Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 13 december 2016, 09:31
wilzograag wilzograag is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 december 2016
Berichten: 1
Standaard Opdrachten als zelfstandige naast WAO, wat mag van UWV?

Helaas door het UWV is besloten dat er geen andere mogelijkheid meer was dan volledige afkeuring. Dat accepteren heeft zelfs zover moeten komen dat mijn arbeidsdeskundige aan huis is gekomen om een lang gesprek te voeren. Het UWV erkende mijn drive om er alles aan te doen om toch door te blijven gaan maar adviseerde om toch eerst alles te laten bezinken.

Dat advies heb ik ten harte genomen en inmiddels is de berusting dat een volledige baan er echt niet meer in zal zitten. Maar nu krijg ik de mogelijkheid aangeboden om middels opdrachten toch weer iets te kunnen doen. Echter wil ik dat wel goed aanpakken en binnen de regels/mogelijkheden houden die mij nog resten.

Hoe bijvoorbeeld kan ik opdrachten aannemen? Wat moet ik doen om niet meteen het UWV in mijn nek te hebben hijgen? Het gaat hier om kortlopende projecten die niet regelmatig komen. Dus welke vorm is dan het beste?

Dit klinkt voor velen vast zeer simpel maar mijn grootste probleem is dat ik niet het UWV wil vragen hoe en wat want helaas heb ik daar bij de verkeerde afdeling een enorm vervelend persoon zitten die al eerder mij in persoon heeft getracht tot fraudeur te veroordelen. Belangrijk te weten is dat samen met de ombudsman en een zeer goede advocaat ik vrij ben gesproken van elke aantijding en zelfs excuus heb ontvangen. Maar mijn wantrouwen richting het UWV is helaas niet meer verdwenen.

Ik ben van nature erg van de regels en probeer ook binnen de regels de mogelijkheid te vinden om in ieder geval weer mee te kunnen doen. Om in ieder geval iets te kunnen doen om mijn situatie te verbeteren. Het is alleen praktisch onmogelijk om ook maar iets te vinden over WAO en het werken met opdrachten. Dus hopelijk kan iemand me hier in ieder geval iets verder helpen.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Even voorstellen De Revolutie! per 1 oktober beschikbaar voor nieuwe avonturen, creatieve projecten en meer..! CheStefano Marktplaats 4 2 oktober 2012 12:25
Inkomstenbelasting Zonnepanelen aftrekken als zakelijke investering? hbakker Belasting 18 13 januari 2012 12:33
VAR aanvragen of in loondienst blijven? Maria72 Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 3 8 september 2010 22:45
Uitkering en zelfstandig ondernemen Anoniem Al die andere praktische dingen 11 22 februari 2007 11:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon