Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 december 2011, 12:11
Peter O. Peter O. is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 juni 2007
Berichten: 11
Standaard Hoe deel je een bedrijfsruimte met meerdere zzp'ers?

Hallo allemaal,

Ik ga samen met een aantal zzp'ers en een twee-persoonsbedrijf een grote werkruimte huren. De verhuurder wil graag één handtekening onder het huurcontract en dat wij daarna met onderhuurcontracten de huur onder elkaar verdelen. Probleem is: niemand heeft (begrijpelijk) veel zin om de verantwoordelijkheid voor de huur te dragen en de geldstromen via zijn bankrekening te laten lopen.

De vraag: heeft iemand hier ervaring mee? Kunnen we dit oplossen door bijvoorbeeld een stichting of een andere rechtsvorm op te richten?

Ik hoor het graag!


Met vriendelijke groet,



Peter
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 december 2011, 10:01
MrMartinH's schermafbeelding
MrMartinH MrMartinH is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 september 2010
Berichten: 169
Standaard

Ik heb er geen ervaring mee, maar is het niet mogelijk om een gezamenlijke bankrekening te openen waar jullie allen voor moeten tekenen, en dan via die weg de gezamenlijke geld stromen laten lopen? Dan houdt ieder ook het beheer over zijn/haar eigen rekening.
__________________
3D In Your Hands | 3D Visualisatie Bureau
3D Visualisaties, 3D Animaties en 3D Presentaties
http://www.3dinyourhands.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 december 2011, 09:12
Peter O. Peter O. is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 juni 2007
Berichten: 11
Standaard

Hoi Martin,

Dank je voor je reactie. Ook bij het openen van een gezamenlijke rekening is er uiteindelijk één eindverantwoordelijke. We zoeken verder!

Nogmaals dank!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 december 2011, 17:26
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard

Alles wat je 'ertussen zet' kost geld, maar da's nou eenmaal de prijs voor het vermijden van (eind-)verantwoordelijkheid. Een stichting lijkt me, gezien het doel dan misschien het handigst.
Er zijn goedkopere alternatieven, maar dan zit je weer met de verantwoordelijkheid (lees: aansprakelijkheid).

Succes!

Renée
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 oktober 2013, 13:29
Dick Wichards Dick Wichards is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2013
Berichten: 1
Standaard

Beste Peter,

Feitelijk ga je een huurovereenkomst aan met de verhuurder. Je kunt kiezen voor een aantal manieren.

Je kunt zeggen: één ZZP’er is de hoofdhuurder en je hebt een aantal onderhuurders en die kun je in overleg met de verhuurder gaan bepalen. Een andere mogelijkheid is dat je op de huurovereenkomst alle namen laat zetten van de ZZP’ers en onderling een contract maakt waarin er afspraken gemaakt worden over de in- en uittreding in, noem het maar, een kostenmaatschap. Een kostenmaatschap zie je wel terug bij advocaten en dergelijke, maar ook bij het huren van bedrijfsruimtes.

Hopelijk kun je hier weer even verder mee!
__________________
Kom ook kijken op mijn blog!
http://www.wimax.nl/blog/
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
contract, huur, rechtsvorm, zzp

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Samenwerking VOF - hoe maken we een goede verdeling? Susanna Al die andere praktische dingen 1 3 mei 2011 07:39
Inkomstenbelasting Wat zijn de Voor- en Nadelen van de FOR ? MarketMind Belasting 9 4 november 2010 19:04
Evaluatie wet uitbreiding rechtsgevolgen VAR René Nieuws - Voor en door freelancers 3 8 februari 2008 19:40
Hoe vind ik een geschikte belastingadviseur? Riël Notermans Belasting 3 7 augustus 2007 10:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon