Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 februari 2015, 12:53
Eef35 Eef35 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2015
Berichten: 8
Question Tarief educatieve redactie hoger onderwijs

Hoi,

Ik vroeg me af wat een gangbaar uurtarief is voor educatieve redactie van studieboeken op HBO/WO niveau.

Ik ben freelance onderwijskundige. Ik ontwikkel cursussen en studiematerialen voor hoger onderwijs en bedrijfsleven. Dat heb ik lang naast mijn werk gedaan voor 1 opdrachtgever die mij op projectbasis betaalde. Het was voor mij leuke werkervaring, maar ik keek niet zo nauw naar het uurtarief dat ik er uiteindelijk (omgerekend) aan overhield. Nu ik volledig voor mezelf ben begonnen wil ik mijn diensten ook gaan aanbieden bij uitgeverijen. En ga ik natuurlijk wel goed kijken naar de tijd die ik bezig ben en wat ik daarvoor kan vragen. Voor het ontwikkelen van cursussen reken ik €65,- ex btw, maar ik heb de indruk dat dat veel teveel is voor educatieve redactie, ook op dit niveau.

Ik sprak laatst een uitgeverij die enthousiast was over mijn profiel, maar niet meer dan €25,- wilde betalen. Echt absurd. Toch? Iemand ervaring in deze branche?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
educatief, redactie, tarief

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon