Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 november 2013, 20:22
PingWings PingWings is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 november 2013
Berichten: 3
Standaard Wat verwacht je van een app voor urenregistratie?

Momenteel ben ik bezig om een Tijdschrijf applicatie te ontwikkelen voor de iPad. Er zijn wel een heleboel applicaties in de AppStore, maar die zijn over het algemeen lelijk, onhandig, of veelal gericht op de Amerikaanse markt.

Zijn er hier freelancers die een iPad app gebruiken? Of een iPhone app? Welke? Hoe bevalt deze?

Zou je geneigd zijn om een nieuwe app te proberen? Voor de iPad? Of liever de iPhone? Of allebei?
En welke functies moet zo'n app dan minimaal hebben om te werken voor je? En wat is echt de 'killer' functie voor je waardoor je de app meteen zou aanschaffen?

Tot slot, niet onbelangrijk: wat zou je bereid zijn uit te geven aan een goede app?

(mochten deze vragen hier niet gepast zijn, dan hoor ik graag of het elders op het forum wel kan of mag ).
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 november 2013, 09:55
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

Interessant, maar vergeet niet dat er veel meer is dan IoS (Apple).

Los daarvan .. hoe ga je om met data opslag, backups (!) en import/export, meerdere klussen/opdrachtgevers tegelijk, kun je een print maken etc..?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 november 2013, 10:08
PingWings PingWings is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 november 2013
Berichten: 3
Standaard

Belangrijke punten Ramon. Uiteraard moet je iets van een backup kunnen maken. Ook moet je gegevens, bijvoorbeeld eens per maand, kunnen exporteren naar je PC / Mac om een factuur te kunnen maken.
Voor jou zijn dat dus de onmisbare functies zo te horen?

En sja, ik beperk met tot iOS ja . Wellicht later een MacOS-versie.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 november 2013, 10:00
coelho coelho is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2011
Berichten: 33
Standaard

Een dergelijke app zou wat mij betreft moeten bestaan uit een zelf in te delen lijst met opdrachtgevers en op subniveau zelf in te delen taken. Eventueel zelfs de mogelijkheid tot sub-subniveau. Eén druk op de knop om de tijd te starten en stoppen, weinig batterijverbruik wanneer het op de achtergrond draait, een goede edit-functie en mogelijkheid tot afronding van tijd op een zelf ingestelde tijdsblokeenheid (per kwartier, vijf minuten, etc.).

Vervolgens uiteraard printvriendelijkheid en exportmogelijkheden. De mogelijkheid om uurtarief te koppelen aan activiteit, maar niet de verplichting (dus ook alleen te gebruiken als tijdregistratie). Mogelijkheid om ook non-billable hours in te voeren als acquisitie, facturatie enz. voor het urencriterium. Dit alles in een cleane layout en volledig intuïtief opgezet. Maximale kosten gezien al hetgeen er al te krijgen is: 2,5-3,5 euro.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 november 2013, 12:23
PingWings PingWings is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 november 2013
Berichten: 3
Standaard

Dankjewel Coelho voor je uitgebreide antwoord. Daar kan ik wat mee!

Geldt voor jou dat als er een dusdanige app zou komen dat jij dan zou overstappen?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 november 2013, 12:49
coelho coelho is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2011
Berichten: 33
Standaard

Ik heb toen ik een jaar geleden begon verschillende gratis en niet gratis apps uitgeprobeerd, uiteindelijk ben ik afgehaakt omdat ze niet dat deden wat ik wilde, een samenvatting van het lijstje hierboven dus.

Inmiddels heb ik een uitgebreide Excelsheet gemaakt met diverse Macro's om eea te monitoren. Daar zitten behoorlijk wat uren in. Bovendien werk ik >90% vanuit huis waardoor het geen probleem is om Excel aan te houden gedurende mijn werkzaamheden.Of ik alsnog ga overstappen is dus eerlijk gezegd twijfelachtig, maar had ik een app gevonden die zo voldoen aan mijn wensen dan was dat nu waarschijnlijk nog mijn urenregistratietool zijn.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 2 december 2013, 15:44
MrMartinH's schermafbeelding
MrMartinH MrMartinH is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 september 2010
Berichten: 169
Standaard

Zelf gebruik ik Toggl (www.toggl.com) waar ik terecht ben gekomen na heel, heel, heel erg veel zoeken en apps geprobeerd te hebben. Toggl deed eigenlijk exact wat ik wilde, en deze opties zijn voor mij dan ook belangrijk geweest bij mijn keuze, namelijk:

- Zelf activiteiten in kunnen vullen
- Start / stop knop van tijd
- Opgenomen tijd aan te kunnen passen (afronden)
- Activiteiten indelen in catagorieen (Toggle maakt gebruik van zelf aan te maken "tags")
- Makkelijk invoeren/aanpassen van opdrachtgevers, en deze makkelijk aan een taak kunnen koppelen.
- Tijd geselecteerd kunnen exporteren.

Wat voor mij ook belangrijk was is dat ik het programma kan gebruiken via de webinterface, op de desktop en kan synchroniseren met mijn mobiel, en dat biedt Toggl ook. Ik gebruik zelf android. Wellicht is de app ook beschikbaar via de iphone / ipad. Dat zou je zelf even na moeten kijken.

Toggl is gratis. Maar voor 5 euro per maand kun je bijvoorbeeld gemaakte uren factureerbaar maken en je eigen logo / huisstijl toevoegen bij het exporteren van je uren vor opdrachtgevers.

Hopelijk kan je hier wat mee. Zelf denk ik dat de kans dat ik zal overstappen klein is, juist omdat Toggl al precies geeft wat ik zoek voor geen of weinig geld. Maar als je iets nog beters kunt verzinnen, wie weet . (moet je wel ook willen ontwikkelen voor Android).
__________________
3D In Your Hands | 3D Visualisatie Bureau
3D Visualisaties, 3D Animaties en 3D Presentaties
http://www.3dinyourhands.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Pensioen/ banksparen bij Brand New Day? johaneggink Al die andere praktische dingen 8 24 mei 2012 21:42
VAR ROW tot eind 2009 of toch een VAR WUO? Anneee Freelancepraktijk starten 3 24 september 2009 09:29
Persberichten schrijven in 20 stappen (Boekrecensie/overzicht) Adine Versluis Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 30 juli 2007 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon