Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 januari 2007, 17:25
scribent's schermafbeelding
scribent scribent is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 januari 2006
Berichten: 78
Standaard Mijn nieuwe site

Beste mede-lancelotters,

Een paar maanden geleden vroeg ik om raad omtrent de kwestie lezen van het beeldscherm, omdat ik bezig was met het opzetten van een nieuwe site. Dank nogmaals voor alle nuttige tips.

Een eerste versie van die site is nu online:

www.erikweijers.nl

Hoera, ik besta!

Wat het concept is? Dat weet ik zelf nog niet precies.. een chique blogsite had ik in gedachten, maar ik heb uiteindelijk besloten om er geen blog van te maken. Dat wil zeggen, geen reacties van lezers. In plaats daarvan heb ik ervoor gekozen om in principe elk artikel voordat ik het plaats te laten reviewen door een gewaardeerd collega (dank alvast aan de Lancelotters - in alfabetische volgorde - Isa, Janine en Marielle). Dit geeft meteen de gelegenheid om te linken als dank, wat hopelijk op termijn weer goed is voor de Google-rank van mijn tegenlezers.

Wat betreft de inhoud: ik heb een provisorische indeling in rubrieken gemaakt. Het is een beetje een allegaartje, het enige wat de artikelen hoop ik gemeen hebben, is dat ze goed geschreven zijn...

Wat ik wil met de site? Op den duur, en dit is een meerjarenplan, hoop ik dat er interessante opdrachten uit voortkomen. Misschien zijn er op termijn partijen geinteresseerd in publicatie van een (eventueel aangepaste versie van) een artikel. Dit heeft de tijd.

Ik heb de site zelf in elkaar geknutseld, of beter gezegd: gefabriceerd op basis van een voorgebakken template van een gratis cms. Het ziet er rustig uit en ik ben niet ontevreden.

Maar ik hoor het graag als mensen suggesties hebben voor verbeteringen. Het enige dat (hopelijk) niet meer gaat veranderen, dat zijn de url's van de artikelen...

schrijversgroet,
Erik
__________________
Erik Weijers
www.erikweijers.nl
www.radix-tekst.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 februari 2007, 13:49
Jenny Jenny is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 januari 2007
Berichten: 9
Standaard Re: Mijn nieuwe site

Hoi Erik,

gefeliciteerd met je nieuwe website!
Het ziet er inderdaad heel rustig uit, maar het mag van mij best iets meer in het oog springen. Het initiatief vind ik erg leuk en ik denk dat er ook voldoende belangstelling voor zal zijn.

Ik wil je alleen wel adviseren om meteen met iets opvallenders te beginnen. Een welkomstwoordje is op zich niet zo interessant. Bezoekers van je site moeten juist binnen 1 a 2 seconden iets gezien hebben, dat hen aanspreekt waardoor ze verder gaan lezen. Een website wordt immers ook zo weer weggeklikt...

Groeten,
Jenny
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 februari 2007, 14:07
scribent's schermafbeelding
scribent scribent is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 januari 2006
Berichten: 78
Standaard Re: Mijn nieuwe site

Beste Jenny,

Bedankt voor je commentaar. Tja, die homepage.. nu je het zegt.. dat is uitgerekend de pagina die van de hele site het minst interessant is.. ik ga maar eens op zoek naar een mooi motto/citaat en misschien een goede afbeelding of foto.

Overigens verwacht ik dat in de toekomst veel bezoekers niet via de home, maar via een andere pagina binnenkomen. Maar dat neemt niet weg dat de home het uithangbord is, en dus heel belangrijk.

Groeten
Erik
__________________
Erik Weijers
www.erikweijers.nl
www.radix-tekst.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 2 februari 2007, 14:15
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Mijn nieuwe site

Helemaal mijn soort site. Lekker rustig, goede content en verder geen gezeur

Als je het kunt customizen dan zou ik het loze regeltje "Laatst veranderd door Erik Weijers op Jan 23 2007" uit de zoekresultaten verwijderen.

Als je op www.erikweijers.nl begint dan gaan alle links in het menu naar de url zonder www: erikweijers.nl. Dit geldt ook voor "Thuis". Zodoende heeft de site twee url's en dat is minder goed voor je zoekmachineranking. Probeer voor elkaar te krijgen dat een van de twee de bezoeker (en zoekmachines) met een http-redirect doorstuurt naar de andere. Bijvoorbeeld: als je lancelots.nl intypt in je adresbalk dan kom je op www.lancelots.nl uit. Voor zoekmachines bestaat alleen die laatste.
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 2 februari 2007, 14:57
Jenny Jenny is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 januari 2007
Berichten: 9
Standaard Re: Mijn nieuwe site

Hallo Erik,

is aan jou als tekstschrijver vast wel toevertrouwd om iets uitnodigends op de homepage te zetten.

Wat betreft de zoekmachines:
het is wel handig om komma's tussen je keywords te zetten.
En ik krijg dit op de homepage te lezen bij je e-mailadres:
(post[aapstaart]erikweijers.nl)

Weet niet of dat expres zo gedaan is? Of kan het aan de codering liggen?

Jenny
Met citaat reageren
  #6  
Oud 2 februari 2007, 15:52
scribent's schermafbeelding
scribent scribent is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 januari 2006
Berichten: 78
Standaard Re: Mijn nieuwe site

Thanx, René

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht

Als je het kunt customizen dan zou ik het loze regeltje "Laatst veranderd door Erik Weijers op Jan 23 2007" uit de zoekresultaten verwijderen.
Goede tip, is gelukt!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Probeer voor elkaar te krijgen dat een van de twee de bezoeker (en zoekmachines) met een http-redirect doorstuurt naar de andere.
Dit had mij ook al verbaasd. Ik ben aan het uitzoeken hoe ik dit kan regelen (heb een vraag gesteld op het support-forum van Website baker).
__________________
Erik Weijers
www.erikweijers.nl
www.radix-tekst.nl
Met citaat reageren
  #7  
Oud 2 februari 2007, 15:56
scribent's schermafbeelding
scribent scribent is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 januari 2006
Berichten: 78
Standaard Re: Mijn nieuwe site

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jenny Bekijk bericht
En ik krijg dit op de homepage te lezen bij je e-mailadres:
(post[aapstaart]erikweijers.nl). Weet niet of dat expres zo gedaan is? Of kan het aan de codering liggen?
Hoi Jenny,
Dit heb ik gedaan om te voorkomen dat mijn e-mailadres wordt opgepakt door searchbots van verzenders van spam-mail. Ik nam aan dat zelfs het woord apestaartje of de schrijfwijze (a) herkend wordt door deze bots. Dus heb ik maar een woord bedacht dat afwijkt hiervan en hopelijk toch duidelijk maakt wat ik bedoel...
__________________
Erik Weijers
www.erikweijers.nl
www.radix-tekst.nl
Met citaat reageren
  #8  
Oud 2 februari 2007, 16:05
Jenny Jenny is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 januari 2007
Berichten: 9
Standaard Re: Mijn nieuwe site

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scribent Bekijk bericht
Hoi Jenny,
Dit heb ik gedaan om te voorkomen dat mijn e-mailadres wordt opgepakt door searchbots van verzenders van spam-mail. Ik nam aan dat zelfs het woord apestaartje of de schrijfwijze (a) herkend wordt door deze bots. Dus heb ik maar een woord bedacht dat afwijkt hiervan en hopelijk toch duidelijk maakt wat ik bedoel...
Ha, ja da's ook een manier. Ik heb persoonlijk weinig last van spam als ik mijn e-mailadres op een website zet.... maar na deze uitspraak ben ik natuurlijk nu heel hard onder de tafel dit aan het afkloppen!
Werd even in de war gebracht doordat de codering bij mij anders stond en ik op meer plaatsen vreemde tekens zag op je site. Dat lag aan mij ahum. Vrijdagmiddagdipje bij mij zeg maar

Groeten,
Jenny
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Maatschappelijk verantwoord ondernemen? Verwijderd account Al die andere praktische dingen 15 2 februari 2007 23:28
Mijn pitch! els brouwer Marktplaats 4 20 januari 2007 15:29
Graag reacties op mijn pitch! Anneke Krakers Marktplaats 16 12 januari 2007 01:04
nieuwe huisstijl en website robertbelt Al die andere praktische dingen 14 4 september 2006 00:06
Elkaar adviseren over marketing en promo-uitingen Isabelle Marketing en acquisitie 69 12 juni 2006 13:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon