hoe doe ik dat met bijvoorbeeld Flash? Ik heb daar diverse opdrachten mee misgelopen omdat ik weinig recent werk kan aantonen, hoewel ik weet dat ik die opdrachten prima had kunnen doen. Ik heb voor bijv. mijn vorige werkgever erg veel Flash-werk gedaan. Valt zo'n opdrachtgever niet op een andere manier te overtuigen? Het wordt behoorlijk intensief werk om eigen projecten op te gaan starten in Flash..
__________________
Remy Jacobs Freelance Webdesign
www.remyjacobs.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 september 2009, 11:29
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Opdrachten verwerven met nieuwe kennis

Hmm, heb je een showcase van die flash applicaties?

Of mag je naar een referentie ( tip: linkedin recommodations ! ) vragen aan je oude werkgever?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 september 2009, 15:00
Remy's schermafbeelding
Remy Remy is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 29 augustus 2007
Berichten: 333
Standaard Re: Opdrachten verwerven met nieuwe kennis

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
Hmm, heb je een showcase van die flash applicaties?
Dat is 'm het juist.. de meeste flash-sites die ik in die tijd heb gemaakt zijn nu inmiddels offline of vervangen. En ik mocht z'n van m'n oude werkgever niet mee naar huis nemen zeg maar..
__________________
Remy Jacobs Freelance Webdesign
www.remyjacobs.nl
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 september 2009, 17:17
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Opdrachten verwerven met nieuwe kennis

En ook geen screenshots?

Wellicht kun je m dat nog vragen ?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 september 2009, 10:09
Remy's schermafbeelding
Remy Remy is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 29 augustus 2007
Berichten: 333
Standaard Re: Opdrachten verwerven met nieuwe kennis

Dat is altijd nog idee, al zie je natuurlijk niet de echte werking..
Thanks!
__________________
Remy Jacobs Freelance Webdesign
www.remyjacobs.nl
Met citaat reageren
  #9  
Oud 16 september 2009, 17:28
Jakob Buis's schermafbeelding
Jakob Buis Jakob Buis is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2008
Berichten: 67
Stuur een bericht via MSN naar Jakob Buis Stuur een bericht via Skype™ naar Jakob Buis
Standaard Re: Opdrachten verwerven met nieuwe kennis

Een privé (test) projectje opzetten is altijd een goede manier om je vaardigheid aan te tonen, en te tonen dat je álle aspecten beheerst.

Kost wat (tijd) maar dan heb je ook wat...succes!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 16 september 2009, 19:46
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Opdrachten verwerven met nieuwe kennis

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Remy Bekijk bericht
Hebben jullie tips om hier uit te komen?
Kun je misschien schakelen?

Zeg je verwerft project 1 op grond van ervaring met techniek A. Maar in het project zit ook techniek B. Daar besteed je wat extra tijd aan om het goed te leren en toe te passen. En dan zet je project 1 in je portfolio bij B.

Vervolgens verwerf je project 2 op grond van ervaring met B. Maar in dat project zit ook techniek C. Et cetera.

Zo heb ik vaak stapjes gemaakt in mijn carrière, zowel in loondienst als freelancend.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuwe website online: zin in kennis Zininkennis Marktplaats 4 14 januari 2008 23:28
hulp gezocht bij het vinden van nieuwe opdrachten Hetty Dalsheim Al die andere praktische dingen 2 9 oktober 2006 12:01
Marktplaatsen met opdrachten voor freelancers René Marketing en acquisitie 18 21 mei 2006 22:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon