Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 december 2015, 02:50
Famke Famke is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 december 2015
Berichten: 5
Standaard Vergeten te factureren

Ik heb in 2014 en dit jaar voor een collega meerdere opdrachten gedaan. Nu ben ik er achter gekomen dat ik voor deze opdrachten heb verzuimd om facturen te versturen. Ik heb dit bij haar aangekaart en na overleg eerst een overzicht gestuurd wat volgens mij nog open stond.


Na overleg met haar financieel adviseur komt zij met de reactie dat ze over mijn handelen niet te spreken is (terecht!), maar ook dat ze de extra kosten die zijn nu heeft gemaakt voor haar financieel adviseur vergoed wil zien.


Ik citeer:
Citaat:
Gevolg is dat ik nu zit met extra kosten voor de inzet van de financieel administrateur; overzicht maken van de ontvangen en betaalde facturen 2014 en 2015 om de nagekomen facturen in fiscaal en boekhoudkundig opzicht correct te verwerken. Ik zou graag vergoeding zien voor de extra kosten die ik moet maken. 190 euro ga ik mee akkoord.
Nu is mijn vraag, kan dit en mag dit?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 december 2015, 09:54
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

ja hoor het kan en het mag.. staat niet in de wet dat het niet mag..


de vraag is natuurlijk of het niet een beetje kleinzerig is van haar.


daar tegenover staat als je het niet ontdekt had heb je al die alsnog gefactureerde omzet ook niet gehad.


Het is natuurlijk enigszins beschamend dat jij vergeet je uitgevoerd werk te factureren, maar het is ook onhandig dat zij niet door heeft werk dat ze aan jou heeft gegeven nog niet is gefactureerd of dat ze daar niks over gezegd heeft.
De oplossing lijkt mij te liggenin het delen van de kosten. beide hadden beter moeten opletten maar het is ook haar besluit om niet zelf een overzicht te maken maar daarvoor de boekhouder in te schakelen daar hoef jij dan ook weer niet helemaal voor op te draaien.
Ik bedoel zo moeilijk is het ook niet om zelf een lijstje te maken van welke opdrachten er waren en welke gefactureerd zijn.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 december 2015, 16:08
Famke Famke is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 december 2015
Berichten: 5
Standaard

Roel, dank je wel voor je reactie. Zoals jij het nu omschrijft zo sta ik er ook in. Dank voor het meedenken en het relativeren van de situatie.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Factureren meerdere handelsnamen Vanders Administratie 7 25 februari 2014 14:28
Vast maandbedrag factureren? Lisafr Administratie 2 25 mei 2013 13:34
Vergeten te factureren... Max61 Omgaan met opdrachtgevers 3 11 maart 2013 21:59
Kan opdrachtgever pas na 3 maanden factureren: hoe fiscaal correct boeken? Peter1957 Administratie 4 6 april 2011 16:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon