Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 maart 2010, 11:34
jpl1982 jpl1982 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2010
Berichten: 17
Standaard Eenmalige opdracht: freelance of fictieve dienstbetrekking?

Beste,

Tot voorkort was ik bij een lokale bank ("Lokale Bank 1") werkzaam in loondienst. Gedurende deze periode heb ik o.a. de website geherstructureerd. Mijn contract was tijdelijk, waardoor ik nu in de WW zit.

Onlangs ben ik door een collega lokale bank ("Lokale Bank 2") benaderd voor het eenmalig herstructureren van hun website. Het wordt vrijwel hetzelfde als de website van Lokale Bank 1, dus het zal voornamelijk kopiëren/plakken worden.

Lokale Bank 2 wil mij graag als bedrijf/freelancer inhuren. Dit zou als voordeel hebben dat er geen premies over mijn loon hoeven te worden betaald.
Het is niet mijn ambitie om als ZZP-er/freelancer door het leven te gaan. Ik ben dan ook nog in gesprek met een andere collega lokale bank ("Lokale Bank 3") om daar voor een concrete functie in loondienst te gaan.

Gezien bovenstaande zou ik graag het volgende weten:
1) Is het mogelijk is om de werkzaamheden bij Lokale Bank 2 freelance uit te voeren, waardoor er geen premies hoeven te worden betaald? Of dien ik te vrezen dat de belastingdienst deze opdracht als een "fictieve dienstbetrekking" beschouwd, waardoor er alsnog premies dienen te worden betaald?
2) Wat is een normaal uurtarief? Is het gebruikelijk om mijn uurtarief van bij de Lokale Bank 1 te hanteren? Of hou ik hier meer/minder aan over?
3) Welk tarief kan ik als kilometervergoeding rekenen?
4) Is het gebruikelijk om reistijd als werktijd te rekenen? Ik kan de werkzaamheden grotendeels thuis uitvoeren. De enkele reistijd is circa een uur. Indien men van mij verlangt dat ik mijn werkzaamheden bij de bank uitvoer, dan zou ik de reistijd in feite hebben kunnen gebruiken als werktijd...

Kortom, een heleboel vragen. Ik hoop dat jullie mij een antwoord kunnen geven, waarvoor hartelijk dank.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Eerste grote opdracht als freelance tekstschrijver, hoe begin ik? hannahzb Omgaan met opdrachtgevers 7 31 oktober 2013 14:47
EMZ/BV vanuit WW + 1 freelance opdracht? cmedh Freelancepraktijk starten 2 24 juli 2009 15:27
Oud-werkgever zegt: freelance opdracht in strijd met concurrentiebeding Petra1966 Omgaan met opdrachtgevers 3 4 oktober 2008 15:08
Eenmalige freelance opdracht als particulier Big Al Freelancepraktijk starten 4 14 februari 2008 01:07
Eenmalige opdracht... Noa Al die andere praktische dingen 3 3 november 2006 20:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon