Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 september 2008, 23:16
Cirsten
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Gevonden worden op het WWW

Beste Collega's

Hoe zorgen jullie ervoor dat jullie website goed gevonden wordt?

In verband met het mogelijk reclame maken ben ik gisteren verwijdert van dit forum, wat ik trouwens echt niet netjes vind. Dit is een forum voor en door freelancers, ik ben een freelancer en ik heb ook nog iets ontwikkeld wat zeker freelancers kan ondersteunen met het vinden van opdrachtgevers.

Juist door mijn eigen ervaring (en daarbij de hobbels) op het freelance vlak en arbeidsbemiddeling, google ranking en het voeren van online marketing heb ik met een aantal mensen een platform voor freelancers opgericht. (ik zal de url weglaten) Hierbij staat centraal, het online solliciteren op een ander niveau dan het alleen versturen van je CV.

Een persoonlijk, zakelijk profiel dat je zelf kunt aanpassen zoals je dat zelf wilt. (in de vorm van een eigen website), in combinatie met het linken aan gerelateerde portals die wij ook hebben ontwikkeld. Opdrachtgevers worden ook actief benaderd. Kortom, iets wat ik graag met mede freelancers wil delen!



De discussie die ik graag wil voeren is hoe jullie de huidige arbeidsmarkt zien en hoe jullie website wordt gevonden (hoeveel bezoekers heb je?).
Maken jullie gebruik van je website tijdens de zoektocht naar opdrachtgevers etc.

Ik ben erg benieuwd!

Alvast bedankt voor een reactie.
  #2  
Oud 25 september 2008, 09:34
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Gevonden worden op het WWW

Ik ben achter de schermen nog bezig met het optimaliseren van de vindbaarheid van mijn website, maar de cursus Zoekmachinebewust Tekstschrijven is voor mij heel nuttig geweest. Je bewust zijn van hoe je gevonden wilt worden en waar de zoekmachine gevoelig voor is.
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

  #3  
Oud 25 september 2008, 11:14
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Gevonden worden op het WWW

Citaat:
In verband met het mogelijk reclame maken ben ik gisteren verwijdert van dit forum
Mods en forumbeheer zijn heilig, dus het is erg slim om je dan weer aan te melden
  #4  
Oud 25 september 2008, 11:15
Cirsten
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Gevonden worden op het WWW

Ja...want ik ben het niet eens met het verwijderen van mijn eerste profiel! En na enige tijd rondneuzen geloof ik dat er heel veel mensen 'reclame' maken.
  #5  
Oud 25 september 2008, 12:30
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Gevonden worden op het WWW

Dus dan was alleen je profiel verwijderd? Niet jij als forumlid?

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
  #6  
Oud 25 september 2008, 12:43
Cirsten
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Gevonden worden op het WWW

Nee alles was verwijdert...
  #7  
Oud 25 september 2008, 12:53
forumbeheerder forumbeheerder is offline
Administrator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 90
Standaard Re: Gevonden worden op het WWW

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cirsten Bekijk bericht
Nee alles was verwijdert...
Yep. Je plaatste één nieuwsbericht en twee 'reacties' met niets dan reclame voor je eigen website. Je site heeft naar mijn mening weinig nieuwswaarde en je reacties gingen niet inhoudelijk in op de discussie waar je je in begaf. In je profiel had je alle dienstencategorieën aangevinkt. Ook nu zijn al je berichten op het forum slechts gericht op aandacht voor je eigen website krijgen. Je signature maakt reclame voor een site voor freelancers, in plaats van voor je eigen freelancepraktijk. Dat alles tezamen noemen we spammen en spammers worden verwijderd. Spammers zijn het daar in het algemeen niet mee eens, het zij zo.

Ik verwijder nu je signature. Als je wilt kun je die vervangen door iets dat met je freelancepraktijk of -activiteiten te maken heeft. Verder nodig ik je uit om als freelancer aan het forum deel te nemen, in plaats van als reclamemaker die zich richt op freelancers. Als dat niet gebeurt, dan word je opnieuw verwijderd (profiel + alle berichten).
  #8  
Oud 25 september 2008, 12:59
Cirsten
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Gevonden worden op het WWW

" Yep. Je plaatste één nieuwsbericht en twee 'reacties' met niets dan reclame voor je eigen website. Je site heeft naar mijn mening weinig nieuwswaarde en je reacties gingen niet inhoudelijk in op de discussie waar je je in begaf. In je profiel had je alle dienstencategorieën aangevinkt. Ook nu zijn al je berichten op het forum slechts gericht op aandacht voor je eigen website krijgen."

Hier ben ik het absoluut niet mee eens! Ik vraag om een mening, om tips en ga een discussie aan. En jouw mening bepaald of ik hier mag posten of niet? En dat mijn site volgens jou weinig nieuwswaarde bevat is voldoende om mij te verwijderen?
Ik geloof dat Freelance Today idem doet, dat websitefreelancers.nl eveneens hetzelfde doet. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Als je het doet moet je het in mijn optiek ook goed doen en correct zijn in je beleid.


" Ik verwijder nu je signature. Als je wilt kun je die vervangen door iets dat met je freelancepraktijk of -activiteiten te maken heeft. Verder nodig ik je uit om als freelancer aan het forum deel te nemen, in plaats van als reclamemaker die zich richt op freelancers. Als dat niet gebeurt, dan word je opnieuw verwijderd (profiel + alle berichten). "

Ik neem deel als freelancer, maar omdat ik als freelancer mij tevens probeer in te zetten voor andere freelancers mag ik mijn platform niet noemen? Als ik alleen maar reclame zou willen maken had ik dat wel op een andere manier gedaan.

En beetje jammer dat dit nu onder dit topic valt....lijkt mij erg storend voor andere lezers.
  #9  
Oud 25 september 2008, 13:30
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
Standaard Re: Gevonden worden op het WWW

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cirsten Bekijk bericht
" En beetje jammer dat dit nu onder dit topic valt....lijkt mij erg storend voor andere lezers.
Het enige waaraan ik me stoor is als ik in dit forum moet lezen en linken naar de succesverhalen van anderen zonder dat daar voor mij als freelancer / ondernemer een voordeel te behalen valt. Ik hecht veel waarde aan informatie-uitwisseling met professionals die mij ook gunnen mezelf te verbeteren (en dus een "gevaarlijker concurrent" te worden) zonder daar zelf aan te verdienen. Ik ben daarvoor ook beschikbaar, getuige het aantal reacties/berichten en prive-mailtjes dat ik met nieuwkomers heb gewisseld.
  #10  
Oud 25 september 2008, 13:40
Cirsten
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Gevonden worden op het WWW

Ik lees graag succesverhalen, want zelfs uit dat succes kun je weer iets halen.

En wat is er mis mee om je voordeel te behalen als freelancer zelfs al moet je ervoor betalen?

Ik betaal graag een goede accountant..en als ik deze hier zou tegenkomen...niets mis mee toch?
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 13:50
Persberichten schrijven in 20 stappen (Boekrecensie/overzicht) Adine Versluis Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 30 juli 2007 17:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon