Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 april 2010, 01:58
Florine84 Florine84 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 april 2010
Berichten: 4
Standaard Freelancen vanuit buitenland (Engeland)

Hallo!
Ik ben een afgestudeerd communicatiewetenschapper die op dit moment woon in Londen en werkt in het verzekeringswezen. Omdat schrijven toch mijn grote passie is, heb ik de afgelopen weken wat proefopdrachten gedaan voor verschillende organisaties. Een tekstbureau is in ieder geval alvast heel enthousast en wil mij graag vaker opdrachten aanbieden. Daarnaast zijn er ook nog andere dingen die de goede kant opgaan.
 
Heel erg leuk, maar dat betekent dat ik wat dingen moet gaan regelen om alles netjes voor elkaar te hebben. Een eerste stap die ik daartoe heb genomen is het downloaden van een aanvraagformulier voor een VAR verklaring van de site van de belastingdienst. Op zich een helder formulier, maar het roept toch wat vragen op omdat ik niet zeker weet hoe ik met bepaalde dingen om moet gaan. Zo weet ik op dit moment absoluut niet zeker hoeveel uur ik zal besteden aan het schrijven. Dat hangt allereerst af van het aantal opdrachten dat het tekstbureau mij zal geven. Bovendien weet ik niet of ik meer opdrachtgevers zal krijgen.
 
Een ander 'ding' is de toekomst. Wat ik zeker weet, is dat ik graag door wil groeien in het 'tekstschrijversvak' en hier uiteindelijk mijn beroep van wil maken. Daarom wil ik alles correct regelen en mij inschrijven bij de Kamer van Koophandel. De vraag is alleen waar: hier in Engeland, of in Nederland. Momenteel heb ik het uitstekend naar mijn zin in Londen, maar ik zie mijzelf niet mijn hele leven hier willen blijven wonen. Wellicht zal ik over een paar jaar weer terug keren naar Nederland. Er is bovendien iemand op mijn pad gekomen en de kans bestaat dat ik eind dit jaar/begin volgend jaar een aantal maanden in Australie zal zijn. Maar goed, Nederland is thuishonk en zal dat ook altijd blijven. De vraag is alleen wanneer ik weer naar dat honk terug zal keren. Daarom ben ik eigenlijk op zoek naar een constructie waarbij het niets uitmaakt waar ter wereld ik werk.
 
Nu vroeg ik mij af welke adviezen jullie zouden hebben. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Zijn er hier mensen in een vergelijkbare situatie?
 
Bedankt!!!!!!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 april 2010, 11:22
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Freelancen vanuit buitenland (Engeland)

Dag Florine,

Zelf kan ik er niet zoveel zinnigs over zeggen, maar ga eens praten met Frederike Geerdink. Zij is journalist en woont in Turkije (Istanbul). Ze schrijft als correspondent in Turkije voor vooral Nederlandse klanten als ik het goed begrijp en kan daar van leven. Nu heeft zij wel een verleden als journalist in Nederland, ze is ook hoofdredactrice geweest van de Viva en voorzitter van de FLA en dergelijke, maar qua administratieve rompslomp zit ze natuurlijk wel in een vergelijkbare situatie.

http://www.frederike.nl/
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 april 2010, 00:33
Florine84 Florine84 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 april 2010
Berichten: 4
Standaard Re: Freelancen vanuit buitenland (Engeland)

Hallo Mieke,

Dankjwel voor de goede tip. Frederike's website ziet er interessant uit. Ik ga haar meteen even een mailtje sturen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tijdelijk 3 dagen per week freelancen: inschrijving KvK/Belastingdienst? Anneee Freelancepraktijk starten 7 11 oktober 2009 11:40
EMZ/BV vanuit WW + 1 freelance opdracht? cmedh Freelancepraktijk starten 2 24 juli 2009 15:27
Freelancen vanuit ww Fokked Freelancepraktijk starten 5 13 mei 2009 17:46
Wonen in buitenland en Freelancen in Nederland houwe Al die andere praktische dingen 2 14 maart 2006 20:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon